quote:
Binnen het kader
dat het in Zijn naam is, mag je alles vragen. En dat betekent dat je ook aan God vraagt of Hij zijn wil aan je wil openbaren. Daarop volgt dan een verlangen om die wil van God te laten gebeuren. En
vraag je vervolgens aan God om
die dingen die naar Zijn wil zijn.
En de bijbel zegt dat je dan alles mag bidden wat in je hart opkomt.
quote:
De reden dat ik hier tegenaan loop is dat ik de laatste tijd steeds praktischer ga bidden.
Telkens weer word ik door Hem verhoord word. Daardoor worden mij vragen ook steeds concreter (of is het brutaler?)
Zie bovenstaande.
quote: Voorbeeld:
Omdat ik de laatste tijd nogal druk was met iets en me daar echt zorgen om maakte ben ik om rust gaan bidden. Mijn vraag in dat gebed was , naast het vragen om rust, of God me door zijn woord (De bijbel) wilde antwoorden op mijn vraag hoe ik rust moest vinden.
Vervolgens gooide ik de bijbel open op een willekeurige bladzijde om het antwoord te vinden.
Na enig zoeken (Ik begon me al af te vragen of ik hem wel op de goede bladzijde had open gegooid

) kwam ik bij vers 28 van Mattheus 11. Waar ik het volgende las:
[...]
Dit was dus een duidelijk antwoord op mijn vraag. Maar ik twijfel nu wel een beetje of ik zulke dingen aan God mag vragen. Als God nou eens geen zin heeft om me een antwoord te geven op die willekeurige bladzijde die ik open sla ?
Het moet geen 'kunstje' worden om zo antwoord te krijgen - de beste goocheltruc, zeg maar.

Het kan dus ook op andere manieren.
quote:
Geeft de bijbel ons beperkingen in wat we mogen vragen ?
Gideon mocht van God bijvoorbeeld wel paar keer om een teken vragen, worden wij hierin wel beperkt of mogen wij dat ook gewoon ?
Liefst reacties met bijbelteksten erbij
Wat ik hierboven al aanhaalde over naar Zijn wil bidden, dat wordt altijd verhoort:
Joh 15
7
Indien gij in Mij blijft en mijn woorden in u blijven, vraagt wat gij maar wilt, en het zal u geworden.
Joh 15
14 Gij zijt mijn vrienden, indien gij doet, wat Ik u gebied. 15 Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd,
omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt. 16 Niet gij hebt Mij, maar Ik heb u uitgekozen en u aangewezen,
opdat gij zoudt heengaan en vrucht dragen en uw vrucht zou blijven, opdat de Vader u alles geve, wat gij Hem bidt in mijn naam. 17 Dit gebied Ik u, dat gij elkander liefhebt.
Dit laatste stukje zegt m.i. dat Jezus door de Heilige Geest aan ons gelovigen Zijn wil bekend maakt. (vs 15) En dan kunnen wij vruchten dragen - bidden tot de Vader om de wil van de Zoon te vervullen. (vs. 16)
We werken de goede werken die God heeft klaarliggen - die we moeten doen. (Ef. 2: 10) En dan niet als een moeten, maar als vruchten van ons leven met Hem, dat we met Hem bezig zijn en Hem vragen om Zijn wil bekend te maken. (Joh, 15:7)
En dan gaan we bidden voor onze ongelovige buurman bijvoorbeeld. Of bepaalde dingen in de gemeente waar je bij hoort.
Ik denk dan je dan niet meer bidt voor een grote auto of allerlei luxe die alleen voor jezelf zijn.
Dus de beperkingen in je gebed komen dan vanzelf. Maar er komt ook een uitbreiding. Misschien ga je bidden voor dingen waar je uit jezelf nooit op was gekomen.
Joh. 14
13
en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. 14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.
Rom 8,26
En evenzo komt de Geest onze zwakheid te hulp; want wij weten niet wat wij bidden zullen naar behoren,
maar de Geest zelf pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.En Gods Geest weet wat de wil van God is.
En wat heel praktische zaken betreft, zal God je ook door de gebeurtenissen laten zien of het zijn wil is dat je een bepaalde beslissing neemt.
Dan kan je aan God vragen of als er niets in de weg wordt gelegd, je dan er vanuit gaat dat het goed is dat je een bepaald iets gaat doen.
Dat is dan een soort teken misschien. Je zult niet altijd een briefje uit de hemel krijgen in de zin van een letterlijke bevestiging.