Je bedoelt de film 'white noise'? Ik heb die (nog) niet gezien, ik weet ook niet of ik 'm wel wíl zien, juist omdat die is gebaseerd op die onzichtbare wereld.
In de bijbel wordt het bestaan van die onzichtbare wereld ook niet ontkend; er wordt zelfs vanuit gegaan dat dat een bekend gegeven is. Maar er wordt ook veel voor gewaarschuwd.
We moeten en mogen ons bezig houden met de Schepper van alle zichtbare en onzichtbare dingen

. Hij heeft engelen tot zijn beschikking, maar díe mogen we niet aanbidden. Sowieso mogen we niemand aanbidden dan God alleen.
Die engelen, die Hij heeft geschapen, hebben long long ago burgeroorlog gekregen: een deel van hen koos tégen God, en vóór de satan (de eerste en machtigste gedeserteerde engel). Díe engelen voeren niet meer Gods bevelen uit, en proberen ook de mensen bij God vandaan te houden.
God maakt gebruik van de dienst van engelen, maar wij moeten niet op engelen vertrouwen en hen niet vereren, maar alleen op God vertrouwen en Hem eren. Uiteindelijk zullen we zelfs over engelen heersen... Tjonge!
Intussen probeert de satan met zijn aanhangers mensen bij God vandaan te houden. En daar heeft hij best veel middelen voor: in mensen zelf kan hij invloed uitoefenen, maar ook in (voor materialisten) onverklaarbare dingen kan hij mensen verleiden. En zeg nou zelf: het heeft aantrekkingskracht... wie wil nou níet weten hoe het met overleden opa / oma /... is...
God heeft Israël daar vroeger al voor gewaarschuwd: deut 18:9-22, en deut 13:1-5.
Er wordt daar niet ontkend dat dat contact mogelijk is, tussen ons en gestorven mensen, maar er wordt van gezegd dat we ons daar niet mee mogen bezighouden.
De duivel moeten we niet onderschatten. Maar we hebben een God die sterker is dan de satan. En daarom hoef ik me niet bezig te houden met al die andere machten.
(Ik ben er zelf erg gevoelig voor, voor die aantrekkingskracht. Ik voel zelf meer dan me lief is, al wordt dat gelukkig steeds minder: soms kan ik in een kamer voelen dat er gevochten wordt tussen engelen en satans engelen... da's eng! Bidden helpt dan wel

)