Auteur Topic: Kerstmis 2005  (gelezen 1127 keer)

Sacerdos

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Gepost op: december 23, 2005, 01:12:31 pm »
Allen een Rijk en Zalig Kerstmis 2005 en een nieuwjaar 2006 vol Heil en Zegen .

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2005, 02:02:54 pm »
Bedankt!

Maar ik ga niet naar de mis ;)

Iris

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #2 Gepost op: december 23, 2005, 03:05:59 pm »
Hetzelfde voor jou, en voor iedereen hier!  :)

Adinomis

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #3 Gepost op: december 23, 2005, 04:33:34 pm »

quote:

Iris schreef op 23 december 2005 om 15:05:
Hetzelfde voor jou, en voor iedereen hier!  :)

Bedankt voor de goede wensen! Ook ik wens ieder een gezegend kerstfeest toe temidden van degenen die je lief zijn. En mocht hier iemand zijn die met kerstfeest alleen thuis is, geef het dan even aan. Misschien kunnen we met de Kerst een berichtje voor je plaatsen.

We zijn alweer een jaar dichter bij de vervulling van Gods Koninkrijk. Het is mogelijk dat het voor christenen moeilijker wordt. Laten we ook voor het nieuwe jaar de wapenrusting van God aantrekken en bidden voor degenen die vervolgd worden (Korea, de Moslimwereld). Ik wens jullie toe de Vrede van de God die in mensen welbehagen heeft, door Jezus Christus.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Liudger

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #4 Gepost op: december 23, 2005, 08:13:58 pm »
Een ieder hartelijk bedankt voor de stimulerende discussies, een heerlijk kerstfeest en voorspoed en vrede (zelfs hier op het forum  :X ) toegewenst  :w .

* Liudger trekt zich nu terug in forum-winterslaap
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2005, 08:37:51 pm »

quote:

Liudger schreef op 23 december 2005 om 20:13:
Een ieder hartelijk bedankt voor de stimulerende discussies, een heerlijk kerstfeest en voorspoed en vrede (zelfs hier op het forum  :X ) toegewenst  :w .

* Liudger trekt zich nu terug in forum-winterslaap

Wanneer kom je terug? 21 maart? :)
Even wachten met de winterslaap dan kun je de overige goede wensen ook nog lezen:

VOOR ALLE USERS VAN DIT FORUM

Heel fijne feestdagen en een ieder hier wensen wij Gods zegen in het nieuwe jaar

We hopen dat dit forum een steentje bijdraagt aan wederzijds begrip tussen gelovigen onderling die verschillende overtuigeingen hebben maar dit geldt ook mensen die niet geloven en hier mee-discussieren.
Moderators BF halen er natuurlijk altijd een bijbeltekst bij waarbij we een ander iets toewensen deze in deze kersttijd:

quote:

Jesaja 9
 5 Want een Kind is ons geboren

We hopen dat ieder die alleen een kindje in de kribbe ziet, zal gaan beseffen dat dit kindje groot is geworden en voor mensen zoals jij en ik gestorven is. En Hij meer voor ons wil zijn:

quote:

een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder
en men noemt hem
Wonderbare Raadsman,
Sterke God,
Eeuwige Vader,
Vredevorst

Vrede op aarde geeft Hij in de toekomst:

quote:

6 Groot zal de heerschappij zijn
en eindeloos de vrede op de troon van David en over zijn koninkrijk, doordat hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid,
van nu aan tot in eeuwigheid.
De ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen.
En het mooie is dat Hij het zal doen. :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

H.T.Kampjes

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #6 Gepost op: december 24, 2005, 09:09:09 am »
Allen gezegende kerstdagen gewenst,  echter:

vergeet niet het kadootje uit te pakken,

Wanneer je bij de juwelier een kadootje koopt, dan weet hij dit prachtig in te pakken, een mooi doosje, een leuk inpakpapiertje, een mooi strikje, en zelfs nog een stickertje met zijn naam, het liefst nog in goud of zilverkleur. Wat je dus niet moet doen, is de inhoud weggooien en naar de verpakking kijken, dan kom je heel wat te kort, want uiteindelijk draait het toch om de inhoud die vele malen waardevoller is.

Zo kun je ook kijken naar het kerstverhaal, hoe mooi ingepakt, met veelal nog een diepere betekenis: herders, wijzen, kribbe, herberg, enz. uiteindelijk draait het om HET WOORD (joh. 1) (het evangelie). Laten wij net als de wijzen ook geven goud, wierook en mirre. ( goud: ons bezit, wierook: onze gebeden, en mirre: waar een koning mee werd gezalfd, om zijn leven Hem te wijden).

PRETTIGE KERSTDAGEN !!!!
harry

Aimé

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #7 Gepost op: december 24, 2005, 05:34:31 pm »

quote:

Sacerdos schreef op 23 december 2005 om 13:12:
Allen een Rijk en Zalig Kerstmis 2005 en een nieuwjaar 2006 vol Heil en Zegen .

Dag,

Hoelang wordt Kerstmis zo nu al gevierd?

+/- 1700 jaar?

De wereld is daar blijkbaar nog niet veel beter van geworden.Alleen naarmate onze wereld geweldadiger,goddelozer en decadenter wordt hoe kwetsender de hypochrisie met die dagen.Miljoenen vieren Kerst,maar probeer niet met hen eens een gesprekje te voeren over 'God en zijn voornemen'want ze gaan je vierkant uitlachen.

Als we Jezus goed hebben leren kennen, hoeven we ons niet langer af te vragen hoe hij zou willen dat we hem gedenken. Zou dat zijn door te eten, te drinken en cadeautjes te geven op dezelfde datum als die van een oud heidens feest?

Dat lijkt onwaarschijnlijk. De nacht voordat Jezus stierf, zei hij tegen zijn discipelen wat hij liever wilde. "Wie mijn geboden heeft en ze onderhoudt, die is het die mij liefheeft. En wie mij liefheeft, zal door mijn Vader bemind worden, en ik zal hem liefhebben." - Johannes 14:21.

Ik weet wel dat het door veel mensen hier op het forum oprecht bedoeld is die Kerstgroet.
Aan iedereen die een ander een warm hart toedraagd 'elke dag' ,niet alleen op een dag,die wens ik ook van harte het beste toe.

Aimé
Aimé

dingo

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #8 Gepost op: december 24, 2005, 07:56:45 pm »

quote:

Prediker 3:12 Ik heb vastgesteld dat voor de mens niets goeds is weggelegd, behalve vrolijk te zijn en van het leven te genieten. 13 Want wanneer hij zich aan eten en drinken te goed doet en geniet van al het goede dat hij moeizaam heeft verworven, is dat een geschenk van God.
Ik heb Jezus goed leren kennen en ik zie er geen enkel bezwaar in om een paar keer jaar feest te vieren op de gedenkwaardige dagen in Jezus leven en verlossingswerk. Ook al waardeer ik Pasen hoger dan Kerst.

Aimé

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2005, 10:41:42 pm »

quote:

dingo schreef op 24 december 2005 om 19:56:
[...]

Ik heb Jezus goed leren kennen en ik zie er geen enkel bezwaar in om een paar keer jaar feest te vieren op de gedenkwaardige dagen in Jezus leven en verlossingswerk. Ook al waardeer ik Pasen hoger dan Kerst.

We hebben allesinds een punt van overkeenkomst  wat betreft Prediker 3:12.
Van feesten hou ik heel veel !

Maar de heidense beker die mij word aangereikt op Kertmis laat ik liever aan mij voorbijgaan.

Aimé
Aimé

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2005, 10:54:46 pm »
* Mezza wenst iedereen goede dagen en een gezegend 2006 en hoopt op veel discussieplezier in het nieuwe jaar... :)
« Laatst bewerkt op: december 24, 2005, 10:55:04 pm door Mezzamorpheus »

dingo

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #11 Gepost op: december 24, 2005, 10:54:48 pm »

quote:

Aimé schreef op 24 december 2005 om 22:41:
[...]

We hebben allesinds een punt van overkeenkomst  wat betreft Prediker 3:12.
Van feesten hou ik heel veel !

Maar de heidense beker die mij word aangereikt op Kertmis laat ik liever aan mij voorbijgaan.

Aimé
Dat was mijn punt ook, Kerstfeest is al honderden jaren een christelijk feest  en wordt als zodanig ook door miljoenen oprechte christenen gevierd. De door jouw gekozen formulering houdt in dat al deze mensen Jezus niet (beter) hebben leren kennen en ik ervaar dat als onzinnig en ook als kwetsend.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2005, 10:56:23 pm door dingo »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #12 Gepost op: december 24, 2005, 10:56:49 pm »
Modbreak:
Ik stel voor in dit topic niet langer te discussieren over de zin of onzin van het vieren en/of het bestaan van het Kerstfeest, maar om hier puur elkaar het goede toe te wensen. Discussieren mag in alle andere topics. :)

cyber

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #13 Gepost op: december 25, 2005, 11:28:34 am »
Ere zij aan God in onze dagen........

Gezegende Kerst-dagen gewenst

Sacerdos

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #14 Gepost op: december 25, 2005, 01:24:47 pm »
Deze draad heb ik niet gestart om een of andere moeilijk discussie op gang te brengen,maar elkaar een Rijk en Gezegend Kerstmis 2005 te wensen,en blij te zijn met de Geboorte van Jezus Christus onze Heilige Verlosser.

Kort om laten hen die de Liefde van  het Christuskind in hun hart hebben ,elkaar  een Rijk en Gezegend Kerstmis 2005 wensen,Kerstmis we hebben er maar twee dagen van vrij maar duurt een volle zeven dagen .
« Laatst bewerkt op: december 25, 2005, 03:23:24 pm door Priscilla en Aquila »

diak2b

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2005, 11:14:43 am »

quote:

Sacerdos schreef op 25 december 2005 om 13:24:
Deze draad heb ik niet gestart om een of andere moeilijk discussie op gang te brengen,maar elkaar een Rijk en Gezegend Kerstmis 2005 te wensen,en blij te zijn met de Geboorte van Jezus Christus onze Heilige Verlosser.
En in het doel van deze draad aansluitend: zalig Kerstfeest u allen!

quote:

Kerstmis we hebben er maar twee dagen van vrij maar duurt een volle zeven dagen .
Zo kort?  :)

In de RKK begint de kersttijd op met het vigilie van Kerst, dus op 24 december, 's avonds. Vervolgens is 25 december de gedachtenis van de geboorte van de Heer. Hiern akomt het Octaaf van Kerstmis, tot en met 1 januari, de Octaafdag van Kerstmis, dag van de Heilige Maria, Moeder van God. Vervolgens de periode "Tot aan Openbaring des Heren", wat valt op 6 januari of de zondag na 1 januari. (Openbaring des heren is beter bekend als Driekoningen, de dag die in de Orthodoxie als belangrijkste feest wordt gezien in deze periode, omdat hier herdacht wordt dat Christus zich openbaarde aan de heidenen). Daarna komt de periode "Na Openbaring des Heren" die loopt tot "Doop van de Heer" op de zondag na 6 januari. Met de Doop van de Heer sluit de catholica de kersttijd af, die overigens samen met de Adventsperiode als één van de twee sterke tijden geldt. Kortom, we hebben heel veel meer dagen de tijd om extra aandacht te besteden aan de inacarnatie van de Heer  :)
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Sacerdos

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #16 Gepost op: december 26, 2005, 12:17:32 pm »
Diak,je hebt gelijk ,maar had het over de dagen van het Hoogfeest zelf en dat is een volle zeven dagen ; en de Kersttijd op zich is langer.

Daarom is  het goed om elkaar een goed en rijk Gezegend Kerstmis 2005 te wensen .

Daar is deze draad voor bedoeld ;)
« Laatst bewerkt op: december 26, 2005, 12:17:51 pm door Sacerdos »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #17 Gepost op: december 26, 2005, 05:26:04 pm »
* Zijnkind hoopt dat een ieder een even rijk gezegende kerst beleefde als Zijnkerst.

Kerst voerde naar Hengelo dit jaar ivm familie. Veel muziek gehoord. Niet alleen in 2 speciale kerkdiensten (1 gkv en 1 cgk) met veel diverse instrumenten en liederen. Ook op kerstavond was er een mooie muzikale hapening. Een concert met een jongens en mannenkoor uit Dalfsen. Dit concert was in het engels. In de vorm van traditionele lessons and carols. Hierbij worden telkens 2 liederen afgewisseld door een schriftlezing. Bij sommige leideren mochten we zelf meezingen waarbij je gelijk weer eens merkt hoe lastig oud-engels is.
« Laatst bewerkt op: december 26, 2005, 05:24:57 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

diak2b

• Bekijk profiel
Kerstmis 2005
« Reactie #18 Gepost op: december 26, 2005, 06:56:12 pm »
Ik heb overigens dit jaar de nachtmis overgeslagen. In mijn woonplaats kon ik niet ontdekken hoe laat deze was, in de kathedraal waar ik parochiaan ben is het in de nachtmis onaangenaam vol met mensen die overduidelijk geen benul hebben wat ze daar doen, en dat is me vorig jaar niet goed bevallen. Wel op de 25e naar de herdertjesmis, geweldig, heel ontroerend. De preek was opmerkelijk goed, voor een kerstviering.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.