Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 3754 keer)

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Gepost op: april 17, 2005, 06:58:30 pm »
Lieve / beste allemaal!

Deze oproep gaat over mijn broertje Mark. Hij heeft een zware vorm van ADHD, wat zich kenmerkt in druk gedrag en het niet kunnen onderscheiden van belangrijke en minder belangrijke zaken. Hierdoor raakt hij nogal eens in de problemen. Zo is een afspraak om voor een vriend een pakje sigaretten te kopen en het gewoon aanwezig zijn op je werk voor hem even belangrijk.

Ook heeft Mark de lichamelijke leeftijd van 18, maar is hij geestelijk pas 13. En iemand van 13 is heel makkelijk te manipuleren en makkelijk te beinvloeden. Dit is ook bij Mark het geval. Nu hebben een aantal jongens (minderjarig) tegen Mark gezegd dat hij iets niet durfde. Dat moet je dus nooit tegen hem zeggen, want dan heeft hij het al gedaan. Met als gevolg dat Mark nu al vanaf 13 januari in de gevangenis zit. Hij zit wegens poging tot brandstichting. 15 april was de uitspraak, maar helaas waren de papieren (voor de tweede keer!!!) van het psychologisch onderzoek (dat een half uurtje heeft gekost en 2 maanden geleden als is afgenomen) nog niet binnen. Mark kon dus weer niet mee naar huis. 15 mei moeten de papieren binnen zijn en dan komt zijn zaak 24 juni weer voor de rechter. Een veel te zware straf en er wordt dus helemaal geen rekening gehouden met zijn 'ziekte'.

Maar wat wil ik nu? Mark is namelijk 27 april jarig en hij voelt zich heel erg alleen en is erg bang in de gevangenis. Hij put veel kracht uit kaarten die hij krijgt (vooral kaarten met bijbelteksten) en nu wil ik voor hem zoveel mogelijk kaarten laten bezorgen op 27 april. Maar dit kan ik niet alleen. Zouden jullie me kunnen helpen? Als je wilt helpen, laat het me dan weten, dan krijg je zijn adres! Alvast heel erg bedankt! Vooral namens Mark (die hier overigens niets vanaf weet...)

Arriët

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2005, 07:51:32 pm »
Laat me t adres maar weten. Ik wil deze actie graag ondersteunen.
Wil graag dit bericht met je goedvinden doorgeven aan kennissen en vrienden.
Zeg t gerust als je dit niet ziet zitten.

Verder vraag ik me even af wat voor medicatie Mark gebruikt ivm ADHD. Er wordt namelijk veel gewerkt met Ritalin, terwijl er ook een alternatief is. Zo is er Aurorix, wat een veel gelijkmatiger effect heeft dan Ritalin. De piekmomenten net voor een doseringsmoment bij Ritalin ontbreken bij Aurorix. Ik ken iemand met ADHD waar ik dit van weet.

Veel sterkte, wijsheid en boven alles Gods kracht voor jou, je ouders en andere mensen om Mark en jou heen!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2005, 07:55:16 pm »
Hoi Arriët,
Als je een adres geeft, wil ik wel een aantal kaarten sturen. Kan jouw broertje ook Engels? Ik verblijf binnenkort weer een tijd in Noorwegen- ze zullen daar dus geen Nederlandse kaarten hebben. Als hij geen Engels kan, dan wil ik wel een paar vrienden & vriendinnen van me uit Nederland vragen een kaart op te sturen met een Christelijke tekst- geen enkel probleem.  :)
(je kunt me bereiken via Email-adres MGabay@pum.nl).

Groeten aan jullie beiden en succes!
« Laatst bewerkt op: april 19, 2005, 11:23:51 am door Suighnap »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2005, 08:58:11 pm »

quote:

HenkG schreef op 17 april 2005 om 19:51:
Laat me t adres maar weten. Ik wil deze actie graag ondersteunen.
Wil graag dit bericht met je goedvinden doorgeven aan kennissen en vrienden.
Zeg t gerust als je dit niet ziet zitten.

Verder vraag ik me even af wat voor medicatie Mark gebruikt ivm ADHD. Er wordt namelijk veel gewerkt met Ritalin, terwijl er ook een alternatief is. Zo is er Aurorix, wat een veel gelijkmatiger effect heeft dan Ritalin. De piekmomenten net voor een doseringsmoment bij Ritalin ontbreken bij Aurorix. Ik ken iemand met ADHD waar ik dit van weet.

Veel sterkte, wijsheid en boven alles Gods kracht voor jou, je ouders en andere mensen om Mark en jou heen!

Aurorix is een antidepressivum, niet speciaal een medicijn voor ADHD.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

grace!

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2005, 10:01:56 pm »
Hoi Arriët,

Wat een moeilijke situatie zeg! Heel veel sterkte gewenst!
Misschien vind je het iets teveel van het goede, maar is het een idee om een oproepje in de rubriek "Meeleven" van het Nederlands Dagblad te zetten? Er schijnen echt stapels post binnen te komen bij de mensen die daarin staan. Het mailadres is: meeleven@nd.nl
Ik wil hem zelf ook wel een kaart sturen, je mag me mailen op grace0678@hotmail.com.

Groetjes, Grace

Liudger

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2005, 10:40:27 pm »
Hallo Arriët,

Zal met plezier een kaart sturen.

Mijn email: eerappel-harlekijn@yahoo.co.uk

Veel sterkte, God's zegen.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2005, 11:10:49 pm »
Hoi Arriet,

Ook wij doen mee :) : priscillaenaquila@hotmail.com
Veel sterkte.
« Laatst bewerkt op: april 17, 2005, 11:11:25 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

bela

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2005, 11:29:27 pm »
heb zelf een adhd zoon. altijd leuk voor aktie. Maar ik begrijp je probleem en frustatie.
Geef het adres maar en de kaart volgt

henk w

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2005, 08:44:37 am »
Uiteraard doe ik mee.

Als het adres bekend is, zal ik een paar kaarten sturen en anderen mensen vragen dit ook te doen, als je dit geen probleem vindt.

Henk
er zijn zoveel mensen die wachten op een wonder in plaats van er één te zijn

Iemand

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2005, 09:50:32 am »
Ik wil ook wel n kaartje sturen hoor! :)

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2005, 06:39:07 pm »
Hallo allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Hierbij het adres van Mark, en verspreid het zoveel mogelijk! Dank je wel alvast!

A.W. van Eldik 27-04-1986
Huis van Bewaring
Ingenieur Molsweg 5
6834 AA  Arnhem-Zuid

Jullie zijn echt geweldig!

lente

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #11 Gepost op: april 20, 2005, 10:22:19 pm »
Tuurlijk, ik doe mee. Leuk idee van je!

DV1954

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #12 Gepost op: april 21, 2005, 10:01:36 am »
Geweldig goed dat je dit onderneemt. Natuurlijk stuur ik een kaart op.
Jezus gaf ons aandacht laten wij die aandacht uitdelen

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #13 Gepost op: april 21, 2005, 06:26:53 pm »
Geweldig allemaal! Ik sta echt versteld van de hoeveelheid mensen die reageert!

Dank jullie!

HenkG

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #14 Gepost op: april 21, 2005, 08:31:08 pm »
Beste Arriët,
Heb je verhaal en Mark zijn adres geplaatst op de volgende christelijke MSN-groepen:
http://www.ingodsveiligehanden.nl (onder het kopje gebed en dat 'bidden door woord en daad')
http://groups.msn.com/DeVerlorenZoon/ (onder het kopje gebedsaanvraag en dan 'Bidden in woord en gebaar')
Direct na plaatsing kwamen er al een paar zeer bemoedigende reacties binnen.
Er wordt met Mark en met jou en allen om jullie heen meegeleefd door mensen, maar bovenal door God.

Hem zij de glorie!
« Laatst bewerkt op: april 22, 2005, 06:46:21 pm door HenkG »
JHWH = Ik ben

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #15 Gepost op: april 21, 2005, 10:14:07 pm »
Dank je wel, Henk. Mag ik vragen waar je het precies hebt staan, ik kan het namelijk niet terugvinden!

Groetjes!

HenkG

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #16 Gepost op: april 23, 2005, 06:53:17 pm »
Zoals je ziet, Arriët, heb ik bij vorige bericht een andere vindplaats aangegeven.
Verder zal ik het bericht ook nog verspreiden via de miniwijk waar ik aan deelneem in onze gemeente, als ook onder andere broers en zussen waar ik via de mail contact mee heb. Misschien een idee om binnen de gkv.nl een virtuele gebedskring te openen waar ieder zijn of haar punten in kan brengen om aan te denken in onze gebeden.
JHWH = Ik ben

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #17 Gepost op: april 23, 2005, 09:13:14 pm »
Misschien wel, alleen geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Ik moet je wel zeggen dat ik je heel erg dankbaar ben voor de hele fijne en goede hulp die je me biedt! Mijn man en ik zijn je heel erg dankbaar!

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #18 Gepost op: april 27, 2005, 02:21:47 pm »
Mark heeft maandag al 10 kaarten gehad, dinsdag vervolgens 20 en vandaag had hij ruim 150 kaarten binnengekregen! Vandaag staat er ook een berichtje in het ND, als het goed is, dus er komen er nog steeds binnen, geweldig!

Heel erg bedankt allemaal!

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2005, 09:46:44 pm »
Ik las het berichtje in de krant vandaag. Veel kaarten op een dag zeg! Wow!
Dat kan nog wat worden. M'n zus heeft een keer in Meeleven gestaan, en heeft toen 1260 kaarten, uit 6 verschillende landen gekregen....
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Iemand

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #20 Gepost op: april 28, 2005, 10:40:41 am »
Haha, wat leuk voor m zeg. :) Ik heb t bericht ook nog op t sa-jo forum gezet, dus n paar daarvan hebben ook nog wat gestuurd.

HenkG

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #21 Gepost op: april 29, 2005, 09:07:23 pm »

quote:

HenkG schreef op 23 april 2005 om 18:53:Misschien een idee om binnen de gkv.nl een virtuele gebedskring te openen waar ieder zijn of haar punten in kan brengen om aan te denken in onze gebeden.
Beste webmaster, kunt u hier iets mee doen?
JHWH = Ik ben

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #22 Gepost op: april 29, 2005, 10:42:09 pm »

quote:

HenkG schreef op 29 april 2005 om 21:07:
[...]

Beste webmaster, kunt u hier iets mee doen?

Modbreak:
dat topic bestaat al...: Gebed aanvragen voor jezelf of anderen

En anders kan dat gewoon in dit subforum....
een extra subforum daarvoor komt er niet. Overigens kun je dat soort vragen beter in feedback stellen :)

nu weer on topic graag
« Laatst bewerkt op: april 29, 2005, 10:42:30 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #23 Gepost op: mei 01, 2005, 11:57:39 am »
Gisteren had ik Mark even aan de telefoon, huilend, dat er zoveel mensen aan hem dachten! Hij had gisteren al bijna 500 kaarten (in totaal) gehad.

Wel leuk, want de bewakers vonden het wat minder. Zij moeten namelijk alle kaarten controleren, dus enveloppen openmaken en vervolgens weer dichtplakken  :*)

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #24 Gepost op: mei 01, 2005, 02:05:44 pm »
Kan Mark ook e-mail ontvangen?
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #25 Gepost op: mei 02, 2005, 09:47:30 am »
Nee, helaas. Hij mag alleen zo nu en dan collect call bellen. Verder moet hij daar ook alles zelf kopen (tegen ontzettend hoge prijzen) Hij is wel vindingrijk geworden. Ze hebben namelijk in de cel alleen een koffiezetapparaat. Op het plaatje van het apparaat maakt hij hamburgers warm, en in de pot met kokend water worden zo nu en dan knakworstjes gedaan. Haha.

HenkG

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #26 Gepost op: mei 04, 2005, 11:05:28 am »
Laten we met zijn allen Mark toch ook niet vergeten in de komende tijd van wachten op de rechtzaak. Het blijft allemaal toch heel erg spannend, ook voor Arriët en de andere familieleden.

Ja God, wees toch met deze mensen. U kent hun strijd van dit moment. Ik wil hen zegenen in Uw Naam! Geef hen meer en meer van Uw Geest om geduld te hebben, maar toch bovenal vertrouwen. Vertrouwen in U, Schepper en Herschepper van het leven!

Create in them a clean hart, o God, and renew a right spirit within them. Cast them not away from Thy presence, o Lord, and take not Thy Holy Spirit from them!

Ja Heer, geef ook dat wij als broers en zussen om hen heen staan, ver weg en dichtbij.
JHWH = Ik ben

HenkG

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #27 Gepost op: juni 26, 2005, 09:34:51 pm »
Arriet, hopelijk ben je nog actief op deze site en lees je je oude post nog even. Ik ben namelijk wel benieuwd naar de uitslag van de rechtzaak afgelopen vrijdag! En met mij ook nog anderen.....Keep us informed!
JHWH = Ik ben

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2005, 09:00:47 pm »
Hallo allemaal!

Sorry voor mijn late reactie, maar het was allemaal zo hectisch met de vakantie enzo. Mark is inmiddels gelukkig weer thuis, na veel gedoe. Zijn papieren waren voor de zoveelste keer weer niet op tijd binnen. Uiteindelijk is hij vrijgekomen op 29 juni en konden mijn ouders nog net op vakantie naar Frankrijk. Dat hadden ze wel verdiend.

Vandaag voor ons gezin een minder fijne dag, daar we mijn opa vandaag begraven hebben. Mark begon zelfs te hyperventileren toen we bij het graf wegliepen.

Ik wil jullie allemaal heel erg hartelijk bedanken voor jullie goede steun en zorg en de vele kaarten en berichten! Het heeft ons heel erg goed gedaan.

Groetjes,
Arriët

HenkG

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2005, 10:29:24 pm »
En hoe gaat het nu verder met Mark?
Ik hoop dat hij de juiste mensen om zich heen weet te vinden (familie, vrienden, hulpverleners) om hem positief in het leven te laten staan! En dat geldt natuurlijk ook voor jou en de rest van de familie Arriët.
JHWH = Ik ben

Teirra

• Bekijk profiel
Wie kan mij helpen?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2005, 10:20:57 pm »
Dank je wel. Ja, Mark heeft veel mensen om zich heen die hem verder helpen om het 'juiste spoor' te blijven. Maar daar hebben we natuurlijk ook gebed bij nodig.....