Auteur Topic: Big Brother  (gelezen 2781 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Gepost op: september 05, 2005, 07:49:55 pm »
Kijken we dit jaar naar Big Brother? Wat vinden we ervan? Is het leuk? Niet leuk? Verantwoord? Niet verantwoord?
En wie zijn je favorieten?

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2005, 08:14:07 pm »
IK kijk alleen naar Talpa vanwege voetbal, en dan ook nog omdat we niet anders kunnen, voor de rest een pulpzender met waardeloze programma's.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2005, 08:28:51 pm »
Ik heb de eerste aflevering gezien, dat was toen direct na het voetbal. En toen hebben we op IRC lekker dit programma besproken. Ik had toen gedacht wel vaker te gaan kijken, maar het is er niet van gekomen ;)
En of het verantwoord is? geen idee, heb ik geen mening over verder. Zou ook niet weten waarom het niet verantwoord zou zijn overigens.
Pinkeltjefan

Zijnkind

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2005, 08:31:06 pm »
Ik heb ooit eens enkele delen van het eerste seizoen BB gezien. Dat was genoeg.

Talpa boeit me voor geen meter.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2005, 10:44:23 pm »
Ik heb ten tijde van de eerste BB geprobeerd om niet te weten wie er gewonnen had. Dat had ik me al weken van te voren voorgenomen - ik zou principieel niet weten hoe het in dat huis ging. Iedereen die erover speculeerde, probeerde ik te negeren. Ik had zelfs tegen m'n teonmalige vriendin gezegd - verboden is een beter woord misschien - dat ze het maar niet moest zeggen!

De ochtend na de 'finale' van BB kom ik in de supermarkt. Met veel moeite weet ik alle geklets over BB te negeren, de voorpagina's van kranten niet te lezen, etc. Kom ik bij de kassa, staat daar de zus van m'n vriendin die me aanspreekt met: "leuk he, dat X heeft gewonnen?!"  :X

Was het me toch zeker zo'n 10 uur gelukt, waarvan ik driekwart van de tijd had geslapen!

n.b. vul voor X maar een naam in, ik ben het gelukkig al lang weer vergeten :O
« Laatst bewerkt op: september 05, 2005, 10:45:51 pm door Nunc »

joepie

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2005, 10:51:28 pm »
Ik zou bijna zeggen: Natuurlijk kijk je daar niet naar.
Wat een nononsens progamma.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2005, 11:06:26 pm »
Ik kan me er niet op verheugen om dit programma te zien, er is dit keer zelfs geen leedvermaak.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2005, 11:15:08 pm »
ik had het ook nooit eerder gezien, weet wel dat die ruud uit deel 1 gewonnen had. Net als Nunc was daar geen ontkomen aan. Maar ach ik had het dus aanstaan met die eerste aflevering dit seizoen en ik moet zeggen het is heel vermakelijk. Het gaat werkelijk waar nergens om, het zijn rare mensen (anders ben je ook wel te slim om mee te doen) maar toch is het humor. Juist omdat het zo'n onzin is. Maar ja als ze het niet achter het voetbal programmeren zal ik er denk ik ook weinig van zien verder. Maar als ik er langs zap zal ik wel blijven hangen denk ik.
Pinkeltjefan

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2005, 11:50:02 pm »
Bart won deel 1.

Big Brother kijken is erg leuk met een groepje en ook erg goed voor je eigen ego, lekekr commentaar geven en je goed voelen. Alleen kijk ik niet, omdat ik het dan geen bal aan vind.
Je moet de groenten van Joost hebben!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2005, 11:54:06 pm »
bart? zegt me niks... die knuffelaar bedoel ik, wanneer won die dan?
Pinkeltjefan

Liudger

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #10 Gepost op: september 06, 2005, 09:46:00 am »
Het is een oud en eerbiedwaardig concept, (Panem et) circenses. Met je mobieltje in plaats van je duim omhoog of omlaag.

Helaas, de combinatie van publieksgeilheid en gebrek aan talent kan me op de een of andere manier absoluut niet boeien.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #11 Gepost op: september 06, 2005, 10:38:25 am »

quote:

Alfredt schreef op 05 september 2005 om 23:54:
bart? zegt me niks... die knuffelaar bedoel ik, wanneer won die dan?

Die knuffelaar won niet. Die werd tweede.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #12 Gepost op: september 06, 2005, 10:39:08 am »
LOL naja whatever O-)
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2005, 12:12:45 pm »
Ik heb in de krant een tijdje terug een stukje gelezen over de deelnemers, met profiel en zo. Stuk voor stuk hele vervelende types die zichzelf heel wat vinden.

Ik kijk ook alleen naar Talpa voor het voetbal, hoewel ik De Wedstrijden soms oversla omdat ik de opzet niet te pruimen vind. Al die infantiele commerciele zenders, yuk.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Koerok

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2005, 12:38:51 pm »
Nog geen woord in dit topic over de zwangere vrouw:

Endemol wil zwangere vrouw in Big Brother-huis
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

Koerok

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #15 Gepost op: september 06, 2005, 12:43:14 pm »
Ook heel apart (maar nog niet door mij gezien):

Amish in the City

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #16 Gepost op: september 06, 2005, 01:16:20 pm »
Amish in the city heb ik wel gezien, maar vond het vrij flauw. Ik zat me de keer dat ik keek behoorlijk te ergeren aan de niet-amish. Het leek wel alsof ze echt puur en alleen door hun eigen kadertje konden kijken en niet geinteresseerd waren in de amish als amish.
De niet amish weten hoe het zit, want de amish zijn maar ouderwets en hun levenstijl slaat nergens op. Tsja dan haak ik vrij snel af. Als er meer interactie was geweest tussen de groepen naar het waarom van elkaars levenstijl had ik het veel interessanter gevonden.

En over die zwangere vrouw in BB heb ik verder niet echt een mening. Ik vind al die negatieve geluiden een beetje overdone. alsof zo'n kind daar last van heeft als er wat camera's hangen. Come on zeg. Als het kind vertroetelt wordt is er niks aan de hand :)
Pinkeltjefan

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #17 Gepost op: september 06, 2005, 01:58:04 pm »

quote:

Alfredt schreef op 06 september 2005 om 13:16:
En over die zwangere vrouw in BB heb ik verder niet echt een mening. Ik vind al die negatieve geluiden een beetje overdone. alsof zo'n kind daar last van heeft als er wat camera's hangen. Come on zeg. Als het kind vertroetelt wordt is er niks aan de hand :)

Dat kind zal vast geen last hebben van camera's die die toch nog niet herkent. Maar ik ben toch wel bang dat een stressvolle situatie als het BBhuis op een zwangere vrouw geen goede invloed heeft. Babies pikken volgens mij wel emoties e.d. op, en in een huis waar competitie heerst lijken de emoties me niet de meest gunstige.

Daarnaast is het natuurlijk een vervlakking van het TV-aanbod, maar dat is een nogal subjectieve mening.

Koerok

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #18 Gepost op: september 06, 2005, 01:59:06 pm »
Toch heb ik twee bedenkingen:
1. Een kind krijgen is niet zomaar iets. Dat is een zeer emotionele kwestie. De vraag is of een setting als Big Brother dan wel zo bevordelijk is voor zowel moeder als kind. Bovendien heb je rond de bevalling en ook daarna behoefte aan vertrouwde mensen waar je van houdt (zoals: partner, ouders, etc.).
2. Wat zijn eigenlijk de rechten van een kind? Kun je zomaar voor een pasgeboren kind beslissen dat hij te volgen is op TV? Ja, ik weet dat er wel vaker baby's te zien zijn op TV en in films, dat wil ik zeker niet uitbannen. Helemaal consequent zal ik dus niet kunnen zijn, maar ik vind dit toch wel erg ver gaan. Een reclamespot voor bilbesparende luiers is één ding, maar gewoon de eerste drie maanden van je leven integraal op TV.........ik zou het niet hebben gewild.

Koerok

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #19 Gepost op: september 06, 2005, 02:00:36 pm »
Tip voor de producent:
Noem het: Big Mother :)

Koerok

• Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #20 Gepost op: september 06, 2005, 04:44:11 pm »
Nou, dat valt dan al weer mee, zullen we maar zeggen: :)

Big Brother-baby maximaal acht dagen op tv

Hamvraag:
Vertrekken moeder en kind na 8 dagen samen het huis of geeft ze de baby af, waarna ze haar pasgeboren spruit wekenlang niet kan zien? Ik voorspel dikke tranen, dus dat wordt weer smullen (of het doet haar niks, opdat ze wordt afgebrand als harteloze ontaarde moeder)!!!!

Leve Big Mother!!! 8)

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
Big Brother
« Reactie #21 Gepost op: september 06, 2005, 05:49:01 pm »

quote:

Nunc schreef op 06 september 2005 om 13:58:
Maar ik ben toch wel bang dat een stressvolle situatie als het BBhuis op een zwangere vrouw geen goede invloed heeft.
Dat heeft het ook niet. Moeder lief blijft stug door roken schijnt het... Getver *Kots-smiley* Dat zij haar kind zo commercieel uitmelkt en er nu al slecht voor zorgt.
Je moet de groenten van Joost hebben!