Hm, jullie zijn met negen mensen thuis hè? Voor zoveel kook ik alleen als we onze Bijbelkring te eten krijgen of zoiets! En dat zijn dan meestal geen dingen waar kinderen dol op zijn.
Maar ik kan een voorzetje geven, wat gegarandeerd een succesnummer was als we eetvergaderingen hadden van de faculteitskrantredactie. Omdat ik onder andere de kook-column schreef was ik vaak het bokje

Simpel, betaalbaar, makkelijk in enorme hoeveelheden te maken en lekker. Ik vraag me echter af of kinderen het lusten vanwege de blauwe kaas en er zit geen groente in dus moet er salade bij of zo en daar zijn ook niet alle kids dol op.
Pasta met peertjes
75 gram pasta per persoon, geen elleboogjesmacaroni dan wordt het prutterig. Zou penne of farfalle nemen.
per twee mensen een klein blik peren op sap (of per 4 een grote, is goedkoper)
knoflook (veel)
per twee/drie mensen 100 gram danish blue van de Aldi (voor kids zou ik iets minder nemen)
per twee/drie mensen een pakje houdbare slagroom
Pasta koken. Knoflook fruiten in stukjes. Kaas door de knoflook smelten. Peertjes in blokjes snijden en erbij gooien. Kort warm maken. Pasta door de prut mengen (pas op dat je de stukjes peer niet plet) en slagroom erbij gieten. Doorwarmen. Klaar.