1 Petr. 4 vers 6
quote:
Want daartoe is ook aan doden het evangelie gebracht,
Ik denk dat dit gaat over mensen die gelovig zijn geworden. En wij waren allemaal 'dood in onze zonden' zoals er in Efeze staat.
En aan deze doden is het evangelie verkondigd
quote:
opdat zij wèl, naar de mens, wat het vlees aangaat, zouden geoordeeld worden,
God heeft in Christus ook
ons vlees geoordeeld op het kruis. In Gods oog is het zondige vlees gestorven. 'Ik leef niet meer'.
Rom 6,10
Want wat zijn dood betreft, is Hij voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat zijn leven betreft, leeft Hij voor God. 11 Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus.
Rom. 8: 3
...God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees,
quote:
doch, naar God, wat de geest betreft, zouden leven.
Onze geest is opgewekt en leeft voor God. Het vlees zal nooit opgepoetst kunnen worden maar moest sterven.
Zie:
Joh 3,6
Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.
Joh 6,63
De Geest is het, die levend maakt, het vlees doet geen nut; de woorden, die Ik tot u gesproken heb, zijn geest en zijn leven.
Rom 6,10
Want wat zijn dood betreft, is Hij voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat zijn leven betreft, leeft Hij voor God 11 Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus.
Rom 8,9
Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont.
En na dit leven als we daadwerkelijk het vlees hebben afgelegd, zullen we ook een nieuw lichaam ontvangen zoals de Here Jezus na Zijn opstanding had.