een probleem dat de verliefdheid sterker maakt is, als we tegen onszelf zeggen.
Het mag niet en God wil het niet...
maar eigenlijk zelf wel willen vasthouden aan die verliefdheid.

Dan wordt het iets geheims iets van jezelf... en je weet het.... jezelf wetten opleggen dat doet de begeerte alleen maar groeien... Paulus zegt het zelf.
Daarom is juist hierbij het zo belangrijk om de Heilige Geest uit te nodigen in je gevoelens, zodat je jezelf niet meer dingen hoeft op te leggen. Laat God toe om van binnenuit je gevoelens veranderen. Tegelijk kan de Heilige Geest ook Gods liefdevolle bevestiging aan ons geven om wie we echt zijn. Hij kan het beter dan wie dan ook omdat hij onszelf bedacht heeft. De vervulling met de Heilige Geest is daarom ook iets van elke dag. Wanneer je elke dag hierom vraagt, zul je merken dat je gevoelens veranderen en je jezelf niet meer dingen hoeft op te leggen, maar dat je als vanzelf een nieuwe liefde en verliefdheid als eerte voor God, maar ook voor je eigen man zult ontvangen. (bij de één gaat dit sneller dan de ander)
Hierbij is belijden dat we juist niet zelf onze verliefdheid kunnen veranderen alleen Gods Geest kan dat in ons doen. (God is sterk in onze zwakheid, dan hoeven we niet te proberen om zelf sterk te zijn in dit soort gevoelens die boven onze controle lijken uit te gaan)
Ik wens iedereen die met dit probleem zit, heel veel van Gods liefdevolle bevestiging toe.
p.s. Neem tijd om stil te zijn en om te ontvangen van Gods liefde en zijn Geest nadat je om Gods liefde gevraagd heb. (ikzelf vind het gemakkelijk om in een kamer voor mezelf staand te bidden en nadat ik gevraagd heb ook stil te zijn en mijn handen open te houden als teken dat ik ook van God wil ontvangen en dat helpt me ook om mijn gedachten op God gericht te houden)
Goed dat hier open over gesproken wordt