Auteur Topic: Elly en Rikkert  (gelezen 8816 keer)

Iris

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Gepost op: december 21, 2005, 07:32:12 pm »
Volgens mij hebben Elly en Rikkert hele leuke kinderliedjes geschreven. Ik heb er in elk geval een paar op tv gezien. Kan iemand mij een cd aanbevelen met Christelijke kinderliedjes? (Van Elly en Rikkert, maar mag ook van andere artiesten)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2005, 07:32:23 pm »
Ik ben echt fan. En zeker van hun kinderliedjes. Dus alle CD's kan ik aanbevelen. :)
Ik weet niet of je ook een bepaalde leeftijdscategorie op het oog hebt?
« Laatst bewerkt op: december 21, 2005, 07:32:49 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

freegirl

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2005, 07:41:06 pm »
de serie 'voor de allerkleinsten' is héél leuk :)

met plaatsjes op de voorkant van de ark, of een schaapje enzo
echt zulke vrolijke en lieve liedjes!!
luister er heel vaak naar met mn kids! :)

Iris

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2005, 09:03:21 pm »
Hai, mijn dochtertje is 4, en op school zingen ze ook wel eens liedjes van Elly en Rikkert, dus ik ben enthousiast geworden. Ik ga eens kijken in de cd-zaak.  :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2005, 09:51:43 pm »
Voor de kleinsten vind ik ook de CD-s van oudere LP-s wel goed en die zijn ookm wat goedkoper dan de nieuwe CD-s.
Titels die ik zo weet: samen - vertel het aan de mensen - we hebben allemaal wat
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Zijnkind

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2005, 10:00:17 pm »
-Ik ken je wel
-vertel het aan de mensen

Die vinden ze hier erg leuk. Kwam ook doordat ze er liedjes van kenden via creche en school. De CD "gefeliciteerd" vinden ze wat minder maar in die tijd kwam ook de belangstelling voor K3 een tijdje om de hoek kijken. Dat heb je met dochters...
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Adinomis

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2005, 11:09:11 pm »

quote:

Iris schreef op 21 december 2005 om 21:03:
Hai, mijn dochtertje is 4, en op school zingen ze ook wel eens liedjes van Elly en Rikkert, dus ik ben enthousiast geworden. Ik ga eens kijken in de cd-zaak.  :)
Een leuke Cd is ook "bewaar het in je hart". Verder is er "Toontje hoger", maar daarop staan ook liedjes van andere zangers.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2005, 11:54:33 pm »
Een kerstboom vol liedjes

Liedje

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #8 Gepost op: december 22, 2005, 01:03:37 am »
"een boom vol liedjes"is volgens mij een serie van drie delen waarop allerlei liedjes staan.
Favoriet bij ons is meestal:
Is je deur nog op slot, is je deur nog op slot, van je KRR KRR KRRR, doe hem open voor God (en mijn dochter zingt dan: want de heer wil bij je wo-ho-ho-nen....etc etc)

Scholasticus

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2005, 08:45:49 am »

quote:

Liedje schreef op 22 december 2005 om 01:03:
Favoriet bij ons is meestal:
Is je deur nog op slot, is je deur nog op slot, van je KRR KRR KRRR, doe hem open voor God (en mijn dochter zingt dan: want de heer wil bij je wo-ho-ho-nen....etc etc)
Zou je echt zelf de deur kunnen opendoen? Volgens mij gaat de deur van je hart van buiten open.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2005, 08:59:06 am »

quote:

Scholasticus schreef op 22 december 2005 om 08:45:
[...]

Zou je echt zelf de deur kunnen opendoen? Volgens mij gaat de deur van je hart van buiten open.

Misschien moet je dan wel flink ertegenaan beuken....  :)
Wat voor kinderliedje zou jij dan schrijven:

Is je deur nog op slot, is je deur nog op slot, van je wacht wacht wacht, hoop dat God 'em nog een keer opendoet.... (helaas rijmt dit ook niet :P)

Het leuke van de Elly en Rikkert liedjes vind ik nu juist altijd dat ze bijbelse waarheden zo goed op kinderlijk niveau kunnen brengen - en dan geldt voor mij: wordt als de kinderen en neem dat gewoon aan. Zo ben ik zelf ook wat de bijbel betreft. :)

Op 3
20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

Scholasticus

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2005, 09:47:19 am »
Ik wilde alleen aangeven dat met leuke liedjes soms ook leerstellige problemen binnenkomen. Dan merk ik dat Elly en Rikkert evangelisch zijn en ik gereformeerd.
Wat betreft Openbaring 3:20: het gaat daar om een brief van Jezus Christus aan de gemeente van Laodicéa. Ik denk dat Jezus hier spreekt tot mensen die al tot geloof gekomen zijn. Het horen van zijn stem veronderstelt dat je die stem kent, dat die stem vertrouwd voor je is, en dat je daarom open doet.
De tekst betekent dan niet dat, als je nog niet gelooft in God, je zelf de deur kunt open doen.
« Laatst bewerkt op: december 22, 2005, 09:55:19 am door Scholasticus »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #12 Gepost op: december 22, 2005, 10:28:48 am »

quote:

Scholasticus schreef op 22 december 2005 om 09:47:
Ik wilde alleen aangeven dat met leuke liedjes soms ook leerstellige problemen binnenkomen. Dan merk ik dat Elly en Rikkert evangelisch zijn en ik gereformeerd.
Wat betreft Openbaring 3:20: het gaat daar om een brief van Jezus Christus aan de gemeente van Laodicéa. Ik denk dat Jezus hier spreekt tot mensen die al tot geloof gekomen zijn. Het horen van zijn stem veronderstelt dat je die stem kent, dat die stem vertrouwd voor je is, en dat je daarom open doet.
De tekst betekent dan niet dat, als je nog niet gelooft in God, je zelf de deur kunt open doen.

offtopic:Laodicea is nu juist een gemeente waar men denkt zeer gelovig te zijn. Maar ze weten niet dat ze arm en naakt zijn...etc. En ze moeten ogenzalf kopen en wat ze verder nog nodig hebben. De Heer staat buiten en Hij klopt aan. Als je een echte gelovig bent, is Hij sowieso binnen. :) Daar hoef je niet een gereformeerd / evangelisch verschil in te zien. :)

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #13 Gepost op: december 22, 2005, 12:16:07 pm »
je hebt ook een erg betaalbare serie van: Eerlijk=Eerlijk, Beloofd=Beloofd, GOD=Goed, Kerst=Feest dit zijn christelijke kinderliedjes verzamel cd's, met soms wat vlaams accent.. ;)

Je zou dan nog weer uit kunnen zoeken waar de liedjes origineel vandaan komen
oa van Opa Knoest heb ik begrepen, welke dacht ik weer een bijnaam is voor Rikkert die inmiddels al wat ouder is :)

nog een aantal namen:

-Ben Ketting (heeft liedjes ook erg mooie liedjes)
-Benjamin Ben
-Liedjes rond de Bijbel
-Opwekking voor kinderen
[JESUS]Life[/JESUS]

Liedje

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #14 Gepost op: december 22, 2005, 06:08:46 pm »

quote:

Scholasticus schreef op 22 december 2005 om 09:47:
ik begrijp wel wat je bedoelt, je moet ook kritisch zijn.

Hiedeen

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #15 Gepost op: december 22, 2005, 06:52:54 pm »
Hoewel niet helemaal van Elly & Rikkert alleen:

Spoorzoeken!
« Laatst bewerkt op: december 22, 2005, 06:53:03 pm door Hiedeen »

Iris

• Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #16 Gepost op: december 22, 2005, 07:08:46 pm »
Leuk!
Ik wist niet dat ze al zoveel cd's (lp's) hadden gemaakt.  :)

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Elly en Rikkert
« Reactie #17 Gepost op: december 22, 2005, 08:12:35 pm »
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)