quote:
op 14 Jul 2003 00:59:48 schreef Marnix:
[...]
Het is niet het 1 of het ander... zaak is om beide te vinden, een plek waar God gediend wordt zoals Hij dat wil, maar ook een plek waar jij God kan dienen zoals jij dat het beste kan doen, waar je echt op Hem gericht bezig kan zijn.
En waarom zou dat nou alleen in de kerk kunnen waar jij toevallig in bent opgegroeid en je hele leven zit.
Tja, ik vind de hele vraag wat raar hoor. Da tkomt duidelijk voort uit een situatie waarn veel gediscusieerd wordt over het functioneren van de gemeente; hebben we genoeg aandacht voor gevoel, verslapt de kennis niet, hebben we genoeg ook voor de broeders en zusters. Mensen kijken over de kerkmuren heen en dan gaan de '' achterblijvers'' verzinnen waarom je wel en niet weg zou kunnen gaan.
'' het hoeft niet altijd leuk te zijn'' en "" als het leuk moet zijn in een kerk, dan kom je dus voor jezelf en niet voor God"" waren ook de opmerkingen die ik kreeg toen ik er aandacht om te vertrekken.
Wat een onzin.
God is zo gaaf groot. God roept ons op om Hem te dienen, Hem te loven en te prijzen. Te dansen en te zingen!
Als je echt doordrongen bent van de noogdzaak van God in jouw leven, dan ga je situaties zoeken waar je HEm beter kunt leren kennen en waar jij het dus naar je zin hebt.
God is niet iemand die ons zit te pesten of te plagen met plekken waar het niet leuk is. HIj is je liefhebbende vader, remember! Hij houdt van je en wil dat je het goed hebt! Dat is toch de tendens van de bijbel?
De vraag:gaat het erom dat jij plezier hebt, komt voort uit een angstig hart als je het mij vraagt. (speciaal voor marnix toegevoegd)