Auteur Topic: Live  (gelezen 1600 keer)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Live
« Gepost op: januari 02, 2006, 05:59:25 pm »
Nog maar een topci over een band waar ik mijn vraagtekens bij heb.

Live. Erg fijne muziek, maar als ik hun website onder de loep neem komen er toch wat andere stromingen binnen via mijn ogen. Geen christelijke in ieder geval.

Boeddhistisch zoals iemand dat zei, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken.

mmmm www.friendsoflive.com Weet iemand er iets over??!?!
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2006, 06:00:17 pm door B Te W te Ee »
Just B te W te Ee

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2006, 08:59:48 pm »
Nogmaals de vraag: waarom moet Live per se christelijk zijn? Als je per se naar christelijke muziek wilt luisteren kun je beter naar Jars of Clay ofzo gaan luisteren.... :/

Wat is er mis met het feit dat bands/musici hun levensbeschouwing in hun werk stoppen? Dat is hun goed recht toch? En waarom zou ik er dan als christen opeens niet meer naar kunnen luisteren? :?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2006, 09:21:01 am »
HEt gaat me er niet om dat ze christelijk moeten zijn, het gaat me om de sfeer waar deze band zich in hult. Als dat een boeddhistische sfeer is kan ik daar als christen niet naar luisteren.
Just B te W te Ee

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2006, 11:08:05 am »
Voor zo ver ik weet is de leadzanger in ieder geval boedist. Ik weet niet wat hij nog meer gelooft en waar hij zich mee bezig houdt. Maar de teksten brengen sowieso een niet christelijke leer. God is een vaag iets en geen persoonlijke God, God zit bij Live juist in jezelf.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2006, 12:58:12 pm »
Ja, en dus? Dan weet je dat?

Door het luisteren van die teksten word je niet 'opeens' boeddhist... Dus ik snap niet waarom je er als christen niet naar kunt luisteren, gegeven het feit dat het helemaal niet over God gaat.

Bands die JHWH lasteren (satanistische bands) zijn natuurlijk andere koek, maar daarbuiten kun je imho als christen veel luisteren...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 01:01:32 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2006, 09:20:49 pm »
Ik heb een cd van Live. Ik ben nog geen boeddhist geworden  :+
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 09:21:05 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2006, 07:11:50 am »

quote:

Roodkapje schreef op 03 januari 2006 om 12:58:
Ja, en dus? Dan weet je dat?

Door het luisteren van die teksten word je niet 'opeens' boeddhist... Dus ik snap niet waarom je er als christen niet naar kunt luisteren, gegeven het feit dat het helemaal niet over God gaat.

Bands die JHWH lasteren (satanistische bands) zijn natuurlijk andere koek, maar daarbuiten kun je imho als christen veel luisteren...

HIer gaat het me helemaal niet om!

Waar het mij omgaat, is niet zozeer of het liedje over God gaat, maar of de invloed van een song wel altijd zo goed is. OF de sfeer waar een band zich in verhult wel ok is.

Als bijvoorbeeld de sfeer boedhistisch is, dan weet ik dat de band muziek maakt met het oog op boedhisme. Dat beinvloed mensen hoe dan ook. Dat betekend niet dat ik opeens boedhist wordt, het is vor mij wel een extra drempel, omdat het muziek is, dat gemaakt is met 'onzuivere' motieven.
Just B te W te Ee

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2006, 07:39:12 am »
Dan is dat misschien voor jou een reden om er niet naar te luisteren maar ik heb er geen last van. Ook niet van new age filosofieën misschien bij sommige cd's. Ik vind dat hele new age namelijk gewoon flauwekul.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2006, 10:09:10 am »

quote:

B Te W te Ee schreef op 04 januari 2006 om 07:11:
[...]

HIer gaat het me helemaal niet om!

Waar het mij omgaat, is niet zozeer of het liedje over God gaat, maar of de invloed van een song wel altijd zo goed is. OF de sfeer waar een band zich in verhult wel ok is.

Als bijvoorbeeld de sfeer boedhistisch is, dan weet ik dat de band muziek maakt met het oog op boedhisme. Dat beinvloed mensen hoe dan ook. Dat betekend niet dat ik opeens boedhist wordt, het is vor mij wel een extra drempel, omdat het muziek is, dat gemaakt is met 'onzuivere' motieven.

Dus kun je beter al je niet christelijke ceedees weggooien en alleen nog maar naar christelijke muziek luisteren, christelijke boeken lezen, alleen naar de EO en naar christelijke films kijken.

Weet je zeker dat je door geen enge dingen wordt beïnvloed.

farao

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2006, 11:11:51 am »
Hmmm misschien is dat dan wel de juiste manier om echt radicaal te zijn :) Als je helemaal voor God gaat laat je alles achter, misschien dan zelfs je EO cd's!
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2006, 11:15:22 am »
Je kunt ook in een kameelharen kleed, sprinkhanen en wilde honing etende, wachten tot Jezus terugkomt...

Maar serieus: ik denk niet dat we elkaar de maat moeten nemen of je als christen wel goed bezig bent door naar bepaalde muziek te luisteren. (Rom 14,15). Als ik prima Rammstein kan luisteren zonder negatieve neveneffecten, dan doe ik dat, echter niet in het bijzijn van zwakkere broeders in het geloof.

Immers: De maat waarmee gij meet, daarmee zult gij gemeten worden. ;)
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2006, 11:13:25 am door Roodkapje »

farao

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2006, 11:18:55 am »
Maar wat als er ergens een demonische lading vanaf komt? Ik weet dat je dat niet gelooft, maar ik ken genoeg mensen die dat wel doen en het bemerken (zoals ik in andere topic zei). Voor muziek kan dit zeker ook, maar dan denk ik eerder aan bands die zich hebben toegewijd aan satan om beter muziek te kunnen spelen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2006, 11:58:25 am »

quote:

farao schreef op 04 januari 2006 om 11:18:
Maar wat als er ergens een demonische lading vanaf komt? Ik weet dat je dat niet gelooft, maar ik ken genoeg mensen die dat wel doen en het bemerken (zoals ik in andere topic zei). Voor muziek kan dit zeker ook, maar dan denk ik eerder aan bands die zich hebben toegewijd aan satan om beter muziek te kunnen spelen.

Da's magisch denken, wat niet bijbels is. Ja, er bestaan demonen, ja, mensen kunnen bezeten raken, maar NIET wanneer ze onbewust New Age muziek luisteren.

De enige manier om bezeten te raken is wanneer je bewust met het occulte bezig gaat en wanneer je buitenbijbelse dingen toelaat. Door dicht bij de Bijbel, dicht bij Jezus te blijven kan er weinig fout gaan.

Voorwerpen, muziek, films etc. 'an sich' kunnen GEEN demonische lading hebben. Dat zit tussen je oren. Jij als mens kent er zelf een 'demonische associatie' aan toe. Dat is echt iets heel anders dan 'occult belaste' voorwerpen, boeken, films etc.

Er zit een wereld van verschil tussen satanistische bands / satanistische boeken / satanistische films en 'niet christelijke' films. Het eerste is nadrukkelijk anti-JHWH en het andere bemoeit zich niet met JHWH.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2006, 11:58:09 am door Roodkapje »

farao

• Bekijk profiel
Live
« Reactie #13 Gepost op: januari 04, 2006, 12:01:33 pm »
Ja, je zal er niet zozeer door bezeten raken, daar heb je gelijk in, maar het is ook niet goed voor je. En ik geloof wel dat er zo'n lading vanuit gaat, dit omdat ik het ook weleens zelf merk. En ik hoor ook van andere dat ze dit bemerken bij bepaalde dingen. Misschien kan niet iedereen dit op deze manier zien, maar ik geloof dat het wel kan, en dat er wel degelijk een bepaalde lading kan zijn die negatief is.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Live
« Reactie #14 Gepost op: januari 04, 2006, 12:05:04 pm »
Ik vind 'lading' zo'n vaag begrip... wat stel je je er eigenlijk bij voor, dat je als mens als willoos wezen maar onderworpen bent aan allerlei 'ladingen'?

En als het een 'verkeerde' lading is (alles wat niet-christelijk is) dat het dan 'fout' is.

Heb je hier ook enige vorm van onderbouwing voor?

Het komt op mij over als 'magisch denken'.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2006, 12:07:42 pm door Roodkapje »