quote:
elle schreef op 04 maart 2005 om 11:07:[...]
Dat
vermoedt men. Hij is nog niet veroordeeld he. En inderdaad: het uiteindelijke oordeel is aan God.
Evengoed kunnen wij niet in het hoofd van die man kijken. Het is ook mogelijk dat hij al jaren spijt en wroeging heeft, maar niet heeft durven ingrijpen. Wij weten het niet. Je noemde hem eerder 'een lieve man'. Noem hem dan nu een 'ontzettend zieke lieve man', tot je beter weet.
Als hij al jaren spijt en wroeging heeft had hij niet door moeten gaan, dat betekent dat hij realiseerde dat het fout was was hij deed, maar hij is doorgegaan tot december 2004, tot hij werd opgepakt dus, dat maakt het voor mij nog meer cru, ik zou het iets meer kunnen "begrijpen"als zou blijken dat die man geen gevoel heeft, geen idee heeft had door 1 of andere heftige stoornis of zo. Het is ook niet een paar gebeurt maar jarenlang.
En ok hij is nog niet veroordeelt maar hij heeft wel bekend, hij heeft zelf gezegd dat het gebeurde vanaf dat de baby 3 dagen oud was.
quote:
[...]
Dat kan. Het kan ook dat het kind alleen 'beschadigd' is. Maar God is bij machte om zelfs zoiets te genezen. Onderschat Zijn macht niet! Daarom is het belangrijk dat het kind en de naaste omgeving goed worden opgevangen, en om verder te kijken dan de slachtofferrol. Als je het kind nu haar toekomst ontzegt, zal ze die ook nooit krijgen.
Ik hoop dat het zo is, dat het beschadigde kind door God geheeld zal worden, maar ik ben ook realistisch en zoals ik al zei is het feit dat het gebeurde vanaf dat de baby pasgeboren was tot 9 jaar later iets heel anders dan wanneer het een paar keer gebeurt is, dit kind heeft de belangrijkste jaren van ontwikkeling als baby naar kind juist de liefde, bescherming,veiligheid en haar grote voorbeeld (haar vader en moeder) gemist, dit zijn de zaken die een baby/peuter/kleuter zo onwijs hard nodig hebben, dit is onmisbaar voor zo'n kleine. Zij is niet enkel beschadigd ze is zwaarbeschadigd. Maar ook in dat geval kan God haar weer beter maken, en daar hoop ik zo op. Dat ze maar liefde in overvloed zal krijgen en voelen vanaf nu, en bescherming en veiligheid, alles wat ze tot voor kort heeft moeten missen.
quote:
[...]
Denk je niet dat het er meer zijn, die zo denken. Of erger: wellicht zijn er die denken: 'ik dacht toen en toen al dat er iets niet klopte, had ik toen maar...'. Zelfwroeging leidt tot niets! Natuurlijk is het fout dat niemand het eerder heeft gezien, zeker als ze allemaal christenen om zich heen hadden. Natuurlijk valt dat aan te rekenen. Maar daar moet je niet ophouden. Feit blijft dat we in een gebroken, onvolkomen wereld leven, waarin we alle goeds alleen van God verwachten. Ga dat dan ook doen.
('t Is niet bijzonder persoonlijk bedoeld, maar ik hoop wel dat je (en anderen ook) iets aan deze reactie hebt.)[/quote]
Ik heb niet zozeer zelfwroeging maar gewoon de wens dat ik wel iets had gemerkt of gezien in dat begin stadium. Maar weet ook wel dat dat niet helpt, maar het is gewoon zo'n rot idee.
Bedankt voor je bericht, laten we allemaal bidden voor het meisje.