Auteur Topic: Nu is het moment voor 1 grote gereformeerde kerk!  (gelezen 1604 keer)

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Nu is het moment voor 1 grote gereformeerde kerk!
« Gepost op: februari 19, 2003, 09:40:12 pm »
Zie ook de 'vergader de GKV op internet'. NU moeten we weer een kerk krijgen die echt gereformeerd is!

In alle kerken (GKN, GKV, CGK, NH, enz. -->RKK) zitten hele verschillende groepen die allemaal iets anders willen.

Ik stel voor dat iedereen vergeet waar hij geboren is en dat er 1 grote gereformeerde kerk op basis van Gods Woord, belijdende de 3 formulieren, Psalmzingende, kortom: een kerk zoals de GKN was onder Kuyper. Wat een mooie kerk zou dat zijn! Geen gepraat over eens worden, weet ik het wat, maar: bewaren wat we hebben.
Ps. 111:10

AW

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2003, 09:43:15 pm »
We richten ook de ARP weer op, ik weet zeker dat er veel draagkracht voor is. Ik ben ook nog eens serieus. Het zou toch te mooi zijn!

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2003, 12:49:20 am »
1 grote ger kerk.
nee 1 grote kerk!
RR

AW

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2003, 12:12:49 pm »
Ja dat is zo. Maar de Nederlandse kerken zijn niet te vergelijken met stroop, nee, niet eens met teer, maar gewoon met hard asfalt. |:(

nijntje

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2003, 01:08:23 pm »

quote:

op 21 Feb 2003 12:12:49 schreef Wiering:
Ja dat is zo. Maar de Nederlandse kerken zijn niet te vergelijken met stroop, nee, niet eens met teer, maar gewoon met hard asfalt. |:(
dat zijn niet de kerken, maar de mensen!

AW

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2003, 05:44:52 pm »
Beste gereformeerde,

Zo begon Amco Wiering zijn bericht

Dit bericht is bewerkt door de moderator, een berichtje mag in één topic geplaatst worden. Het oorspronkelijke bericht kun je vinden op.
Wat Amco hier geschreven heeft kun je ook vinden op OGKN

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 14, 2003, 09:57:39 pm »

quote:

op 19 Feb 2003 21:40:12 schreef Wiering:
Ik stel voor dat iedereen vergeet waar hij geboren is en dat er 1 grote gereformeerde kerk op basis van Gods Woord, belijdende de 3 formulieren, Psalmzingende, kortom: een kerk zoals de GKN was onder Kuyper. Wat een mooie kerk zou dat zijn! Geen gepraat over eens worden, weet ik het wat, maar: bewaren wat we hebben.

Je kunt pas bewaren wat je hebt als je wat hebt. En als je vergeet waar je geboren bent, wat heb je dan eigenlijk?

En: komt de huidige malaise binnen de GKv niet (deels) voort uit een conservatisme, dat als enige programmapunt had: bewaren wat we hebben?

Ik zou er nog eens heel goed over nadenken.
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

AW

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 14, 2003, 11:43:23 pm »
Wanneer de boel eindelijk eens wakker wordt, kunnen we weer zien hoe belangrijk het is om de belijdenis te bewaren.
Er zitten zoveel verschillende mensen in de kerken. Niemand durft alleen zijn mond open te trekken. Er zitten zat mensen in de kerken die het niet eens zijn met de kinderdoop, maar zich nog wel gereformeerd noemen. Er zitten zat mensen in de kerk die vinden dat vrouwen best mogen preken en dat er best een dienst per Zondag af mag. En ook in de 'ware kerk' hoor!

Ik geloof dus helemaal niet meer zo in die kerkmuren. Sommige GKN-gemeenten zijn absoluut orthodoxer dan GKv-gemeenten. Ik vind dat er weer een scheiding der geesten moet komen, maar dan wel dat mensen elkaar opzoeken.

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 15, 2003, 12:42:07 pm »
Wiering, gaan we in de OGKN ook opwekkings liedere zingen ?
Beetje flauw misschien maar ik weet hoe jij daar over denkt.
Ik las laatst dat veel conflicten onstaan door litugische vernieuwingen, nieuwe gezangen e.d. Wat een hoofdzaken noemd is voor de ander bijzaak.
Daar gaan we weer denk je, maar onderschat het niet

Vandaag een mooi stukje in het N.D van PAB, Veelvormig.
Misschien hebben we daar nog wat aan opdit forum.
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2003, 01:04:24 pm »
En de column van Adrian Verbree was ook fantastisch
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 15, 2003, 02:07:22 pm »
OGKN zal meer in  de richting zijn van Herkenning en Erkenning, niet een stramien waar elke gemeente in moet passen, dan kun je net zo goed vrijgemaakt zijn.

En inderdaad naar mijn idee zal er voor gemeenten die (bepaalde) opwekkingliederen willen zingen zeker plaats zijn.

Want het gaat er niet om wat wel en wat niet mag, immers: alles is geoorloofd, maar om de manier waarop met Gods Woord wordt omgegaan: doch niet alles is zinvol.
En natuurlijk de openheid om elkaar daarop aan te kunnen spreken.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2003, 08:42:06 pm door Laurens »

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2003, 05:13:29 pm »
Verder praten/discussieren over het initiatief kan het beste op een plek om cross-posting te voorkomen en voor de duidelijkheid.
Ik stel voor om dat in OGKN! (http://forum.gkv.nl/showt...mp;pageID=255&#bottom) te doen.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2003, 08:35:32 pm »

quote:

op 15 Mar 2003 17:13:29 schreef Laurens:
Verder praten/discussieren over het initiatief kan het beste op een plek om cross-posting te voorkomen en voor de duidelijkheid.
Ik stel voor om dat in OGKN! (http://forum.gkv.nl/showt...mp;pageID=255&#bottom) te doen.
Inderdaad we discussiëren maar op één plek verder.  :)
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle