Auteur Topic: Nieuwe christelijke familiezender in aantocht  (gelezen 2809 keer)

stayfun

• Bekijk profiel
Nieuwe christelijke familiezender in aantocht
« Gepost op: mei 21, 2005, 05:49:01 pm »
Een nieuwe christelijke familiezender is opgericht. Family7. De zender is in onderhandeling met de vier grote kabelexploitanten van Nederland over een plek op het digitale netwerk.
Family7 stelt zich als doel om verantwoorde familieprogramma's te maken. Programma's zonder grof taalgebruik, willekeurig geweld en seksuele uitspattingen. Zonder de beperking van het publieke bestel produceert Family7 series met christelijke normen en waarden die informatie, educatie en ontspanning bieden voor het hele gezin.

Strategie
Directeur van Family7, Dolf van de Vegte, ziet deze nieuwe zender als een strategische stap. Zijn missie is om in samenwerking met andere christelijke initiatieven het evangelie weer in de Nederlandse huiskamers te brengen. Van de Vegte: "Op het digitale netwerk van 80 tot 90 zenders is er slechts één buitenlandse christelijke zender. Dat is te weinig. We geloven dat Nederland God nodig heeft. Televisie is een geweldig medium om de Nederlandse gezinnen te bereiken met het evangelie. Als we de televisie aanzetten zien we veel negativiteit en oppervlakkigheid op ons afkomen. We willen een ander, positief geluid laten horen. We geloven dat we met deze zender een positieve invloed kunnen uitoefenen op de samenleving. We verwachten dat christelijk Nederland achter ons gaat staan zodat we ons land weer kunnen bereiken met het evangelie. Via de site www.family7.nl kan iedereen ons steunen met een digitale handtekening of met een financiële gift."

Lancering Family7
De familiezender presenteerde zich tijdens de Opwekkingsconferentie voor het eerst aan christelijk Nederland met een grootschalige campagne. De bezoekers van de conferentie werden gemotiveerd door televisie spotjes met bekende christelijke Nederlanders om hun steun te betuigen voor een plek op de kabel doormiddel van een handtekening.

Toekomst
Binnenkort verwacht de zender definitief te horen of ze een plaats toegewezen krijgt op het digitale net. In de tussentijd werkt een team van professionals aan nieuwe programma's.

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2005, 09:27:51 pm »
gaaf!!

jammer dat wij geen kabel hebben.. :(
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2005, 10:15:24 pm »
Veel adsl-aanbieders beginnen ook met digitale tv. :)
[Prediker 7:29]

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2005, 11:36:10 am »
kijk, das beter koek ;)

o nee, tv
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2005, 11:36:55 am door rietje »
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

stayfun

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2005, 10:45:41 am »
Christenen zijn toch de meest verbonden groep mensen in de wereld, of niet?
Hoe zou je iedereen kunnen bereiken met dit nieuws van een nieuwe zender?
Om die plek op de kabel te krijgen moet eigenlijk iedereen zijn steunbetuiging
geven, in ieder geval zo veel mogelijk.

Op het internet heb je toch ook een gigantisch netwerk als dat goed door loopt!
De uitdaging is om binnen een zeer korte tijd enorm veel bezoekers te trekken.

Wie kan mij vertellen hoe je heel chirstelijk nederland op de been krijgt?

Suggesties zijn altijd welkom,

cheers,

Stephan Tollenaar

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2005, 05:07:56 pm »
Vandaag een mailtje gehad:

quote:

De handtekeningenaktie heeft zijn vruchten afgeworpen. Duizenden mensen hebben gereageert op onze oproep en hun digitale steunbetuiging gegeven via onze website.

De lucht in!
De 4 grote kabelexploitanten van Nederland hebben een toezegging gedaan om ons per 1 December zendtijd aan te bieden via een digitaal kanaal op de kabel. Dit houdt in dat we nog voor kerst vrijwel over heel Nederland te ontvangen zijn.

Wij zien het tijdstip van de toezegging om onze bijbels geinspireerde programmering uit te zenden, als bijzonder en cruciaal. Juist nu dat het rommelt binnen het publieke bestel en allerlei beperkingen worden opgelegt voor verkondigendeprogramma's.

Over de kabel...
Digitale televisie zal binnen twee jaar Nederland veroveren.

Door deze ontwikkeling komt er veel ruimte vrij op de kabel voor nieuwe zenders. Naast het standaard abbonnement van zo’n veertig kanalen zijn er aanvullende mogelijkheden. Family7 zal eind dit jaar in het pluspakket worden opgenomen samen met nog dertig andere lifestyle zenders.

9 jaar in verwachting
Voor oprichter Dolf van de Vegte is deze geboorte een droom dat na 9 jaar werkelijkheid wordt. Lees verder:

Steun en sponsoring
Wij zijn ontzettend bemoedigd door de enorme reactie die we hebben ontvangen afgelopen maanden. Toch is er meer support nodig om onze plek op de kabel te waarborgen.

Adverteerders opgelet!
Als commerciele zender heeft Family7 ook ruimte beschikbaar voor adverteerders. In December bekleden wij een display-functie voor digitale televisie via de kabel. Wij zijn dan vrijwel over heel Nederland gratis te ontvangen. Graag informeren wij u naar de mogelijkheden.

Sponsor een kinderserie!
Wij verlangen er naar om door middel van onze programma's de christelijke gemeenschap in Nederland op te bouwen.

Omdat er sterke behoefte is naar bijbelse kinderseries, willen we de programma’s  “Blalala” en “Klazina Waterval” alvast beschikbaar maken. Voor 7,77 euro per maand ontvangt u ieder kwartaal een DVD met de mooiste afleveringen. Uw sponsoring maakt het tevens mogelijk de voorbereidingsfase financieel te overbruggen.

Een heldere samenwerking
Tussen Bright Media en Family7 is de afgelopen maanden een warme samenwerkingsrelatie ontstaan. BrightFM provileert zich sinds februari als het christelijke radiostation van Nederland. Ook u kunt hiervan meeprofiteren:
Zaterdag 15 oktober presenteert gospelchoir InsideOut namelijk haar tweede CD "Stronger" in de Koningskerk te Amsterdam, en u bent van harte uitgenodigd! Op vertoon van deze brief betaalt u slechts 7 euro entree.
Meer informatie vind u op de site van Family7: Beleef het samen!

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2005, 07:46:26 pm »
Binnenkort: een christelijke wereld waarin geen heidenen meer zijn.
Zou dat niet fijn zijn?
Hoeven we geen actie meer te ondernemen om christelijke teevee-zenders,christelijke
rock/dance/funk/blues/jazz-muziek,christelijke kruideniers,christelijke fora,christelijke
politieke partijen,christelijke uitgaansgelegenheden,christelijke scholen,christelijke fora,christelijke woningbouwvereningen,christelijke natuurbescherming,christelijke
gezondheidszorg,christelijke vakbonden,christelijke kaartclubjes,christelijke thee,
christelijke figuurcorrectie-instituten enz. onder de aandacht te brengen.

Godzijdank kan 'christelijk' dan ook niet meer als unique selling point misbruikt
worden...
Verder veel succes met die zender,die komt er echt wel.Net als het sportkanaal,
het poltieke kanaal,het kanaalkanaal enz.

Koosweerheijm

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2005, 01:19:25 am »
Lekker naief, moeten we dan maar stil zitten en afwachten.
ik vind het een goed initiatief, en steun het.
sorry als je het niet begrijp

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 23, 2005, 09:19:07 pm »
Ik kan de zender inmiddels ontvangen.  :)
Het is best een interessante zender, maar af en toe mis ik de diepgang....

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2005, 12:18:55 am »
Ik kan hem ook ontvangen, maar langer dan een paar minuten per keer heeft het me nog niet kunnen boeien.

Ik krijg er een beetje lokale omroep ideeën bij. En dan doe ik menig lokale omroep erg tekort ;)
Pinkeltjefan

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2005, 11:35:53 am »
Er zijn bovendien veel herhalingen. Verder vind ik de opzet erg Amerikaans.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 03, 2006, 10:16:41 am »
Wij kunnen hem nu ook ontvangen. Gisteravond even naar een programma over dinosaurussen en de bijbel gekeken; grappig maar amateuristisch. Dat geldt voor de meeste programma's daar wel voor zover ik het zo kan bekijken.
Vanmiddag zal ik m'n dochter eens voor Blalala zetten. ;)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 03, 2006, 02:28:24 pm »
Zit dat ook op de schotel?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 03, 2006, 05:01:24 pm »

quote:

preview kanaal bij ons.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2006, 09:38:04 pm »
UPC digital tv bij ons.
Op http://www.family7.nl/?item=welkkanaal staat waar ze te bekijken zijn.