Ik heb wel is gehoord dat de regering het helemaal niet zo erg vind dat er zoveel word gerookt, het brengt namelijk ontzettend veel geld in het laatje (belasting wat je over sigaretten betaald is echt heel veel).
Mensen worden wel ziek en dat kost de regering wel geld maar lang niet zoveel als voor de mensen die niet roken.
Iemand die longkanker krijgt heeft misshien nog 4 maanden te leven, dat gaat heel erg snel, dus deze persoon heeft een groot deel van zijn leven goed veel geld opgebracht door sigaretten te kopen.
En de ziekenhuiskosten zijn zeker minder dan voor iemand die niet rookt.
Dan denk je, dat kan toch niet?
Mensen die niet roken zijn toch veel gezonder?
Maar mensen die niet roken worden veel ouder, en hoe ouder hoe meer ditjes en datjes de mensen krijgen, denk maar aan een versleten heup die vervangen moet worden, suikerziekte die vaak optreed bij oudere mensen, medicijnen voor hart en bloedvaten, speciale wagentjes, rollators en zo kan je nog wel even doorgaan.
Als mensen dan nog ouder worden, dan moeten ze in een verzorgingstehuis, dat kost ook ontzettend veel geld, dan komen er dus nog meer kosten bij, voedsel voor de mensen, het personeel, incontinentie matriaal, speciale bedden, speciale stoelen.
Mensen gaan dementeren en worden depressief en agresief, daar hebben ze speciale bergelijding voor nodig en weer speciale medicijen, en zo kan je ook wel weer even doorgaan.
De overheid ziet jouw dus eigelijk het liefst goed door roken, je leverd veel geld op voor de staat en je scheelt in de kosten als je voor de mallemolen van het ouder worden sterft.
Dat klinkt heel cru maar het is wel zo.
Ik heb zelf een hele tijd in een verzorgingstehuis gewerkt en je ziet daar de mensen zo aftakelen, ze moeten bijna elke week naar de dokter en er gaan een heleboel medicijen in, om te gaan slapen

om wakker te worden, om te gaan plassen, voor de bloedruk

voor de kalkaanmaak, om rustig te blijven

om wat opgewekter te zijn

en ga zo maar door.
1 mevrouw daar had maar liefst 30 pillen op 1 dag!
Nou ik kan hier nog wel uren over blijven vertellen maar dat doen we maar niet, het is niet echt iets om vrolijk van te worden.