Auteur Topic: gaventest  (gelezen 7319 keer)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
gaventest
« Gepost op: februari 14, 2005, 01:52:53 pm »
Kennen jullie de volgende gaventest:

http://www.impulsonline.n...dmenu/tests/gaventest.php

De test is gebaseerd op de gaven die genoemd worden in Romeinen 12.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, van zo'n test.

Ik verwacht zelf dat bij verschillenden van dit forum 'profetie' of 'leraar' als belangrijkste gave wordt genoemd. Daar heb ik dan gelijk nog een vraag bij: welke plek zou  het 'profeteren' in kunnen nemen in de gereformeerde kerken? En dan bedoel ik niet het profeteren van de dominee, maar van gewone kerkleden. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar welke plek het inneemt in andere gemeenten...
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2005, 01:53:46 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2005, 02:32:20 pm »
je zou eens moeten nadenken waarom je ene gaventest zou willen doen, en wat profeteren precies is.  Kortom, wat trekt je hier zo aan?

Ik ben van mening dat profeteren, het uitleggen van Gods woord is (mensen wijzen op hun zonde, maar ook de genade-boodschap brengen).
Just B te W te Ee

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2005, 02:38:47 pm »
Misschien om een inzicht te krijgen wat de gaven die in de Bijbel genoemd worden nou eigenlijk betekenen?

Ikzelf heb hele andere gaven dan die de test aangeeft. Dus echt betrouwbaar issie niet ;) Maar dat was ook niet de bedoeling van de opstellers denk ik... :)

Oh ja, volgens de test ben ik een leraar (in werkelijheid heb ik hele andere gaven) en bij ons in de gemeente wordt er wel geprofeteerd door broeders die die gave hebben in de samenkomst en door in principe iedereen tijdens bijbelstudies etc.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2005, 02:47:52 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2005, 02:45:56 pm »
Citaat
Roodkapje schreef op 14 februari 2005 om 14:38:
Misschien om een inzicht te krijgen wat de gaven die in de Bijbel genoemd worden nou eigenlijk betekenen?

quote]

dat kun je toch ook gewoon in de bijbel lezen?
Just B te W te Ee

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2005, 02:48:30 pm »
De Bijbel speelt zich niet anno 2005 af. Voor sommige mensen is het moeilijk om bijbelgedeelten in het nu te plaatsen. Het is voor hen iets van vroeger.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2005, 03:03:03 pm »
De gaventest kan ons helpen om te ontdekken welke plek God ons wil geven om dat wat hij ons persoonlijk geeft te gebruiken tot opbouw van Zijn Koninkrijk. Zo kunnen we ook goed samenwerken met mensen die God naast ons gezet heeft. Het is dus een vorm om onszelf over te leren geven als levende bouwstenen van Zijn Rijk.
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Marloes

• Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2005, 03:08:17 pm »
De gaventest is gewoon een persoonlijkheidstest in een christelijk jasje.

Groetjes,
Marloes
INTJ, mentaal-fysieke persoonlijkheid, en leider en profeet. ;)
[Prediker 7:29]

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2005, 03:10:33 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 14 februari 2005 om 14:48:
De Bijbel speelt zich niet anno 2005 af. Voor sommige mensen is het moeilijk om bijbelgedeelten in het nu te plaatsen. Het is voor hen iets van vroeger.
Voor sommige mensen is het moeilijk om bijbelgedeelten van vroeger in het nu te plaatsen, omdat de bijbel ook in een andere tijd geschreven.
Just B te W te Ee

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2005, 03:13:33 pm »
http://groups.msn.com/_Secure/0SQAAABAXYHPK0L1eaOkA0TpXP1bjhXxBLVWKsuCzpCuvWdgG6oUKvKCsTKZT9LNSkr!ct6MiK2mOu5IpzjqSUeZ2AqR!bg6Y3IqGskA!7yjXXK9bmHiaWQ/gaventestscore0.jpg
Hmm, ligt wel dicht bij elkaar allemaal :/
Ik had mezelf meer als dienaar/gever gezien, niet als profeet en al helemaal geen leider (op 3).
Je moet de groenten van Joost hebben!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #9 Gepost op: februari 14, 2005, 03:22:06 pm »
Ik ben ook geen leraar, ik ben meer een dienaar, maar door de vragen in te vullen leer je wel welke karaktereigenschappen je kunt inzetten voor Gods Koninkrijk. :)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2005, 03:26:40 pm »

quote:

Marloes schreef op 14 februari 2005 om 15:08:
De gaventest is gewoon een persoonlijkheidstest in een christelijk jasje.
Zou daar iets verkeerds aan kunnen zijn?

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2005, 03:45:14 pm »
daar gaat het niet om geloof ik .Het is niet juist alles meteen goed/fout te zien.
Just B te W te Ee

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #12 Gepost op: februari 14, 2005, 03:51:54 pm »
nou ja, het klinkt alsof het dan niets voorstelt. Ik zou graag willen weten van Marloes of zij denkt dat al is het 'gewoon een persoonlijkheidstest in een christelijk jasje' of we er dan nog wat mee kunnen als christen of niet. Misschien dat ik zo wat duidelijker ben.

Marloes

• Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #13 Gepost op: februari 14, 2005, 05:08:40 pm »
Natuurlijk kun je er wat mee, zeker als je de kerk als organisatie ziet. Niet voor niets bevatten veel managementcursussen ook persoonlijkheidstesten en info daarover.
[Prediker 7:29]

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
gaventest
« Reactie #14 Gepost op: februari 14, 2005, 05:11:11 pm »
Het is met dit soort testen makkelijker uit te vissen hoe je bepaalde mensen in groepen kunt plaatsen. (Niet 2 leiderfiguren bij elkaar zetten enzo) Helaas kunnen sommige mensen door zo'n labeltje zich minder ontwikkelen binnen een groep.
Je moet de groenten van Joost hebben!