quote:
Ik vind het een heel goed initiatief, en ik denk ook dat zulke groepen heel erg belangrijk zijn, vooral in grote onoverzichtelijke gemeenten zoals bij ons. (twee samengevoegde gemeenten, 840 leden)
Je kunt mensen uiteraard niet dwingen om mee te draaien in deze groepen, maar als ieder lid (belijdend- en dooplid) ingedeeld wordt in een groep, dan kunnen de mensen die wel aktief meedoen omzien naar de niet aktieve leden, die mensen moeten niet buiten de boot vallen omdat ze wijkgroepen niet zo leuk vinden, je bent tenslotte met elkaar gemeente.
Ik denk ook dat de kerkenraad een hele belangrijke rol hier in speelt, die moeten de wijkgroepen inschakelen als er mensen tussen wal en schip drijgen te vallen, en andersom trouwens ook, als een wijkgroep iets bij iemand signaleerd dan kan de wijkgroep weer een ouderling of diaken inschakelen.
Zoals Wimpie het hierboven beschrijft is echt heel erg mooi, twee keer in de maand als gemeente bij elkaar komen om te eten, bidden en bijbelstudie te doen is natuurlijk geweldig, zo ben je volgens mij echt een levende gemeente van Jezus Christus.
Helaas zijn we bij ons nog niet zo ver, maar hopelijk komt dat wel.
Persoonlijk ben ik een grote voorstander om de wijkgroepen om beurten in te schakelen om zulke gemeenteavonden te laten organiseren, belangrijk is dan wel dat je allerlij soorten mensen in die groepen hebt zitten, jong en oud, gezin en alleenstaand.