Auteur Topic: Een demonische vloedgolf?!  (gelezen 11377 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Een demonische vloedgolf?!
« Reactie #50 Gepost op: januari 13, 2005, 11:14:04 am »

quote:

"Straks, als al die mensen in de hel zitten..."

:/  ;(  :'(

Het is werkelijk om te HUILEN!  :(
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2005, 11:14:21 am door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: januari 13, 2005, 12:15:07 pm »

quote:

lonneke schreef op 13 januari 2005 om 10:19:
-“…”, meldde maker Todd Strandberg.
- Zo denkt Leo Zijlstra uit Best er ook over.
-…schrijft evangelical Bill Koenig…
- Dagblad tekent uit de mond van een betrokkene op dat…
- zoals het een profetie betaamt, had de Vlaming 't al voorzien
- meldde maker Todd Strandberg…
-…maar Zijlstra weet zeker dat de ramp nog tijdens deze generatie zal plaatshebben
Bravo, Todd Strandberg, de Vlaming, evangelical Bill Koenig en Leo Zijlstra! Welkom als nieuwe leden van een tweeduizend jaar oude Club, bestaande uit de zoveelsten die zeker wisten dat ze in de Eindtijd leefden. Ik zal het uitprinten en over vijftig jaar aan de kinderen van m’n kleinkinderen laten lezen.
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2005, 12:24:57 pm door Suighnap »

Oogje

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: januari 13, 2005, 12:22:16 pm »

quote:

Suighnap schreef op 13 januari 2005 om 12:15:
[...]

Bravo, Todd Strandberg, de Vlaming, evangelical Bill Koenig en Leo Zijlstra! Welkom als nieuwe leden van een tweeduizend jaar oude Club, bestaande uit enkelingen die zeker wisten dat ze in de Eindtijd leefden. Ik zal het uitprinten en over vijftig jaar aan de kinderen van m’n kleinkinderen laten lezen.
_/-\o_  _/-\o_

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: januari 13, 2005, 01:35:58 pm »

quote:

Suighnap schreef op 13 januari 2005 om 12:15:
[...]
bestaande uit de zoveelsten die zeker wisten dat ze in de Eindtijd leefden. Ik zal het uitprinten en over vijftig jaar aan de kinderen van m’n kleinkinderen laten lezen.

Wat moet er volgens jou gebeuren wat jou doet spreken over dat de eindtijd is aangebroken?

Je bent natuurlijk wel met me eens dat er klimaatsveranderingen gaande zijn. Zelfs wetenschappers bevestigen dat. Energiebronnen raken uitgeput, dat is niet altijd zo geweest. Vroeger kapte men ook niet veelvuldig tropische regenwouden zoals nu. Verder bestonden er geen auto's. Ik denk dus dat natuurrampen zich vaker en frequenter zullen manifesteren. Organisatie's zoals Greenpeace bevestigen dat ook wel.
Ik ben het met je eens dat er vaker vloedgolven zijn voorgekomen, de laatste was in China geloof ik, rond 1926, 200.000 doden.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: januari 13, 2005, 02:48:19 pm »
"Vroeger kapte men ook niet veelvuldig tropische regenwouden zoals nu."

Heel Europa was vroeger een oerwoud. (Met beren, wolven enzt, enz)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: januari 13, 2005, 02:54:59 pm »

quote:

lonneke schreef op 13 januari 2005 om 13:35:
Wat moet er volgens jou gebeuren wat jou doet spreken over dat de eindtijd is aangebroken?

Volgens mij leven we in de eindtijd sinds Jezus is opgevaren. We weten alleen niet hoe lang het zal duren.

Volgens Jezus moeten we daarom altijd waakzaam zijn, en klaar voor Zijn wederkomst. Daarop gericht zijn is denk ik nuttiger dan via Bijbelcodes (of zonder codes) of via de historie van zeebevingen proberen uit te maken of we al dan niet in de uiterste eindtijd leven of niet.  :)
Bombus terrestris Reginae

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: januari 13, 2005, 06:18:04 pm »

quote:

lonneke schreef op 13 januari 2005 om 13:35:
Wat moet er volgens jou gebeuren wat jou doet spreken over dat de eindtijd is aangebroken?...
Lonneke, zonder referentie is een oordeel daaromtrent per definitie onmogelijk. Zelfs nadat ieder van ons z’n eigen visie betreffende de Eindtijd heeft verkondigd en alle argumenten nauwkeurig tegen elkaar zijn afgewogen, zijn we geen stap dichter bij het antwoord.
En hoe relevant is een tijdstip, zolang er nog mensen zijn die om hulp schreeuwen, zolang de Aarde onder onze voeten wegkwijnt vanwege de hoge economische eisen?
Stel het is zover: de Messias komt met Zijn oordeel. Wie is dan het best voorbereid: degene die aan de hand van natuurrampen, oorlogen en ziekten de Eindtijd juist heeft voorspeld; óf degene die tijdens natuurrampen, oorlogen en ziekten juist heeft gehandeld- heeft geholpen en meegeleefd?
Welk van de twee zou Hij meer liefhebben?
En aangezien de grootste geleerden van mening verschillen omtrent het Eindtijdsvraagstuk, heeft het geen zin, me als kleine Suighnap ook in het dispuut te mengen. Ik laat jouw vraag liever een vraag, totdat het zover is.  ;)

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: januari 13, 2005, 07:50:49 pm »
Ik vind tijdstip ook niet zo belangrijk maar begrijp niet waarom Johannes Openbaring heeft geschreven als het er toch allemaal niet zo toe doet en het niet te verklaren is, wat heb je er als gelovige aan want zonder Openbaring zou je ook wel tot bekering kunnen komen of afvallig kunnen worden. Dus snap ik de intentie van dit bijbelboek niet als er toch weinig tot niets mee wordt gedaan.
Waarom wil God dat wij weten wat er in de eindtijd allemaal staat te gebeuren? Waarschuwen heeft niet zoveel zin wanneer je toch niet weet wanneer de wederkomst is of waarschuwen terwijl bijna niemand meer de bijbel leest en rampen afdoet als logica van de natuur. Natuurlijk is het van belang om je medemens te helpen in nood maar daar heb je het bijbelboek Openbaring niet voor nodig.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: januari 13, 2005, 08:39:07 pm »
Het onderstaande stukje kwam ik tegen in de EO Visie:

Visioen:
Extra aandacht verdient de Filippijnse Timothy Snodgrass. Op 11 november 2004, vroeg in de morgen, ontving hij het volgende visioen, wat hij toen ook publiceerde op internet: Hij was op een hoge berg aan de Indonesische kust. Plotseling begon de grond te schudden en keek iedereen naar de zee waar enorme golven op de kust af kwamen. Die allesvernietigende vloedgolven drongen ver het land binnen.

dr bowman

• -- open the pod bay doors --
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: januari 14, 2005, 04:47:00 pm »

quote:

lonneke schreef op 13 januari 2005 om 19:50:
Ik vind tijdstip ook niet zo belangrijk maar begrijp niet waarom Johannes Openbaring heeft geschreven als het er toch allemaal niet zo toe doet (...)

iedereen die verwijst naar een eindtijd-denken heeft zichzelf ook wel eens verteld dat dat wel vaker aan de orde is geweest, dat is dus voor niemand nieuw 8-/

ik denk dat het belang van de openbaringen daarin ligt, dat je inderdaad 'juist' handelt op het moment dat ze gebeuren (of net gebeurd zijn)
ik denk dat het grootste gevaar niet is dat mensen niet op tijd weten dat de 1e tsunami in het licht van het laatste bijbelboek gezien moet worden, maar dat je op moet letten mbt leraren, en hun ingrijpen in de samenleving.
Grote kans dat je naar deze gebeurtenissen terugdenkt wanneer de oorlog tegen terreur en bestrijding van rampen na de 9/11 Reichstag (ik vergelijk de twin towers voor de proza maar even met de brand in de Rijksdag) zulke vormen heeft aangenomen dat er een brandnieuwe Jezus-FIGUUR opstaat die alles in goede banen zal leiden, compleet met de Chip van Het Beest etc etc.
dan heb je er toch wel heel wat aan als mensen eerder hebben rondgebazuind WAAR je precies op moet letten...

Pier

• G'd is Liefde
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: januari 16, 2005, 12:22:03 pm »
Zet drie christenen bijelkaar, en je krijgt vier meningen.

Voeg daarbij een verleden van Kerk en Christendom met een zeer zware bloedschuld. Lijkt mij het perfecte scenario om rampen te doen plaatsvinden, want de wereld gelooft de christenen allang niet meer.

Maar God is Liefde, en gebed is het krachtigste wapen dat er bestaat. Dus wordt het niet hoog tijd, gezien de wereldsituatie, om alle verschillen terzijde te schuiven en massaal te gaan bidden voor een opwekking in deze wereld?

Joël 2:
28 Daarna zal het geschieden, dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien.    
29 Ook op de dienstknechten en op de dienstmaagden zal Ik in die dagen mijn Geest uitstorten.    

Op alle vlees. Iedereen, elk mens en elk wezen, krijgt dus een openbaring van de God die Licht is, in Hem is geen duisternis.

Stort een tsunami van gebed over God uit!

Welke plaats des lichTS U NAM In?
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2005, 11:55:33 am door Pier »
Levend Water uit de Schrift:  G'ds Geest woont in alle mensen...  ( Prediker 12:7 ) Good thoughts and actions can never produce bad results; bad thoughts and actions can never produce good results. Englishman James Allen ( 1864 - 1912 )

Willem77

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: januari 20, 2005, 08:46:02 pm »
Het is zeker waar, al meer dan duizend jaar roepen mensen dat het einde der tijden nabij is.. en toch..
toch begint het vandaag de dag wel steeds bizarder te worden.

Dat het een zooitje is qua moorden, respect, verkrachting etc. etc. dat was vroeger ook zo, de middeleeuwen was echt geen pretje, zo leert ons de geschiedenis. :-)

Maar rampen lijken wel steeds vaker voor te komen, klimaatverandering, de Informatie Technologie heeft in de westerse landen zo'n enorme impact. Bijna niemand kan meer zonder.. da's pas eng.

Wat denk je van al het draadloze communiceren via IT, chips in het menselijk lichaam. Er zijn diverse discotheken en andere speciale locaties waar men een chip in het lichaam heeft om op die manier te kunnen betalen of binnen te komen..
Wat blijkt volgens onderzoeken, de beste plek hiervoor is de recherhand of het voorhoofd!!

Nu wordt het eng.. lees openbaring 13: 16-18 (het beest uit de aarde)

"En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is 666 (teken van satan)..

Wanneer ik nu lees over testen waarbij het gaat over de beste plek van een chip in het menselijk lichaam, daarbij kijkt welke kant het op gaat in de wereld, en dan dit in de Openbarings brief lees, dan denk ik.. ja mensen, het komt echt heel dichtbij!
Willem van Amerongen