Auteur Topic: ongeloofwaardig en opvallend nieuws - II  (gelezen 20881 keer)

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en opvallend nieuws - II
« Reactie #200 Gepost op: april 12, 2005, 12:26:55 pm »
Ik kan je op sommige punten alleen maar gelijk geven Alfredt, maar toch doet dat allemaal niets onder voor mijn gevoel. En de manier waarop je mij het één en ander duidelijk wil maken vind ik verkeerd. Dat had best op een heel andere toon gezegd kunnen worden.
Je moet de groenten van Joost hebben!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: april 12, 2005, 12:33:05 pm »
IK begon ook met een milde post na jouw reactie....
Maar vooral op de reactie daarop werd ik cynisch ja... misschien inderdaad niet de juiste reactie. Maar het punt is gewoon dat ik van bepaalde mensen toch wat meer verwacht dan borrelpraat hier op het forum. En daar ben jij er wel een van....
Pinkeltjefan

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: april 12, 2005, 02:09:37 pm »

quote:

Alfredt schreef op 11 april 2005 om 22:51:
Blijkbaar heb jij geniale gedachten hierover en hebben honderden jaren rechtsfilosofie en rechspraak er een zooitje van gemaakt hier in West Europa. Want ons systeem is qua strafmaat (de tijd dat men daadwerkelijk in de cel moet zitten) op drugsgerealteerde zaken na vergelijkbaar met de meeste westerse landen.
En die strafmaten zijn ook niet zomaar uit de losse pols bedacht of zo..

Na 1700 jaar (laten we maar op een willekeurig moment in Rome beginnen, bv begin onze jaartelling) waren slavernij, doodstraf en marteling nog steeds toegestaan. Dat wil niet zeggen dat er voldoende over was nagedacht, alleen maar dat traditie hardnekkig, en hardnekkiger naarmate ouder, is.

Wij moeten onontkoombaar continu beslissingen nemen op grond van onvolkomen informatie. Over sommige onderwerpen kan er een enorme hoop informatie (incl. hoogwaardige wetenschappelijke info) ons blikveld gepasseerd zijn, zonder dat we dat allemaal direct paraat hebben. Het heeft echter wel continu onze mening bijgestuurd. Een mening die spontaan geuit wordt wil dus niet zeggen dat die nergens op gebaseerd is, zelfs al kunnen we de basis niet direct meer achterhalen. Het is natuurlijk goed om te blijven lezen en af en toe eens te actief te checken. Maar spontane oprispingen kun je niet altijd zomaar opzijschuiven. Soms zijn die gewoon als levenservaring te kenmerken.

Er zit een grote weeffout in ons systeem. Het systeem hecht enorm gewicht aan het vermijden van onschuldig veroordeelden, maar volstrekt onvoldoende aan slachtoffers, waarvan het onrecht hen aangedaan ongestraft blijft. Een ten onrechte veroordeelde weegt veel zwaarder dan het leed van het slachtoffer indien een schuldige ten onrechte wordt  vrijgesproken.

Als je bijvoorbeeld weet welk belachelijk klein percentage verkrachtingen leidt tot veroordelingen, dan noem ik dat een veel schrijnender onrecht dan het risico dat een paar mensen ten onrechte in het gevang komen.

Wie weet kunnen de eisen aan de bewijslast wat worden bijgesteld, zodanig dat je veel meer schuldigen vangt, ten koste van een enkele onschuldige. Misschien is de rechtvaardigheid in de maatschappij daar wel bij gebaat.

De strafmaten die we tegenwoordig stellen hebben niets te maken met rechtvaardigheid ten opzichte van het slachtoffer, en te weinig met bescherming van toekomstige slachtoffers. De kans op recidive wordt veelal te laag ingeschat en te weinig meegewogen bij de strafmaat en de behandeling.

Ik weet niet wat de oplossing is. Ik weet wel dat ik hier een groot onlustgevoel over heb - en ik heb genoeg van de dooddoeners van de zogenaamde deskundigen die altijd wel weer een reden vinden om niets te doen, veelal gelegen in het belang dat zij hebben bij het huidige systeem, en het feit dat het zo'n eerbiedwaardige traditie heeft.

De gemiddelde manager leert al in een vroeg stadium daarmee om te gaan: ik ben er niet in geinteresseerd waarom het niet kan, ik wil van je horen hoe het wel kan.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: april 12, 2005, 02:24:23 pm »
Ik weet bijvoorbeeld ook hoeveel (ongeveer) procent van de bekentenissen vals zijn (op diverse internationale onderzoeken.)
Ik weet ook dat er uit onderzoek regelmatig blijkt dat een substantieel deel van de aangegeven verkrachtingen bij de politie gewoon niet waar zijn. Verzonnen om een ex-vriend aan te pakken, verzonnen om de 'schande' van een zwangerschap te maskeren, verzonnen om weet ik veel welke redenen nog meer.  

Verder lijk je net te doen alsof een slachtoffer baat heeft bij een lange gevangenisstraf van de dader, wordt het slachtoffer daar beter van? is dat beter voor de maatschappij en op welke manier?
En ben jij zelf bereid om op slechts het getuigenis van een vrouw de bak in te draaien als dader van een verkrachting die jij niet gedaan hebt. en is dat in het belang van die persoon danwel de maatschappij?
Ja verkrachtingzaken zijn zo ongeveer de moeilijst te bewijzen zaken die er zijn. Maar wil je dan echt naar een systeem waarin iemand op basis van wat een persoon zegt jarenlang wordt opgesloten. En diens familie en vrienden dan? Wie is er dan slachtoffer en wie dader?

/edit:

quote van iemand die zich verder hier niet in wil mengen:
"probleem is dat als je onschuldigen opsluit, er dus iemand vrij rondloopt die het wél gedaan heeft."
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 02:41:14 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: april 12, 2005, 03:34:08 pm »

quote:

Alfredt schreef op 12 april 2005 om 14:24:
Ik weet bijvoorbeeld ook hoeveel (ongeveer) procent van de bekentenissen vals zijn (op diverse internationale onderzoeken.)
Ik weet ook dat er uit onderzoek regelmatig blijkt dat een substantieel deel van de aangegeven verkrachtingen bij de politie gewoon niet waar zijn. Verzonnen om een ex-vriend aan te pakken, verzonnen om de 'schande' van een zwangerschap te maskeren, verzonnen om weet ik veel welke redenen nog meer.  

Verder lijk je net te doen alsof een slachtoffer baat heeft bij een lange gevangenisstraf van de dader, wordt het slachtoffer daar beter van? is dat beter voor de maatschappij en op welke manier?

Wat denk jij wat een slachtoffer meer helpt : dat de schuldige gestraft wordt, of niet?
Waar denk je dat een slachtoffer zich veiliger bij voelt: de dader in de gevangenis of niet?
Wat denk jij wat potentiele slachtoffers beschermt: daders in het gevang of niet?

Voor mijn part hoeven daders niet lang in het gevang - als iemand met een andere oplossing aankomt die de kans op recidive niet minder, maar voldoende minder maakt, en tevens het slachtoffer het gevoel geeft dat hem/haar recht verschaft is.

quote:

En ben jij zelf bereid om op slechts het getuigenis van een vrouw de bak in te draaien als dader van een verkrachting die jij niet gedaan hebt. en is dat in het belang van die persoon danwel de maatschappij?
Ja verkrachtingzaken zijn zo ongeveer de moeilijst te bewijzen zaken die er zijn. Maar wil je dan echt naar een systeem waarin iemand op basis van wat een persoon zegt jarenlang wordt opgesloten. En diens familie en vrienden dan? Wie is er dan slachtoffer en wie dader?

Onschuldigen veroordeeld is natuurlijk heel erg. Maar je blindstaren op onschuldig veroordeelden terwijl je de andere kant negeert is ook HEEL kwalijk. Onbestrafte misdaden zijn heel erg, op zich, omdat het toekomstige daders bemoedigt, en omdat het eigenrichting stimuleert. Ik denk dat momenteel de balans daar zoek is, en dat wellicht met een beetje rechtvaardigheid minder aan 1 kant, mogelijk een hoop rechtvaardigheid aan de andere kant gewonnen kan worden.

Ik heb geen voorstel gedaan waar op basis van de getuigenis van het slachtoffer onherroepelijk het oordeel 'schuldig' luidt, dus ik hoef een dergelijk voorstel ook niet te verdedigen. Ik ben geen deskundige die hier zo een oplossing kan aandragen. Ik snap best dat elke oplossing pijnlijke kanten heeft. Ik heb wel sterk het gevoel dat deskundigen niet echt bereid zijn buiten hun geijkte straatje te kijken om te zoeken naar een oplossing. Het aandragen van de mogelijkheid van de getuigenis van het slachtoffer als doorslaggevend bewijs als enige optie is precies wat ik bedoel: gebrek aan creativiteit.

Wat vind jij dan Alfredt, het moet zo maar doormodderen?

quote:

/edit:

quote van iemand die zich verder hier niet in wil mengen:
"probleem is dat als je onschuldigen opsluit, er dus iemand vrij rondloopt die het wél gedaan heeft."
Tja. Als je een schuldige vrijspreekt, loopt er ook iemand vrij rond die het wel gedaan heeft.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: april 12, 2005, 03:56:53 pm »
Ik vind (uit ervaring) dat het Nederlandse strafrecht een zeer gedegen en goed stelsel is. Dat komt misschien omdat ik weet dat het overgrote deel van de zaken niet in het nieuws komt maar wel op een veroordeling uitloopt (95% van de zaken vorig jaar)
Maar die zaken zijn meestal niet interessant voor de media omdat het niet bijzonder is.

Dus zoveel 'daders' komen er niet eens zonder straf vanaf. Verder is het gewoon de taak van het OM om het werk goed te doen en de bewijslast rond te krijgen, en weer uit ervaring... het bewijsrecht is in Nederland niet buitengewoon streng. Er moet natuurlijk wel bewezen worden dat iemand schuldig is. Als daar grote twijfels over bestaan dan kan je toch niet zomaar zeggen "de misdaad is zo erg die mag niet onbestraft blijven daarom veroordelen we u toch"?

Je wint niks met het sneller veroordelen als je daardoor minder secuur wordt. Want bij een veroordeling stopt het zoeken naar de dader, bij een vrijspraak of iets dergelijks zoekt men verder. *

Over dat getuigenis als enige doorslaggevende bewijs wil ik je graag doorverwijzen naar het volgende onderzoek: http://www-psy.ucsd.edu/%7eeebbesen/prejvprob.html en ook professor Wagenaar uit Utrecht heeft hier veel dingen over geschreven. Leuk dat je pleit om de veroordeelden achter de tralies te krijgen (of iig recidive voorkomen)  maar ik mag toch hopen dat je in Nederland toch echt pas veroordeeld wordt als bewezen is dat je het gedaan hebt, en dat men nooit op basis van zulke vaagheden mensen gaat veroordelen omdat de misdaad zo erg is en het zo zielig is voor het slachtoffer.

Als jij echt wilt pleiten voor dat het beter is dat een onschuldige in de bak zit dan een schuldige op straat  dan moet je ook eens bedenken of je dat ook wilt als die onschuldige je kind of je geliefde is. Want ook dat kan een consequentie zijn....
Ik heb ook niet graag dat een schuldige vrijgesproken wordt wegens gebrek aan bewijs (de enige grond voor vrijspraak overigens) maar blijkbaar weten we het dus niet zeker dat hij het gedaan heeft, ja ons gevoel zegt van wel... maar objectief is het blijkbaar dus niet rond te krijgen. (En laten we wel wezen dat soort gevallen hou je in elk systeem waarin je een bepaald bewijsminimum hebt.)

*voorbeeld waarin dat bijvoorbeeld fout ging zijn de Guildford four in Engeland of bijvoorbeeld die zaak met die kindjes in Schiedam...
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 03:58:27 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: april 12, 2005, 04:13:07 pm »
Nog een bekende 'foute zaak' is de Bolderkar-affaire, dat was dus wel hier in Nederland.

/edit
Op basis van een speelse verhoormethode met poppen die levensechte geslachtsdelen hadden werd bij 14 kleuters op een kinderdagverblijf in Vlaardingen door hulpverleners geconstateerd dat zij incestslachtoffers waren. De kleuters werden uit huis gezet (sommigen zelfs vijf jaar lang!), tot later bleek dat de verhoormethode niet zo goed was en er geen sprake was van misbruik.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 04:19:51 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: april 12, 2005, 04:16:54 pm »

quote:

Marloes schreef op 12 april 2005 om 16:13:
Nog een bekende 'foute zaak' is de Bolderkar-affaire, dat was dus wel hier in Nederland.

en een paar jaar geleden die sekskelders onder een school...

of (het is me even onschoten of dat nu in Nederland of de VS was...) die zaak tegen een paar crechebegeleiders in de kerk die alle mogelijke vormen van ontucht met kleine kinderen gedaan zouden hebben. Die in alle instanties veroordeeld waren... tot er op een gegeven moment een slimbo achter kwam dat het toch wel vreemd was dat de creche en de kerk vrij zicht hadden op elkaar tijdens de dienst, je hoefde je hoofd maar een kwartslag te draaien en je kon precies zien wat er in de creche gebeurde... (ok dan vraag je je ook af wat voor advocaten die lui in het begin hadden.)
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 04:25:27 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: april 12, 2005, 07:16:48 pm »
Wel heel fout, maar niet volgens het Nederlandse recht helaas ;( :

2 April 2005   15:59
Donner: buitenlandse abortus-tip mag

HILVERSUM Gynaecologen die vrouwen tippen dat ze na 24 weken zwangerschap in België of Engeland wèl een abortus kunnen krijgen, zijn niet strafbaar. Dat heeft minister Donner geantwoord op SGP-vragen. Ook de vrouwen die zich daar laten aborteren, zijn niet strafbaar.

Hier mag een gynaecoloog na 24 weken zwangerschap niet meer aborteren. Maar volgens de gynaecologenvereniging worden vrouwen in zo'n geval soms naar het buitenland doorverwezen, onder het mom van een second opinion.

Minister Hoogervorst gaat onderzoeken waarom vrouwen vaak pas laat naar een gynaecoloog gaan voor een abortus.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben echo's van onze kleine van rond de 24 weken en ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat mensen dan nog een abortus willen laten plegen. (Ik kan me dat  sowieso niet voorstellen, maar dan helemaal niet meer!)

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: april 12, 2005, 09:04:32 pm »
Na 24 weken ziet een foetus er al bijna uit als een baby, alleen kleiner en wat minder volgroeit.

Ik hoorde  vanmorgen op het nieuws dat artsen zelfs al ouders door verwezen als ze een kind zouden krijgen dat met een arm minder geboren zou worden of met een hazenlip. Dat is iets dat absoluut niet te vergelijken is met een kind dat zonder hersenen geboren zal worden en zelfs daarvan vind ik het dubieus.
Ivm mijn werk zie ik redelijk vaak doogeboren kindjes onder de 24 weken en ik kan er niet aan wennen (gelukkig!!). Deze foeten zijn doodgeboren en daar kunnen de ouders natuurlijk niets aan doen, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat iemand het leven van een foetus dat zijn of haar kind zal worden moedwillig kan beëindigen bij bovengenoemde gebreken. Bij mij rijst de vraag of de ouders het kind later moeiten willen besparen of zichzelf en of ze er niet te makkelijk over denken.
Ik kan natuurlijk niet in de harten van die mensen kijken en in sommige gevallen kan ik gewoon geen mening geven of een abortus fout is of niet (voor of na 24 wkn), maar bij de redenen die gegeven werden op het nieuws vanmorgen kan ik alleen maar denken dat ouders en artsen voor god zitten te spelen als ze zo met ongeboren leven omgaan.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: april 12, 2005, 09:11:48 pm »
Mijn ouders waren bij de gynaecoloog en die vertelde dat het kind in de baarmoeder het syndroom van down zou hebben (of zoiets) en of mijn ouders wisten wat ze wilden. Dus die zeggen "ja dat weten we" waarop die man mijn ouders verbaasd aankeek en vroeg "maar jullie zijn toch christenen?"
Dat was dus snel een nieuwe gynaecoloog zoeken :D :D

Mijn zusje is nu 25, en studente aan de universiteit leiden :X
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: april 12, 2005, 09:30:58 pm »
Ik heb veel gezien aan je zusje, maar dat syndroom weet ze dan wel verrekte goed te verbergen... :o

Als zij Down heeft, dan heb ik het ook.

edit:Hoe kun je dat trouwens op een echo zien? :?
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 09:32:13 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: april 12, 2005, 09:44:12 pm »
geen idee waar ze het aan meenden te zien...
Zal het eens vragen binnenkort als ik ze spreek.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 09:45:05 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: april 12, 2005, 09:52:33 pm »
Men kan een inschatting maken aan de hand van de dikte van de nek in verhouding met het lichaam.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: april 12, 2005, 11:31:37 pm »
Na 24 weken moeten ouders volgens de Nederlandse wet hun kind ook verplicht een naam geven, aangeven bij de burgerlijke stand en begraven of cremeren (of afstaan aan de wetenschap).
Hoe gaat dat na een abortus in het buitenland? :?

Dat vrouwen pas laat naar een gynaecoloog gaan voor een abortus zal wel te maken hebben met de tests die gedaan worden. Bijv. een vruchtwaterpunctie wordt rond de 16 weken gedaan, en dan krijg je rond 19/20 weken de uitslag. Die moet je eerst verwerken, en dan ben je eigenlijk al te laat voor de abortustermijn in Nederland. Ik neem aan dat je dan al snel 24 weken zwanger bent.
[Prediker 7:29]

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: april 13, 2005, 08:46:54 am »
Allochtonen moeten reintegreren door verplicht een Nederlandse taalcursus te volgen maar wat te denken van dit??

http://www.speurders.nl/show_ad.php?id=6487054

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: april 13, 2005, 09:29:45 am »
Uhm, dyslectisch?
Eenheid in verscheidenheid

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: april 13, 2005, 12:39:36 pm »
Het syndroom van down is te zien aan verschillende dingen. Een kenmerkend aangezicht bijvoorbeeld en ze missen ook een kootje in de pink (dacht ik). Verder kan het denk ik ook wel bepaald worden na een vruchtwater punctie, maar dat ik weet ik niet zeker, zoveel verstand heb ik er verder niet van.
(En 25 jaar geleden wisten ze misschien nog niet zoveel misschien)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: april 13, 2005, 01:29:20 pm »

quote:

lonneke schreef op 13 april 2005 om 08:46:
Allochtonen moeten reintegreren door verplicht een Nederlandse taalcursus te volgen maar wat te denken van dit??

http://www.speurders.nl/show_ad.php?id=6487054
donder dag staat hij heer staat nu op poliesie buuro ree er een rontje mee en was neit versekert maar goet komt er ook op een versekering dus wie wil ruilen of koopen ik hoor wel
Did neigt na sbje6 taffereele moete we nie doen.
Liefde is vreemd

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: april 13, 2005, 02:52:52 pm »

quote: http://www.nu.nl/news/511...to_na_klap_met_hamer.html

Vrouw overreden door eigen auto na klap met hamer

LONDEN - Een Britse vrouw is omgekomen nadat ze was overreden door haar eigen auto. Dat gebeurde nadat ze de motor, die niet wilde starten, uit pure frustratie klappen met een hamer had gegeven. Daardoor ontstond een kettingreactie met fatale afloop, meldden Britse media woensdag.

Door de hamerslagen en doordat de sleutels nog in het contact zaten, startte de motor van de Peugeot 405 spontaan. Omdat de handrem niet was aangetrokken schoot de auto iets naar voren. De 36-jarige vrouw verloor haar evenwicht en greep met haar hand per ongeluk een kabel voor het gaspedaal.

Het 1300 kilo zware voertuig reed vervolgens over haar heen. De vrouw uit North Tyneside, vlakbij de stad Newcastle in het noordoosten van Engeland, was op slag dood. Haar moeder was getuige van het tragische incident.
:o
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: april 13, 2005, 03:15:56 pm »
Tja, het ligt voor de hand om nu opmerkingen over vrouwen en auto's te maken... maar dit is een combinatie van onhandigheid, frustratie en fatale pech.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: april 13, 2005, 03:50:37 pm »

quote:

Picardijn schreef op 13 april 2005 om 13:29:
[...]

donder dag staat hij heer staat nu op poliesie buuro ree er een rontje mee en was neit versekert maar goet komt er ook op een versekering dus wie wil ruilen of koopen ik hoor wel
Did neigt na sbje6 taffereele moete we nie doen.
:) ik moet er wel om lachen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: april 17, 2005, 02:35:56 pm »

quote:

Man wil hond cremeren op barbecue: flat in brand

BRUSSEL - In België heeft zondag een man geprobeerd zijn dode hond te cremeren op zijn barbecue. Daarbij veroorzaakte hij een brand.

Het incident deed zich voor op een terras van een appartementsgebouw in Schaarbeek. De benzine die de man gebruikte, was wellicht op het terras gelekt. De brandweer kwam rond 09.40 uur aan bij het appartementsgebouw. Toen waren er grote vlammen vanaf het terras op de tweede verdieping.

Achteraf bleek de schade nogal mee te vallen: alleen de gevel had geleden onder de brand. De man zelf was verbrand aan zijn arm en werd naar een ziekenhuis gebracht. De hond was volgens de politie "zwartgeblakerd".
Wat was dat ook alweer, iets met Belgen? :+

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: april 17, 2005, 03:00:55 pm »
Mjammie, hot dog. :9~

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: april 18, 2005, 09:24:16 am »
http://images.thetimes.co.uk/TGD/picture/0,,193332,00.jpg

quote:

Britse vrees voor enorme asteroïde

Uitgegeven: 18 april 2005 07:29
Laatst gewijzigd: 18 april 2005 09:07

LONDEN - Britse wetenschappers maken zich zorgen over een enorme asteroïde die in 2029 rakelings langs de aarde zal scheren. Zij vrezen dat de zwaartekracht van onze planeet de baan van het object dusdanig kan veranderen, dat het later alsnog in botsing komt met de aarde. Dat berichtte het dagblad The Times maandag.

De asteroïde, met de naam 2004 MN4, passeert de aarde in 2029 op een afstand tussen de 15.000 en 25.000 miles. Dat is ongeveer eentiende van de afstand tussen de aarde en de maan. Voor astronomische begrippen is dat een bijna-botsing. Het object kan met het blote oog worden waargenomen.

Hoewel astronomen er zeker van zijn dat de asteroïde ons in eerste instantie zal missen, vrezen zij het effect dat de aantrekkingskracht van de aarde zal hebben. In het ergste geval keert de asteroïde tussen 2034 en 2036 terug en raakt hij de aarde dan wel.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: april 18, 2005, 09:35:11 am »
en over 3 maand staat er ergens een stukje dat ze zich vergist hebben en dan het op een afstand van enkele miljoenen kilometers is...
tenminste zo ging het een paar jaar terug met een soortgelijk bericht :)
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: april 18, 2005, 10:48:05 am »
Volgens mij hebben we in de tussentijd al 5 alles vernietigende inslagen gepland staan.
Liefde is vreemd

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: april 19, 2005, 03:05:10 pm »
NS dreigt Ajax-supporters te weren
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen dreigen Ajax-supporters te weren. Volgens NS-topman A. Veenman vervoert het bedrijf "voorlopig" geen Ajacieden meer. Er zijn onderhandelingen gaande met de Amsterdamse voetbalclub over betere afspraken. Als er geen bevredigende regeling uitkomt, "dan stopt de NS helemaal met dat vervoer".
Maandag bleek al dat de spoorwegen zo'n boycot overwegen na de zware vernielingen die Amsterdamse hooligans zondag aanrichtten in twee dubbeldekstreinen. "We hebben niet een vervoerplicht om onze spullen te laten slopen", zei een getergde Veenman dinsdag op station Den Haag HS.

Betekent dit nu dat ik niet meer met de trein mag omdat ik voor AJAX ben? :|  Bij de NS zijn ze ook wel erg bevooroordeeld... 8)7
Nein!

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: april 19, 2005, 04:47:26 pm »
Het zou eens een keer tijd worden dat die hooligans aangepakt werden. :(

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: april 19, 2005, 04:59:04 pm »
Had ik het trouwens goed gelezen in de krant dat die 'dierenbeul' uit enschede die dingen deed tijdens tbs? Ik kan het niet zo snel terug vinden op't net.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: april 21, 2005, 07:00:42 pm »
192     Teletekst do 21 apr          
 **********************EN DAN DIT... ***
    Oefening in stadion loopt uit hand  

DEVENTER In het stadion van Go Ahead  
 Eagles in Deventer is gisteravond een  
 ontruimingsoefening uitgelopen op een  
 vechtpartij tussen supporters en de ME.
 Honderden mensen,onder wie supporters,
 deden aan de oefening mee.            

De ontruiming liep uit de hand toen de
 deelnemers de opdracht kregen om het  
 voetbalstadion te verlaten.Een aantal  
 supporters weigerde te voldoen aan die
 opdracht.                              

Ze werden uiteindelijk naar buiten    
 gewerkt waar ze met stenen gooiden naar
 de politie.De ME voerde daarop enkele  
 charges uit.Drie mensen werden opgepakt
 voor openlijke geweldpleging.          
 index   nieuws   financieel   sport    

LOL
Pinkeltjefan

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: april 22, 2005, 07:56:41 am »
Tsjah, een betere oefening kan je je niet wensen. ;)

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: april 22, 2005, 05:00:58 pm »
Colombiaans voetbalteam uitgemoord

Uitgegeven: 22 april 2005 07:20

BOGOTA - Elf Colombiaanse jongens en mannen zijn vermoord toen zij op weg waren om een voetbalwedstrijd te gaan spelen. De slachtoffers, tussen de 12 en 25 jaar oud, werden met schoten in het hoofd gedood. De daders lieten de lichamen achter in een rivier bij Buenaventura, in het zuidoosten van het Zuid-Amerikaanse land. Dat meldde de politie donderdag.

De politie zegt nog niet te weten wie verantwoordelijk is voor de moordpartij. Door het gebied waar het bloedbad plaatshad, ten oosten van de stad Cali, loopt een drugssmokkelroute die gebruikt wordt door zowel linkse als ultrarechtse paramilitaire organisaties.

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: april 22, 2005, 06:54:07 pm »
In dat licht vallen die F-sidertjes nog best wel mee.....

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: april 26, 2005, 03:27:04 pm »

quote:

Winkelcentrum weert 'hangouderen'

Uitgegeven: 26 april 2005 14:09

OUDE PEKELA - Groepjes verveelde 'hangouderen' die het winkelend publiek nauwlettend in de gaten houden. De ondernemers van winkelcentrum De Helling in het Groningse Oude Pekela waren ze meer dan zat. En dus heeft de gemeente Pekela, waar het dorpje onder valt, een samenscholingsverbod voor bejaarden ingesteld.

Volgens een woordvoerder van de gemeente waren de overwegend mannelijke hangouderen niet alleen een bron van overlast voor de winkeliers, maar waren ze ook het winkelend publiek een doorn in het oog. "In een dorp waar iedereen elkaar kent, is het niet prettig als er continu in je winkelwagentje wordt gekeken", aldus de zegsman dinsdag.

Ook zouden de bejaarden met regelmaat al dan niet grappige opmerkingen naar de bezoekers van het winkelcentrum hebben gemaakt. Winkeliers stoorden zich vooral aan het feit dat de rondhangende ouderen het zicht op hun etalages ontnamen.

De gemeente heeft bij iedere ingang van het winkelcentrum borden opgehangen waarop de nieuwe huisregel valt te lezen. Senioren die het verbod negeren, worden door de politie weggestuurd. "Als ze dan nog niet luisteren, riskeren ze een boete."
tja, die ouderen van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, straks gaan ze nog dealen in het verzorgingstehuis...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: april 27, 2005, 11:01:18 pm »
Hacker deletes own hard drive: "You're going down, man!"

A CHAT CHANNEL spat ended when a wannabe hacker was duped into deleting his own hard drive.
The 26 year-old German claimed he was the baddest hacker in town and threatened to attack a moderator on #stopHipHop's RC Channel because he thought he'd been thrown out. He demanded the moderator cough up his IP address and prepare to be hacked.
The moderator sent back a bunch of numbers and there then followed a period in which the moderator assumes all manner of hack tools were unleashed at the IP address. Finally the hacker declared success."I can see your E: drive disappearing, he gloated, "D: is down 45 percent!" he cried, before disappearing into the ether.
It seems he'd been hot enough to hack his own address.  :D  :D

(By Paul Hales: woensdag 27 april 2005, 09:31)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: mei 03, 2005, 03:47:39 pm »
ROTTERDAM De Rotterdamse politie heeft
 een man opgepakt die foto's zou hebben
 opgehangen van het kamerlid Wilders,met
 daarbij kaarsjes en bloemen.Wilders    
 deed aangifte van bedreiging.
Pinkeltjefan

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: mei 03, 2005, 05:20:50 pm »
Hup wilders! Pak ze aan die rakkers. :+

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: mei 03, 2005, 07:28:48 pm »
misschien krijgt die man nu een gesigneerde foto?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: mei 03, 2005, 07:33:46 pm »
Da A16 rook vanochtend lekker fris.
Liefde is vreemd

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #240 Gepost op: mei 04, 2005, 08:38:58 am »

quote:

Ziekenhuis weert bijbels om hygiëne

van onze redactie kerk
FREDERICKTON - Let op, besmettingsgevaar! Het lezen van de Bijbel is gevaarlijk, oordeelde de leiding van een ziekenhuis in de Canadese provincie New Brunswick volgens een bericht in Catholic Ireland. ,,Boeken kunnen niet worden gedesinfecteerd'', aldus een woordvoerder van het ziekenhuis.

Het influenzavirus kan op vaste oppervlakken tot 48 uur overleven. De geestelijke verzorger van het ziekenhuis, Karl Csasz, ziet het anders: ,,Als de Bijbel inderdaad een bedreiging in het ladekastje is, hoe passen wij dan in dit plaatje?'', aldus een teleurgestelde ziekenhuispastor. ,,Is het mogelijk dat deze micro-organismen op lampenschermen en gordijnen zitten en daar leven?''

De directie van het ziekenhuis liet zich niet uit over andere maatregelen en over welk ander gedrukt materiaal, zoals tijdschriften die dagelijks door de patiënten worden gelezen, verboden zullen worden. De burgemeester van de stad Frederickton verwijt het ziekenhuis 'politiek correct' handelen, waarbij elke openbare christelijke uiting moet worden onderdrukt.
bron : www.nd.nl
Pinkeltjefan

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #241 Gepost op: mei 04, 2005, 11:31:13 am »
Uhm, dan is de enige "oplossing" een interne drukkerij waar steriel boeken worden gedrukt?

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: mei 04, 2005, 12:21:23 pm »

quote:

Rechter vraagt verkrachte vrouw met dader te trouwen

Uitgegeven: 4 mei 2005 10:55
Laatst gewijzigd: 4 mei 2005 10:58
NEW DELHI - Een rechter in de Indiase hoofdstad heeft een slachtoffer van verkrachting gevraagd een huwelijksaanzoek van de dader te aanvaarden. Als zij op het aanzoek ingaat, kan de man een lichtere straf krijgen. Hij heeft de vrouw en haar familie gevraagd woensdag op de rechtbank te komen om op zijn voorstel te reageren.

De 22-jarige vrouw is woedend over het idee van de rechter. "Ik trouw niet met die man. Het is verschrikkelijk, onbeschoft. Hij moet de zwaarste straf krijgen. Hij moet worden opgehangen, zodat hij zoiets verschrikkelijks niet kan doen met een andere vrouw", zei het slachtoffer, dat bij de verkrachting zo zwaar gewond raakte dat zij een oog moet missen. Zij is inmiddels vele malen geopereerd. Klik hier !

Tijdens de behandeling van de zaak merkte de verkrachter op dat hij wel met zijn slachtoffer wil trouwen "omdat niemand anders met haar wil trouwen gezien het stigma dat er in de Indiase samenleving rust op verkrachting".

Indiase mensenrechtengroepering en vrouwenorganisaties zijn verontwaardigd over de gang van zaken. Zij noemen het aanbod van de verdachte vernederend en beledigend. En zij vinden het belachelijk dat de rechter het slachtoffer had opgeroepen om het aanbod van de verkrachter in overweging te nemen. "De rechtbanken in dit land zijn geen huwelijksbureaus voor verkrachters", zei een vertegenwoordigster van de vrouwenorganisatie.
Lang leve het rechtssysteem!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: mei 04, 2005, 12:24:54 pm »
Och, in Italië werd een keer een verkrachter vrijgesproken omdat zijn slachtoffer toendertijd een dusdanig strakke spijkerbroek aan had dat hij dat ding nooit alleen uit had kunnen trekken en zij dus geholpen had ofzo.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #244 Gepost op: mei 04, 2005, 12:31:48 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 04 mei 2005 om 12:21:
[...]

Ik wilde hem net gaan posten ja...
Pinkeltjefan

Luc

• Bekijk profiel
« Reactie #245 Gepost op: mei 04, 2005, 12:44:01 pm »
Ruud Gullit te koop op veilingsite
04 mei 2005, 12:16:41

AMSTERDAM (ANP) - Ruud Gullit staat te koop op veilingsite e-Bay. Verkoper Henk8434 wil de trainer van voetbalclub Feyenoord veilen ,,tegen elk aannemelijk bod wegens wanprestaties en het niet naar behoren functioneren''. Het openingsbod stond op 1 euro, het hoogste bod woensdagmorgen is 26 euro.

De trainer heeft de Rotterdamse club tot groot ongenoegen van veel supporters niet het gehoopte en verwachte succes gebracht. De race om de bovenste twee plaatsen in de voetbalcompetitie is verloren en de UEFA-beker ging al eerder aan de neus van het elftal voorbij. Bieden op Gullit kan nog tot maandag.
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Luc

• Bekijk profiel
« Reactie #246 Gepost op: mei 04, 2005, 12:44:39 pm »
Boerin (67) heeft een schijnzwangerschap
03 mei 2005, 18:33:48

BELGRADO (ANP/DPA) - Zlatija Jovic is met haar 67 jaar toch niet de ,,oudste zwangere vrouw ter wereld''. De Servische boerin, die maandag zei in juli haar eerste kind te verwachten, is volgens artsen schijnzwanger. Dat is overigens wel een zeldzaam verschijnsel onder vrouwen van Jovics leeftijd.

Zlatija en haar echtgenoot hadden gehoopt op een boerenzoon die het bedrijf zou kunnen overnemen.

Begin dit jaar beviel een 66-jarige Roemeense voor de eerste keer van een gezonde baby na een vruchtbaarheidsbehandeling. Zij geldt nu nog als oudste moeder ter wereld.
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #247 Gepost op: mei 04, 2005, 01:11:14 pm »

quote:

Britse politie vindt babylijkjes op vlieringen

Uitgegeven: 4 mei 2005 12:17
LONDEN - De Britse politie ondervraagt een grootmoeder in verband met de vondst van een babylijkje op de vliering van een huis in het zuiden van Wales. Na de arrestatie van de 64-jarige vrouw, die niet ver van het huis woonde, vonden agenten op de vliering van haar woning dinsdag de vermoedelijke resten van nog twee andere baby's.

Het eerste babylijkje werd aangetroffen op 20 maart, toen de nieuwe bewoners van een woning in Merthyr Tydfil kisten op de vliering zetten. De lichamelijke resten zijn vermoedelijk al jaren oud, aldus Britse media. De politie was sindsdien op zoek naar eerdere bewoners van het huis .
Bah, bah, bah!   :/

gesp

• Bekijk profiel
« Reactie #248 Gepost op: mei 06, 2005, 01:55:54 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 04 mei 2005 om 12:21:
[...Rechter vraagt verkrachte vrouw met dader te trouwen...]

Nou ja, deze oplossing komt ook in de bijbel voor, en wel als gebod van God:
Deuteronomium 22: 28-29.
as blunt as Ockham's razor

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #249 Gepost op: mei 06, 2005, 02:29:37 pm »

quote:

gesp schreef op 06 mei 2005 om 13:55:
[...]

Nou ja, deze oplossing komt ook in de bijbel voor, en wel als gebod van God:
Deuteronomium 22: 28-29.

Onder het oude verbond ja. Dat is door Christus vervuld (zie Romeinen 3).

Wij (christenen) leven onder het nieuwe genadeverbond van Christus. Deuteronomium 22:28,29 geldt niet voor christenen.