Auteur Topic: Projectiesoftware  (gelezen 910 keer)

ElcoR

• Bekijk profiel
Projectiesoftware
« Gepost op: april 05, 2005, 06:16:47 pm »
Ik ben een programma aan het maken om in kerkdiensten snel en handig liederen te kunnen projecteren. B)  Het programma werkt met een Macromedia Flash interface waardoor er mooie effecten gemaakt kunnen worden. (Als iemand dus handig is met Flash kan hij zelf eenvoudig effecten toevoegen). Ook zit er een Acces database aan gekoppeld waarin de meest gangbare bundels staan, met daarin alle nummers. Dit zijn bundels als Opwekking, Psalmen, Gezangen, Soulsurvivor en nog meer. Ook staan er 3 bijbelvertalingen in het NBV, NBG en Het Boek. Het programma is super eenvoudig te bedienen (al zeg ik het zelf  8) ). De liederen kunnen met een muissleep op de lijst gezet worden, en tevens kunnen de kleuren, de achtergrond etc. ook makkelijk gewijzigd worden. Ik ben als hobby met het programma begonnen, maar het begint nu al zoveel te worden dat ik zit te denken om het commercieel te maken  :7 . Tenminste niet zo commercieel dat ik er goudgeld op wil verdienen, maar meer om van die bijdrage weer verder te kunnen werken. Een ander bekend pakket is EasyWorship waar de prijs rond de €400,- euro ligt.  Dit pakket moet een veel goedkoper alternatief worden. Hoewel dit programma niet te vergelijken is met EasyWorship heeft het toch ook weer veel overeenkomende functies. Het programma is zo ook met 2 schermen te bedienen, maar is ook supereenvoudig met 1 scherm te bedienen. De bediening lijkt dan heel veel op die van een PowerPoint presentatie. Onderin zit dan een heel klein balkje waarin de informatie te zien is. Dit balkje kan op de beamer verborgen worden door het beeld een paar pixels naar beneden te schuifen. Als er 2 schermen bediening is, is dat balkje niet nodig en kan dan verborgen worden.

Het programma kan (in tegenstelling tot EasyWorship) (nog) geen PowerPoint presentaties of video's laten zien. Misschien in de toekomst dat dit er wel in komt.

Mijn vraag nu, zitten jullie te wachten op zo’n pakket? Of heeft de gemiddelde kerk tegenwoordig al zelf z'n schaapjes op het droge op het projecteergebied!

Hier staan wat screenshots:
Modbreak:
link verwijderd

Ik hoor graag jullie reacties!
« Laatst bewerkt op: april 06, 2005, 12:42:54 pm door arend »

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Projectiesoftware
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2005, 11:17:17 am »
Ik zou wel een goed kijken naar wat de rechten voor de liederen en teksten in de applicatie je gaan kosten. Ik weet niet wat voor tarieven daarvoor gelden, maar het zou kunnen dat er weinig overblijft van 400 nadat alle rechten afgedragen zijn...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
Projectiesoftware
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2005, 11:55:15 am »
Screenshots zien er wel heel netjes uit!
'Toevallig' is de beslissing om in de kerk te gaan beamen net genomen, ik zal je alternatief in elk geval voorleggen aan de 'projectleider' ;)

Volgens mij kun je voor wat betreft die rechten een heel eind komen met het aantonen dat de kerk voor iedereen de liederen heeft aangeschaft. Dan is het namelijk een geval van 'kopiëren voor eigen gebruik'. (Naar ik heb begrepen).

Wat het moet kosten? Er is ook freeware in omloop, die ook een hoop kan. Dus ik kan daar weinig over zggen. Wat doe je met ondersteuning, verdere ontwikkeling, versiebeheer etc.
Altijd in voor verbeteringen!

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Projectiesoftware
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2005, 11:59:10 am »

quote:

DoubleUP schreef op 06 april 2005 om 11:55:
... aan de 'projectleider' ...

Erm, dat heet dan toch 'projectieleider'. ;)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Projectiesoftware
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2005, 12:42:09 pm »
Modbreak:
Dit riekt mij teveeel naar reclame. Bovendien vraag ik me, met Avee, af hoe het zit met de inbreuk op auteursrechten. Daarom gaat dit topic op slot. Als Users mij ervan kunnen overtuigen dat e.e.a. niet commercieel van opzet is, kan de boel weer open.
...