Uitgaan op zaterdag is helemaal fout. Ik ging altijd uit op donderdag : veel beter !
Maar gegrap terzijde. Het bepaalt uiteraard niet of je Christen bent of niet. Of het Christelijk gedrag is, is een andere zaak.
Ben wel benieuwd of je er zelf wel eens over hebt nagedacht in hoeverre dat past in jouw beeld van een Christelijke levenswandel, van toepassing zijnde bijbelgedeelten hebt opgezocht, hebt gevraagd om leiding door de Heilige Geest. En dan probeer ik niet indirect te zeggen dat het fout (of goed) is, maar echt gewoon of je er al eens over nagedacht hebt.
Het is natuurlijk behoorlijk irritant dat anderen zich oordelen lijken aan te matigen over jouw handelen. En bemoeizucht kan makkelijk te ver gaan. En het is natuurlijk zo dat jullie nou toevallig openbaar bezig zijn, maar dat de vingerwijzers mogelijk de kat in het donker nog veel harder knijpen op allerlei wijzen.
Er is echter denk ik volgens de bijbel niks mis met Christenen die zich ongerust maken over gedrag van andere broeders en zusters in de gemeente, mits vanuit de juiste motieven en op de juiste manier. Zoals anderen al hebben gezegd, roddelen lijkt me verkeerd, en een goed gesprek met de betrokkenen wellicht nuttig. In discussie gaan is iets anders dan oordelen.
En uiteindelijk dien je voor jezelf de balans op te maken wat je acceptabel vindt. Dat kan niemand voor je doen (tenzij je minderjarig bent natuurlijk

). Het kan best zijn dat je uit zo'n gesprek weggaat met een gevoel van 'nou maken jullie je nou maar druk over jezelf', maar het kan ook zijn dat je er wat van opsteekt. Geef het een kans.
Enne, proost