Auteur Topic: Evolutie vs Schepping  (gelezen 4179 keer)

Michelangelo

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Gepost op: maart 29, 2005, 10:14:28 am »
Ik geloof, met nadruk op geloof.
Dat de evolutie door God begonnen is.

En dat, bij de schepping van Adam en Eva, 'naar zijn evenbeeld geschapen zijn'.
Ik geloof dat het lichaam niet de evenbeeld is, maar de ziel en 'binnenkant'.

Kaïn, Abel en Seth.

Seth vermengde zich op een gegeven moment met de mensenkinderen.
Die mensenkinderen, zijn dat dan de mensen 'opgegroeid' uit een aap?

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum, ik hoop dat ik normale en geen vijandige antwoorden krijg.

~ Michelangelo

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2005, 11:11:31 am »
Ik denk dat het wel meevalt. Volgens mij denken hier wel meer mensen in jouw richting (waaronder ik). Dit wordt Theïstische Evolutie (Theistic Evolution) genoemd.

Even wat linkjes voor achtergrondinformatie:
http://www.theistic-evolution.com/
http://freespace.virgin.net/karl_and.gnome/origins.htm
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-god.html

Op de een of andere manier zijn er veel mensen die denken dat als je de evolutietheorie aanhangt als christen, je geen echte christen bent. :?

Ik houd de evolutietheorie voor een geloofwaardig alternatief voor zover dat bewezen is. Dat houdt in dat ik moeite heb met macro-evolutionaire theorieën, omdat de theorie daar in eerste instantie niet voor opgesteld is en dat claims van macro-evolutionaire theorieën heel moeilijk wetenschappelijk 'bewezen' kunnen worden. Er moeten eerst een boel aannames (natte vingerwerk) worden gedaan om zover te komen. Micro-evolutie dus.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2005, 11:15:05 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Michelangelo

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2005, 11:18:14 am »
Hmm.. Nou ik geloof in Christus, ik bid tot hem, dus ik ben een christen.
ik ga naar de kerk, ben trouw, vloek niet.

En verder maakt het ( denk ik ) God, nimmer Jezus niet echt uit hoe jij 'denkt' dat de wereld is ontstaan.

Ik ben eerder op zoek naar wat mensen hun standpunt over hoe de 'mensenkinderen' zijn waarmee Kaïn en Seth zich vermengde.

Ik geloof dus dat die mensenkinderen ( heel raar ) op één of andere manier geëvolueerd zijn.
Ik zou graag jullie mening hier over willen hebben.

Waren de kinderen Gods ( dus afstammelingen van Adam en Eva ) , de gezegende, en de mensenkinderen niet ?

~ Michelangelo

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2005, 11:26:21 am »
Kun je eens uitwerken hoe je het onderscheid tussen 'mensenkinderen' en de 'kinderen Gods' precies ziet en wat voor idee jij over evolutie daarvan hebt?

Aan welke bijbelteksten zit je dan te denken? Moet ik als jij het over 'vermenging' hebt denken aan Genesis 6? Dat soort uitwerking ben ik wel benieuwd naar.

Aan iedereen (wellicht ten overvloede): maar laten we in dit draadje geen veldslag beginnen over 'creationisme' vs. 'theïstische evolutie'. k?
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2005, 11:27:59 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Michelangelo

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2005, 11:41:23 am »
Genisis 4: 16 - 17
"Alzoo ging Kain uit van het aangezicht des Heeren, en woonde in het land Nod ten oosten van Eden. En Kain bekende zijne vrouw; die werd zwanger en baarde Henoch"

Ik kan even niet vinden van die mensenkinderen :)  hold on.
1 min later, owja kijk:

Genisis 6:  1 - 4
"Toen nu de menschen zich begonnen te vermenigvuldigen op de aarde, en dochters kregen, zagen de kinderen Gods naar de dochters der menschen, dat zij schoon waren, en namen tot vrouwen wie zij wilden.  
Toen sprak de Heer: De menschen willen zich van mijnen Geest niet meer laten bestraffen; want zij zijn vleesch,. Ik wil hun nog uitstel geven honderd en twintig jaar.

Dit is wat ik nu zo snel even heb kunnen vinden.

En nee, het is totaal niet mijn bedoeling het een veldslag te maken, het is mijn bedoeling vriendelijk en 'vrolijk' onze meningen over dit onderwerp te uiten.

Ik hou van jullie allen, niets is mijn bedoeling om iemand kwaad te doen.

~ Michelangelo

Ik heb nog wat gevonden, misschien interessant;

Verklaringen

* De evolutietheorie beschrijft weliswaar de wetten volgens welke de evolutie verloopt, zij geeft echter geen verklaring voor de oorzaak van de schepping omdat zij in haar beschouwingen geen Schepper betrekt. Niettemin kan zij een Schepper ook niet uitsluiten.
    * God heeft door Zijn woord alles geschapen en een omvangrijke, wetmatige ordening in Zijn schepping gelegd. Dientengevolge is “evolutie” een ontwikkeling overeenkomstig de door God gegeven natuurwetten.
    * Wij verstaan onder de bijbelse “scheppingsdagen” geen aardse dagen van 24 uur, maar niet nader omschreven tijdsperioden die erg lang geduurd kunnen hebben.
    * Wetenschap en geloof worden door “de mensen” verschillend gedefinieerd:
          o De bijbel spreekt alleen over “de mens” die naar “Gods beeld” geschapen werd, dus als een onsterfelijke ziel in zijn geestelijke wezen.
          o Daarentegen definieert de evolutietheorie “de mens” op een andere wijze, namelijk in termen van biologische eigenschappen.
    * De bijbel bericht dat God in één enkele scheppingsdaad het geestelijke wezen van de mens schiep: de onsterfelijke ziel.
    * Uit de bijbelse geslachtsregisters kan niet worden afgeleid dat de mensheid pas zou bestaan sinds ongeveer 4000 jaar vóór Christus. Het is dan ook denkbaar dat de tegenwoordige mens (homo sapiens) van het begin af aan was begiftigd met een ziel, misschien al wel meer dan 130.000 jaar geleden.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2005, 01:12:53 pm door Michelangelo »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2005, 01:18:43 am »
Genesis 6 gaat verder met:

Genesis 6

quote:

5 De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. 6 Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst. 7 Ik zal de mensen die ik geschapen heb van de aarde wegvagen, dacht hij, en met de mensen ook het vee, de kruipende dieren en de vogels, want ik heb er spijt van dat ik ze heb gemaakt. 8 Alleen Noach vond bij de HEER genade.

Met andere woorden: alleen Noach en zijn gezin worden gespaard. Alle andere mensen komen om in de Zondvloed.

Geslachtsregister van Noach:

Genesis 5

quote:

1 Dit is de lijst van Adams nakomelingen.
Toen God Adam schiep, de mens, maakte hij hem zo dat hij leek op God. 2 Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
3 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij.
6 Toen Set 105 jaar was, verwekte hij Enos. 7 Na de geboorte van Enos leefde Set nog 807 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 8 In totaal leefde hij 912 jaar. Daarna stierf hij.
9 Toen Enos 90 jaar was, verwekte hij Kenan. 10 Na de geboorte van Kenan leefde Enos nog 815 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 11 In totaal leefde hij 905 jaar. Daarna stierf hij.
12 Toen Kenan 70 jaar was, verwekte hij Mahalalel. 13 Na de geboorte van Mahalalel leefde Kenan nog 840 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 14 In totaal leefde hij 910 jaar. Daarna stierf hij.
15 Toen Mahalalel 65 jaar was, verwekte hij Jered. 16 Na de geboorte van Jered leefde Mahalalel nog 830 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 17 In totaal leefde hij 895 jaar. Daarna stierf hij.
18 Toen Jered 162 jaar was, verwekte hij Henoch. 19 Na de geboorte van Henoch leefde Jered nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 20 In totaal leefde hij 962 jaar. Daarna stierf hij.
21 Toen Henoch 65 jaar was, verwekte hij Metuselach. 22 Na de geboorte van Metuselach leefde Henoch nog 300 jaar, in nauwe verbondenheid met God. Hij verwekte zonen en dochters. 23 In totaal leefde hij 365 jaar. 24 Henoch leefde in nauwe verbondenheid met God; aan zijn leven kwam een einde doordat God hem wegnam.
25 Toen Metuselach 187 jaar was, verwekte hij Lamech. 26 Na de geboorte van Lamech leefde Metuselach nog 782 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 27 In totaal leefde hij 969 jaar. Daarna stierf hij.
28 Toen Lamech 182 jaar was, verwekte hij een zoon 29 die hij Noach noemde. ‘Deze zoon,’ zei hij, ‘zal ons troost geven
(5:29) Noach [...] troost geven – In het Hebreeuws is er een woordspel tussen de naam Noach en het werkwoord nicham, ‘troost geven’.
voor het werken en zwoegen dat ons deel is omdat de HEER het akkerland heeft vervloekt.’ 30 Na de geboorte van Noach leefde Lamech nog 595 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 31 In totaal leefde hij 777 jaar. Daarna stierf hij.
32 Toen Noach 500 jaar oud was, verwekte hij Sem, Cham en Jafet.

Noach stamt dus direct af van Adam, de mens, geschapen naar Gods beeld.

Dus als die 'andere' mensen ge-evolueerd zijn tot de homo sapiens sapiens (= wij), hoe kan dat dan in combinatie met bovenstaand verhaal?
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 01:19:36 am door Roodkapje »

Michael

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2005, 01:36:12 am »

quote:

Roodkapje schreef op 30 maart 2005 om 01:18:
Genesis 6 gaat verder met:

Met andere woorden: alleen Noach en zijn gezin worden gespaard. Alle andere mensen komen om in de Zondvloed.

Geslachtsregister van Noach:

Noach stamt dus direct af van Adam, de mens, geschapen naar Gods beeld.

Dus als die 'andere' mensen ge-evolueerd zijn tot de homo sapiens sapiens (= wij), hoe kan dat dan in combinatie met bovenstaand verhaal?

Tsja, da's weer een ander discussie, maar het scheppingsverhaal vindt zijn oorsprong in ondermeer Sumerische geschriften. Enorm veel culturen hebben een dergelijk verhaal. Vaak ging het over grote overstromingen, maar die waren niet wereldwijd. Tenslotte was hun wereldbeeld toen heel anders dan nu. Wij denken bij het woord "wereld" aan een bolle planeet. Dat beeld bestond toen nog niet dus kon God er ook niet naar verwijzen. Maar goed, zoals gezegd is dit weer een beetje een andere richting... ;)
Wel een leuk gesprek hier trouwens! Keep it up.
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

Michelangelo

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2005, 10:14:16 am »

quote:

5 De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. 6 Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst. 7 Ik zal de mensen die ik geschapen heb van de aarde wegvagen, dacht hij, en met de mensen ook het vee, de kruipende dieren en de vogels, want ik heb er spijt van dat ik ze heb gemaakt. 8 Alleen Noach vond bij de HEER genade.

En toch heeft God duidelijk gemaakt "ik zal de mensen die ik geschapen heb van de AARDE wegvagen" ... Als hij alleen in.. israël ofzo?  alleen die mensen daar zou weggevaagd hebben, zou hij dat ook wel weten.

En ... nou ja, ff hard denken hoor.
Noach, die had ook kinderen, ook 2 zonen dacht ik, en die mochten toch een 'reine' vrouw meenemen?

Dus misschien dat de afstammelingen van Noach dus de wereld verder bevolkt hebben?
Ik ben nu even bezig, haha, straks nog verder discussie.

~ Michelangelo

cgraaf

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2005, 01:45:12 pm »
Uitgaande van wat er in Genesis geschreven staat, kan ik opmaken dat er geen Evolutie is geweest en dat de schepping ook werkelijk in zes dagen is voltooid.

2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.

Woest en doods. Dit betekent dat er geen leven was op aarde.

3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.

14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.

In vers 3 wordt het licht geschapen en noemt God het licht dag en de duister nacht. In vers 14 t/m 19 geeft God de hemelichamen de funcite om tot licht over de dag en licht over de nacht te dienen. Hun functie is ook op de dagen, seizoenen en jaren aan te geven. Het lciht en het donker vormt 1 dag net als de cyclus van de zon en de maan. Omdat deze vandaag de dag nog steeds dezelfde functie hebben, was een dag tijdens de schepping net zo lang als een dag vandaag.

Als laatste wil ik nog een punt naar voren brengen waarover je kunt nadenken. Naast alle modellen die bedacht zijn om de oorsprong van het leven te achterhalen is de Schepping, zoals beschreven in Genesis, de enige die aangeeft dat het leven juist steeds slechter wordt (door de zonden van de mens). Alle andere modellen (zoals evolutie) gaan juist uit van een geleidelijke verbetering van het leven.

Ik zou het bovenstaande nog wel verder willen toelichten en ook nog andere gerelateerde onderwerpen, maar voor vandaag wil ik het hierbij houden.

Chris.

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2005, 02:31:21 pm »

quote:

Michelangelo schreef op 30 maart 2005 om 10:14:
[...]

...

En ... nou ja, ff hard denken hoor.
Noach, die had ook kinderen, ook 2 zonen dacht ik, en die mochten toch een 'reine' vrouw meenemen?

Dus misschien dat de afstammelingen van Noach dus de wereld verder bevolkt hebben?
Ik ben nu even bezig, haha, straks nog verder discussie.

Noach had er 3: Sem, Cham en Jafeth

Er wordt wel beweerd dat het Arabische ras (inclusief Joden) van Sem(*) afstamt, het negroide ras van Kanaan(**) (de zoon van Cham) en het westerse ras (blond met blauwe ogen...) van Jafeth.

* Vandaar ook de term antisemitisme
** In de tijd van de slavernij werd deze tekst:
Vervloekt zij Kanaän,
knecht van zijn broers zal Kanaän zijn,
de minste van alle knechten.

(genesis 9)
gebruikt om de slavernij goed te keuren |:(
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

CZ

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2005, 04:31:36 pm »
Er zijn ook christen (onder wie ik) die geloven dat je in Genesis 6 onder de zonen/kinderen Gods de engelen moet verstaan, die gemeenschap hadden met mooie vrouwen van de mensen. Dit resulteerde in een menggeslacht dat de Nefilem werd genoemd, de reuzen op aarde.

deze theorie wordt ondersteund vanuit het apocrieve boek Henoch  in hoofdstuk 6 en 7: 1 En het gebeurde dat toen de mensenkinderen talrijk geworden waren, dat er aan hen in die dagen 2 mooie en bevallige dochters geboren werden. En de engelen, de kinderen van de hemel, zagen hen, verlangden naar hen, en zeiden tegen elkaar: 'Kom, laat ons vrouwen kiezen vanuit de mensenkinderen 3 en nageslacht bij hen verwekken'. En Semjeza, die hun leider was, zei tegen hen: 'Ik ben bang dat gij niet 4 werkelijk met deze daad zult instemmen, en ik alleen de straf voor een grote zonde zal moeten dragen'. En zij allen antwoordden hem en zeiden: 'Laat ons allen met een eed zweren, en ons onder wederzijds toezicht allen aan elkaar binden 5 om dit plan niet te verlaten, maar het uit te voeren'. Toen zwoeren zij gezamenlijk en verbonden zich eraan 6 door er wederzijds op toe te zien. En het waren er allen tezamen een tweehonderd die in de dagen van Jered neerdaalden op de top van de berg Hermon, en zij noemden het de berg Hermon omdat zij gezworen hadden 7 en zich eraan verbonden hadden door er wederzijds op toe te zien. En dit zijn de namen van hun leiders: Semjeza, hun leider, Areklba, Rameël, Kokablel, Tamlel, Ramlel, Danel, Ezekweël, Barekwijal, 8 Azazel, Armaros, Baterel, Ananel, Zakwiël, Samzepeël, Saterel, Turel, Jomjael, Sariël. Dit zijn hun oversten van tien.

Hoofdstuk 7
1 En alle anderen met hen namen zichzelf vrouwen, en ieder koos er een voor zich, en zij begonnen in hen te gaan en zich met hen te verontreinigen, en zij leerden hen tovernarij 2 en banspreuken, en het insnijden van wortels, en maakten hen vertrouwd met kruiden. En zij 3 werden zwanger, en zij baarden grote reuzen, wier grootte drieduizend(?) el was; Dezen verorberden 4 alles wat de mensen voortbrachten. En toen de mensen ze niet langer konden onderhouden, keerden de reuzen zich tegen 5 hen en aten mensen op. En zij begonnen te zondigen tegen vogels, en dieren, en reptielen, en 6 vissen, en eenieder de ander zijn vlees te eten, en het bloed te drinken. Daarna klaagde de aarde de wettelozen aan...

Lees ook wat de apostel Judas verwijzend naar dit boek van Henoch sprak :

6 Denk ook aan de engelen die hun oorspronkelijke positie ontrouw werden en de hun toegewezen plaats verlieten: tot het oordeel op de grote dag houdt hij hen met onverbreekbare boeien in de onderwereld gevangen. 7 En herinner u ook Sodom en Gomorra en de naburige steden. Net als die engelen pleegden ze ontucht en liepen ze achter wezens aan die anders waren dan zijzelf, en nu liggen ze daar als afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een nooit dovend vuur.

cgraaf

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #11 Gepost op: april 22, 2005, 09:56:29 am »
Het is belangrijk om in eerste instante na te gaan wat je als waarheid beschouwd voor je eventuele aannames gaat maken. Het is niet altijd zinvol over bepaalde onduidelijkheden te speculeren wanneer dat geen toegevoegde waarde heeft voor je geloof en het je eerder verder van de waarheid afleid.

Wanneer je gelooft in God en in Jezus Christus is ook het woord van God Waarheid. Dit is de Bijbel zoals we het kennen, want we mogen aannemen dat de Geest van God zijn woord in de huidige vorm aan ons gegeven heeft.

Als we uitgaan van deze waarheid en kijken naar de teksten in het oude testament moeten we oppassen niet in de verleiding te vallen dingen te zien die er niet zijn. Wanneer God geen uitleg geeft is deze blijkbaar voor ons geloof niet nodig.

Verder is het meestal zo dat de eenvoudigste uitspraak waar is. De Zonen van God die in Genesis 6 genoemd worden, zijn eerder de lijn van Seth dan de engelen. Vergeet niet dan de engelen de dienaren zijn van God en niet, zoals de mensen, Zijn kinderen.

Voor wat er in de brief van Judas staat wordt er verwezen naar de val van de engelen en deze wordt vergeleken met de vernietiging van Sodom en Gomorra. Hier worden de woorden ontucht en achternalopen van andere wezens volgens mij gebruikt om aan te geven dat ze, de engelen en de mensen in Sodom, God verlaten hebben in woord en wandel. Hiervoor worden ze gestraft.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #12 Gepost op: april 22, 2005, 11:06:40 am »

quote:

cgraaf schreef op 22 april 2005 om 09:56:
Als we uitgaan van deze waarheid en kijken naar de teksten in het oude testament moeten we oppassen niet in de verleiding te vallen dingen te zien die er niet zijn. Wanneer God geen uitleg geeft is deze blijkbaar voor ons geloof niet nodig.

Voor ons geloof is het hierom idd niet zo heel zinvol om te kijken naar wel of geen evolutie. Maar gewoon voor onze 'algemene kennis' is het dat wel.

cgraaf

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2005, 02:03:59 pm »
Als je een goed beeld wilt hebben over de verschillen tussen het creationisme en evolutionisme en hoe de bewijzen die de evolutionisten gebruiken voor het creationisme gebruikt kunnen wordne, moet je het boek Oorsprong van Ariel Roth eens lezen. Het is heel objectief geschreven zodat je goed je eigen oordeel over de verschillende onderwerpen kunt vormen.

Trevor

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #14 Gepost op: juni 26, 2005, 05:52:11 pm »
Voor mij staat God ook aan het begin van alles. Als ik terug ga naar mijn schooltijd en me de lessen sterrenkunde herinner is volgens wetenschappers alles ontstaan door de oerknal. Maar wat er is gebeurd voor de oerknal weten we niet en misschien komen we er nooit achter. Daar eindigt de wetenschap en begint de speculatie.  Ik wil graag geloven dat God (de creatieve) daar verantwoordelijk voor is. Ik zie God ook als een creatief iemand die niet alleen een scheppende kracht is maar ook een enorme liefdesbron is.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #15 Gepost op: juni 26, 2005, 05:57:32 pm »
Modbreak:
Even for the record: evolutietheorie en oerknal hebben NIKS met elkaar te maken. Discussies over oerknal en dergelijke kunnen gestart worden in een eventueel nieuw topic.
Voor de duidelijheid: de oerknaltheorie verklaart en beschrijft een mogelijk ontstaan van heelal en aarde. Het is een natuur- cq. sterrenkundigetheorie. De evolutietheorie verklaart en beschrijft het onstaan van verschillende soorten planten, dieren etc. Dit is een biologische theorie.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2005, 06:02:28 pm door Roodkapje »

Trevor

• Bekijk profiel
Evolutie vs Schepping
« Reactie #16 Gepost op: juni 26, 2005, 06:08:52 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 26 juni 2005 om 17:57:
Modbreak:
Even for the record: evolutietheorie en oerknal hebben NIKS met elkaar te maken. Discussies over oerknal en dergelijke kunnen gestart worden in een eventueel nieuw topic.
Voor de duidelijheid: de oerknaltheorie verklaart en beschrijft een mogelijk ontstaan van heelal en aarde. Het is een natuur- cq. sterrenkundigetheorie. De evolutietheorie verklaart en beschrijft het onstaan van verschillende soorten planten, dieren etc. Dit is een biologische theorie.
OK.