Ik ben er gewoon nog niet echt uit, ik snap ook nog veel dingen niet.
Als je gelovig bent dan eer je god en wil je dus leven zoals hij dat voor je heeft bedoeld, maar als je zondigd dan vergeeft hij weer want daar is zijn zoon voor gestorven op aarde.
God zou toch eigelijk heel erg boos op ons moeten zijn?
We hebben zijn zoon zijn eigen kruis laten dragen met een doornkrans op zijn hoofd en toen vastgepint opgehezen zodat hij zijn dood tegemoed ging.
En daarom zal god voortaan onze zonde vergeven?
Dat snap ik niet.
God heeft toch niet voor niks de bijbel laten schrijven?
Je kan toch niet zomaar zondigen en dan denken o God vergeeft me wel, ik vraag even vergeving of ik ga beichten doe even 3 keer het onze vader en ik lig weer in een goed straatje bij God.
Ik rook bijvoorbeeld en ik drink ook af en toe een wijntje, God heeft mij mijn lichaam geschonken het leven geschonken, en wat doe ik?
Ik ga dat lichaam vergiftigen met teer en nicotine en alcahol.
De meeste van ons rijden auto, daarmee vervuilen we de aarde die God voor ons heeft geschapen, en dan niet te vergeten al die cfk gassen die we produceren.
Dat heeft god ook niet zo bedoeld.
Sex is voor sommige onder ons te lekker en te spannend om mee te wachten voor de juiste dus daar wachten we lekker niet mee, maar god vergeeft het ons wel want zijn zoon is voor ons gestorven.
Ik vind dit allemaal een beetje scheinheilig.
Ik denk dat als je echt gelovig bent dat je je aan de regels van God moet houden en als je misschien ooit is een misstap doet omdat je te zwak was dan wilt god het je vergeven als je daar je best voot doet.
Ik denk niet dat je er maar op los kan leven en dat God je dan alles maar vergeeft.
God word neergezet als een lieve zorgzame vader die ons mensen zijn kinderen beschermt en leid, maar ik denk dat God een streng en hard figuur is.
Die je zeker niet de hemelpoort binnen laat als je te veel hebt gezondigd.
Ik heb teksten in de bijbel gelezen die zo ontzettend streng zijn, ik kan dan niet geloven dat God een vriendelijke vader is.
Ik wil hiermee niemand aanvallen maar juist graag tegen argumenten.
De zonden die ik beschrijf zondig ik elke dag, en zal dit ook blijven doen, ik rook, ik rij dagelijks in mijn auto, ik doe mijn haar met haarlak, en ik drink elke avond een wijntje, ik woon ongehuwd samen.
Er schiet me nog iets te binnen, ik las in de bijbel : u zult geen linnen en katoen samen dragen, wat is dat?

?
Ik zal het proberen op te zoeken en dan laat ik jullie weten waar het staat, ik heb meer van deze vreemde teksten gelezen in de bijbel, mannen zonder lid zullen de hemel niet binnen gelaten worden, u zult geen kar trekken met een ezel en rund samen, wat zijn dat voor teksten?
Dus ik zondig als ik een katoenen truitje aan heb met een linnen broek?
Een man die door een ongeluk zijn lid is verloren komt de hemel niet meer in?
Nou het is al een heel verhaal geworden, nogmaals dit is geen aanval op jullie of jullie geloof!!!
Het zijn min of meer vragen die ik stel en ik zou graag uitleg willen.