Auteur Topic: Zorgverzekering 2006  (gelezen 3772 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Gepost op: januari 09, 2006, 09:26:03 pm »
Zowaar een onderwerp dat nog ontbreekt op dit forum. ;)

Waar gaan jullie je dit jaar verzekeren voor je ziektekosten?
Wij twijfelen nog tussen de pakketten van Menzis via PMA (http://www.kiesbasisverzekering.nl/) of een combinatie van ONVZ voor de basis- en aanvullende verzekering via de werkgever met een tandartsverzekering via De Friesland. Gezien de uitgebreidere bril/contactenzenvergoeding van de laatste zijn ze netto per maand even duur voor ons.

Hebben jullie al een nieuwe gekozen, en waarom die?
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2006, 09:50:41 pm »
Zit nu bij OZ maar zit er aan te denken bij Achmea een studentenverzekering te nemen.
Ik bekijk alles nog wel even na.. sowieso ga ik mijn ideaalpakket er afhalen bij OZ, scheelt weer een eurootje of 9.
Live vanuit de luie stoel

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2006, 10:01:32 pm »
Ik zat nog bij OZ, maar ga nu via de baas collectief naar Zilveren Kruis Achmea.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Zijnkind

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2006, 10:03:11 pm »
Ik wacht nog even wat de onderhandelingen van mijn werkgever voor een collectieve verzekering bij dsw opleveren. Maar vrijwel zeker blijf ik bij Menzis.

Op grond van wat ik had wilden ze me naast de basispolis ook aanvullend zorg 1 en tandarts 1 geven. De tandarts is prima maar zorg 1 is eigenlijk alleen wat meer fysio. Op het mutatieformulier kon je wel zorg 1 t/m 3 aankruizen maar niet dat je er geen wilde. Navraag bij een vestiging leerde dat het geen probleem was. (zegt die vrouw ook nog dat het een slordigheidje was van dat formulier... tuuuuurlijk;) )
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2006, 10:01:52 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

gaper

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2006, 11:41:10 pm »
hé, zit hier niemand bij Pro Life?
en wie heeft de reclameposters van Menzis goed bekeken? alleen al vanwege hun liberale-sfeer-ademende reclame maken met vergoeding voor anticonceptie zou het m'n laatste keus zijn...

cyber

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2006, 12:18:46 am »
Ik ben nu verzekerd bij Geove/Mezis, maar ik blijf niet bij deze club.
De reden is ondermeer dat ze met artsen een deal hebben gesloten, dat
als van een bepaald medicijn daar dan ook een goedkope variant van is en
de arts schrijft die goedkope voor, dat de arts dan een bonus krijgt.
Ik vind dit vreemde praktijken, en daar hou ik niet zo van.

Ik ga over op CZ, de vergoedingen zijn beter, en omdat ik diabeet ben,
ben ik wel een grootverbruiker geworden, zo langzamerhand.

Op prikpagina is veel info ook te vinden, want wat de een niet weet, weet een
 ander vaak weer wel.

angel

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2006, 02:20:02 pm »
Ik ga sowieso overstappen, maar ik weet nog niet waar naar toe. Ik zit nu bij de Agis voor 123 euro (incl. aanvulling + tandarts). Het moeilijkste vind ik het uitzoeken welke aanvulling ik nodig heb. kVind het maar een heel groot bos met nog veel meer bomen.

Marloes

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2006, 03:07:36 pm »

quote:

gaper schreef op 09 januari 2006 om 23:41:
en wie heeft de reclameposters van Menzis goed bekeken? alleen al vanwege hun liberale-sfeer-ademende reclame maken met vergoeding voor anticonceptie zou het m'n laatste keus zijn...

Dat vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Anticonceptie mag toch ook als christen gebruikt worden..
Dit vind ik dan meer een 'verkeerde sfeer uitademen': http://www.studentenpolis.nl/

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2006, 03:07:33 pm »

quote:

cyber schreef op 10 januari 2006 om 00:18:
Ik ben nu verzekerd bij Geove/Mezis, maar ik blijf niet bij deze club.
De reden is ondermeer dat ze met artsen een deal hebben gesloten, dat
als van een bepaald medicijn daar dan ook een goedkope variant van is en
de arts schrijft die goedkope voor, dat de arts dan een bonus krijgt.
Ik vind dit vreemde praktijken, en daar hou ik niet zo van.

Hoezo?  :?
Ik vind het eerder vreemde praktijken dat huisartsen duurdere medicijnen dan nodig voorschrijven.

quote:

Ik ga over op CZ, de vergoedingen zijn beter

Zoals?

Ik zit ook bij Amicon/Menzis en ik heb het idee dat ze relatief veel aanbieden tegen een 'lage' prijs. Dus waarschijnlijk blijf ik daar wel.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2006, 03:10:28 pm door Mezzamorpheus »

j@f@

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2006, 06:24:42 pm »
Ik was reeds collectief verzekerd bij Delta Loyd en ik heb besloten in de nieuwe situatie weer via het collectief van mijn werkgever bij Delta Loyd  te verzekeren. De reden dat ik blijf is de goede ervaring met deze club, de marktconforme premie en de snelle uitbetaling van nota's.

cyber

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #10 Gepost op: januari 10, 2006, 11:56:20 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 10 januari 2006 om 15:07:

Hoezo?  :?
Ik vind het eerder vreemde praktijken dat huisartsen duurdere medicijnen dan nodig voorschrijven.

Als volwassen mensen moet je dit toch ook zonder een bonus onder elkaar
kunnen regelen ?? ja toch

quote:

Zoals?

Ik zit ook bij Amicon/Menzis en ik heb het idee dat ze relatief veel aanbieden tegen een 'lage' prijs. Dus waarschijnlijk blijf ik daar wel.

Zoals, ruimere podotherapie en fysio en de griepprik, zo een paar dingen
die ik belangrijk vind, omdat ik diabeet ben, en dat bepaalt mijn keuze.

Marloes

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2006, 12:34:44 am »

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #12 Gepost op: januari 20, 2006, 09:18:23 pm »
Voor een aantal groepen mensen kan het uit om lid te worden van het GMV en zich aan te sluiten bij de collectiviteit van Groene Land Achmea. De besparing is al gauw zo'n 70 tot 100 euro per jaar.

Het gaat om de volgende groepen (zij betalen de laagste contributie):
- mensen op bijstandsniveau
- mensen met uitsluitend AOW
- studenten zonder eigen inkomen
- huisvrouwen zonder eigen inkomen
- huismannen zonder eigen inkomen

Interessante info voor diakenen?
Stuur een mailtje voor meer info.
After death it's so much fun - Talk Talk

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2006, 01:15:39 am »
Ik ben overgestapt naar DSW, schijnt een heel goede verzekeraar te zijn.
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #14 Gepost op: januari 27, 2006, 02:24:29 pm »
Ik kreeg de nieuwe polis in huis van de Zorgverzekeraar eind vorig jaar en ik moest betalen nieuwe basisverzekering en aanvullend pakket en tandartpakket totaalbedrag 118,00 Ben aan het puzzelen gegaan, zorgverzekeringen vergeleken, en kwam tot de volgende conclusie. Ik heb besloten om alleen een basisverzekering te nemen met 500 euro eigen risico. Dat kost mij 62 euro. Van de belasting krijg ik elke maand 39 euro terug. Ik heb besloten om wel elke maand 118,00 te reserveren om daar 62 euro - 39.euro dus 23 euro per maand te betalen aan de zorgverzekeraar. Eigen risico houdt in dat wanneer je een huisarts bezoekt je per consult 40 euro moet betalen. Ziekenhuis opname moet je dan gedeeltelijk ook zelf betalen maar eerst maken ze je no claim korting van 225 euro op en je moet dan zelf 275 euro betalen, dan heb je de risico van 500 euro gehaald. De 118 euro die ik elke maand reserveer en daar 23 euro van betaal betekent dat ik elke maand 95 euro kan sparen. En 95 euro keer 12 maanden = 1140 euro - 500 euro eigen risico = 640 euro verdiend! ( Basisverzekering met eigen risico is dus altijd het goedkoopste ! ) Maak je het hele jaar geen gebruik van huisarts dan heb je 1140 euro verdiend plus lage maandlasten van 23 euro. En je krijgt de no claim korting uitbetaald van 225 euro en samen is dat dus 1365 euro verdiend! De basisverzekering kun je per persoon afsluiten. Bijv. voor jou wel een eigen risico en voor je partner niet ( omdat deze misschien medische klachten heeft ) Kinderen tot 18 jaar zijn ALTIJD gratis meeverzekerd en hebben geen eigen risico en hebben ook recht op tandheelkundige hulp. Hier hoef je dus niet extra voor te betalen of een extra verzekering voor af te sluiten. ( Behalve beugels e.d ) Mijn tandartsbezoek doe ik nu i.p.v 2 keer per jaar naar 1 keer per jaar. En aangezien ik goed gesaneerd ben hoef ik niet te rekenen op al te veel kosten. Ik ben ook tot dit besluit gekomen omdat ik bijna nooit naar de huisarts ga. Ik ben dus ook niet van plan om torenhoge premies te gaan betalen die de zorgverzekeraar in zijn eigen zak steekt.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #15 Gepost op: januari 27, 2006, 02:38:00 pm »
23 euro per maand? Dan ben je dus, zelfs als je 3x een beroep doet op de huisarts, goedkoper uit dan afgelopen jaar (tenminste, als je zoveel betaalde als ik)...
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

angel

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2006, 10:08:32 pm »
tja, ik ga minstens 6 keer per jaar naar de huisarts. Dat eigen risico kan voor mij dus al niet uit, begrijp ik?

lonneke

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #17 Gepost op: januari 29, 2006, 10:01:22 pm »

quote:

elle schreef op 27 januari 2006 om 14:38:
23 euro per maand? Dan ben je dus, zelfs als je 3x een beroep doet op de huisarts, goedkoper uit dan afgelopen jaar (tenminste, als je zoveel betaalde als ik)...

Als je op jaarbasis meer dan 1000 euro kunt besparen en je trekt de 500 euro eigen risico eraf, hou je nog 500 euro over. Dus volgens mij is een basisverzekering met eigen risico altijd het voordeligst.
Het enigste is dat je moet beschikken over de 500 euro maar die kun je ook opsparen.

lonneke

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2006, 10:03:59 pm »

quote:

angel schreef op 27 januari 2006 om 22:08:
tja, ik ga minstens 6 keer per jaar naar de huisarts. Dat eigen risico kan voor mij dus al niet uit, begrijp ik?
Zie boven. Je bespaart altijd geld met eigen risico al lijkt het aanvankelijk van niet. Al lig je het hele jaar in het ziekenhuis dat maakt niet uit. Enigste is dat je over 500 euro beschikt, daar tegenover staat dat je maar 23 euro in de maand betaald en dus veel geld op je maandelijkse premie bespaart.

Marloes

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #19 Gepost op: januari 29, 2006, 11:44:54 pm »
En had je dit al meegenomen in je berekening Lonneke? Afhankelijk van je inkomen kun je daar misschien ook nog iets mee: http://www.nibud.nl/consu....php?pag=nieuws&id=61

MartijnvanLeeuwen

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #20 Gepost op: februari 13, 2006, 06:46:40 pm »
De goedkoopst mogelijke manier om je te verzekeren bij ONVZ is via zorgpremiekorting.nl. Via deze stichting kun je gratis meedoen in een collectief. (ik zag dat Marloes deze site ook al noemde)
Op de site www.zorgpremiekorting.nl staan ook meer kortingen bij andere verzekeraars. Het scheelt op jaarbasis flink wat!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #21 Gepost op: februari 22, 2006, 01:27:40 pm »
http://www.nu.nl/news/680...en_in_zorgstelsel%27.html

quote:

DEN HAAG - Vier op de vijf Nederlanders heeft geen vertrouwen in het nieuwe zorgstelsel. De PvdA-fractie in de Tweede Kamer concludeert dat uit een eigen onderzoek onder ruim 2000 Nederlanders.
Volgens de PvdA denken burgers dat ze duurder uit zijn in het nieuwe stelsel. Mensen vinden het bovendien moeilijk om een nieuwe zorgverzekeraar te kiezen.

Wat een geblaat! 't Gaat echt alleen maar om centen he!?
't Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet dat er enerzijds geklaagd wordt over de wachttijden etcetera in de zorg, en aan de andere kant niemand bereid lijkt om een cent extra te betalen. Mensen weten niet hoe rijk ze zijn in NL. Als natie geven wij meer uit aan de zorg dan vrijwel alle andere landen in Europa. Zorg in NL is voor iedereen superlaagdrempelig. Wat willen we nou!? Voor minder dan een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Is goed, gooien we het stelsel om: iedereen heeft recht op de vergoeding van de voornaamste basiszaken, zal geld schelen. Maar ja, het kost nog steeds wel wat. Nou en? Dat is logisch toch? Wil je meer vergoed krijgen, dan verzeker je je aanvullend. Logisch toch?
We zijn voor een deel af van het paternalistische gedoe dat de werkgever loon inhoudt om aan je verzekering af te dragen.  Meer loon dus, maar dan moet je het idd zelf betalen. Maar komt iedereen vervolgens tot de ontdekking dat de baas veel voor je gezondheid heeft bijgelap, de afgelopen jaren? Nee, ze trekken een volledig egocentrische conclusie dat zij en zij alleen genaaid worden. Lekker hoor. Getuigt ook echt van inzicht.

Ik erger me ontzettend aan die knieperigheid van de Nederlanders. Wat mij betreft mogen ze invoeren dat iedereen die meer dan 1 strip van zijn/haar medicijnen per jaar verliest, deze uit eigen zak moet vullen. Moet je kijken hoeveel beter er op medicijnen gelet zal gaan worden.
Of niet? Wedden dat iedereen die medicijnen verliest ineens helemaal geen behoefte meer heeft om die medicijnen te slikken? Och, die bloeddruk, dat kan wel 3 weekjes hoger. Och ja, cholesterol, vormt toch maar een klein risico toch? Dan ga ik maar 2 dagen eerder dood, bestel over 3 weken wel weer nieuwe medicijnen, dan zeurt de dokter of apotheek ook niet.
Maar nee, dat mag niet, daar moeten we de patient natuurlijk tegen beschermen! De patient moet in de watten gelegd worden.

Verslaafd aan oxazepam? Geeft niks, hier, heeft u weer voor 3 maanden.
Nog steeds verstopte darmen? Hier, weer een drankje voor 3 maanden. Nee natuurlijk hoeft u uw dieet niet aan te passen, natuurlijk snap ik dat u liever de lift neemt dan de trap oploopt en verder de hele dag op uw achterste zit, we hebben er gelukkig toch medicijnen voor?!
Ow, heeft u spierpijn bij dat cholesterolmiddel? Gaat waarschijnlijk binnen 3 weken over. O, is het niet te houden? Hier, heeft u een alternatief dat weliswaar duurder is, maar joh, het wordt toch vergoed...
U wilt weer een verwijzing voor de fysiotherapeut, omdat u echt niet in uw eentje kunt oefenen? Is goed, alstublieft.
Vindt u uw neus te groot, lijdt u er onder? Nee, ik snap dat u niet naar de psych wilt, kom, we zetten het mes erin.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2006, 01:33:19 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Marc Knoop

• De toekomst is mooi.
    • Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #22 Gepost op: maart 01, 2006, 09:31:07 am »
Ik blijf gewoon bij mijn huidige zorgverzekeraar DSW het is een onderdeel van Stad Rotterdam en komen altijd goed uit de tests bij de consumentenbond, zelfs als beste. Nu ik in Voorburg woon kan ik ook gewoon lid blijven alleen ik heb ook aanvullende verzekering, alles erbij dus, en daardoor betaal ik rond de 109 Euro. Maar ik wilde graag ook mijn gebit meeverzekerd hebben voor de zekerheid en ik kan bijv. ook zelf een ziekenhuis kiezen als ik er naar toe zou moeten voor een behandeling. Ik ben best content eigenlijk. En ik heb wel een formulier voor zorgtoeslag ingevuld.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2006, 09:32:41 am door Marc Knoop »
Marc Knoop

lonneke

• Bekijk profiel
Zorgverzekering 2006
« Reactie #23 Gepost op: maart 02, 2006, 05:03:40 pm »
Elle, ik ben het met je eens.
Veel mensen leven een verkwistend en gejaagd leven.
Nog erger is het om je hiervoor te ( kunnen ) verzekeren.
Dat lost de problemen niet op.