Welja.. geef mij maar weer de schuld.

Schets jezelf een paar 'worst case' scenarios, en vraag je dan af of je de relatie nog steeds ziet zitten.
Voorbeelden zijn: hij is toch niet zo tactisch als jij nodig hebt, ziet niet altijd in dat jij aandacht nodig hebt. Dat kan een relatie behoorlijk scheef laten groeien. Weet jij hoe je zoiets kunt voorkomen? Vergt praten, eventueel met een professioneel iemand erbij. Zou jij dat kunnen? Zou hij dat willen?
Of misschien wordt hij arbeidsongeschikt/langdurig werkeloos, en blijkt hij een slechte huisman (woont hij nu op kamers?). Dan kun jij geld gaan verdienen, terwijl je thuis ook nog een groot deel van het huishouden kunt doen. Dn kan hij nog zo lief zijn, op een gegeven moment wens je dat hij 's wat ging doen! Denk je dat jullie samen uit zo'n probleem komen?
Genoeg relaties die snel worden aangegaan en waarin 1 van beide teleurgesteld wordt. Als die persoon ook ophoudt met investeren in die relatie, dan gaat de relatie vroeg of laat stuk. (Een oom van mij werd na 13 jaar verlaten door zijn vrouw omdat hij 'niet gezellig genoeg was'. Hij had zich dat nooit zo gerealiseerd, wilde graag therapieen volgen enzo, maar zij vond dat het nu lang genoeg geduurd had, dat de basis definitief weg was (dat is althans wat ik ervan heb begrepen).)
Dus waarschuwingen zijn niet zo vreemd. '4 jaar verkering' wordt vaak als maatstaf gebruikt, zeker als je jong bent (onder 25 jaar). Overleef je dat, dan zal een huwelijk ook wel gaan. Maar ook dat geeft geen garanties.
Een korte relatie omzetten in een huwelijk is niet gedoemd te mislukken, zeker niet als je beide weet dat er tegenslagen en ruzies (over erg onbenullige dingen) zullen komen en je vast besloten bent die samen te overwinnen.
En ik sluit mij bij anderen aan: liefde is een keuze, een keuze waar je aan vast zit. Maar wel een keuze die gezegend wordt als je God daarom vraagt. Daarom weet je dat Hij jullie de kracht zal geven om tegenslagen en ruzies te overleven, ook als je na een korte relatie al trouwt.
Dus: mocht je nog even overtuigd zijn van je relatie als eerst, stippel dan samen een traject uit. Nu 2.5 maand verkering. Bepaal over 2.5 maand of je wilt trouwen: dan heb je nog 2x zo lang om je daar geen zorgen over te maken.
(Denk ondertussen niet teveel na over dat je eventueel volgend jaar zomer een getrouwde vrouw zal zijn en dus ontdekken zultt dat hij snurkt, ontzettende zweetvoeten heeft, 's nachts het dekbed van je aftrekt, altijd op jouw helft kruipt, overal zijn zweetsokken laat slingeren, nooit de tafel afruimt na het eten, de vuilniszak niet uit zichzelf vervangt, enz.

)