Hoi allemaal,
Wat vinden jullie van de discussie rond de Graafse Wijk?
Ik heb een stukje van het programma gezien, heb op een gegeven moment weggezapt wegens kromme tenen (wil hier niet de heilige uithangen hoor, het leek me in eerste instantie best leuk maar uiteindelijk was het voornamelijk genant) maar het stukje dat de direkte aanleiding was tot de rellen, waar een Tokkie-achtig figuur toegeeft ontucht te hebben gepleegd met de dochter van z'n vriendin, heb ik wel gezien. Het leek me een ontzettend simpele man, tegen verstandelijk gehandicapt aan, die continu domme dingen uitkraamde net als z'n vriendin en z'n zoon.
Het gezin is nu geëvacueerd door de politie, gelukkig voordat ze gelyncht konden worden door woedende buurtbewoners die nu hun ruiten hebben ingegooid, huisraad naar buiten gehaald en vernield etc. en hebben beloofd dat hij het niet overleeft mocht hij terugkomen in de buurt.
Wie is er nu schuldig aan dit drama?
De pedofiel zelf? (laten we wel wezen, ontucht met kinderen is hartstikke fout)
SBS6, die donders goed wist dat het gedoe van zou komen en die er een dik slaatje uit slaan want iedereen kijkt naar de volgende aflevering van probleemwijken?
De kijkers die de sensatie wel gaaf vinden (SBS komt niet voor niets op het idee, de Tokkies was ook een mega-succes)?
De buurt die eigen rechter gaat spelen? Natuurlijk is dat fout, maar het is een "rauwe" buurt die op z'n eigen manier reageert, ik denk dat elke buurt in opstand zou komen als bleek dat er pedofiel naast je gezinnetje woont. Ik weet niet OF die man een pedofiel is hoor, maar dat is in elk geval wel de boodschap die aan de wijk is doorgekomen.
Wat moet je nu met die man beginnen?
Moet het programma stoppen?