Auteur Topic: Wat is het nut van dit forum?  (gelezen 4194 keer)

Iris

• Bekijk profiel
Wat is het nut van dit forum?
« Reactie #50 Gepost op: januari 24, 2006, 09:59:01 pm »
Jongens, jongens, houd de poort toch open.
Ik dacht dat iedereen altijd welkom was in de kerk?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: januari 24, 2006, 10:25:39 pm »

quote:

Iris schreef op 24 januari 2006 om 21:59:
Zoals al eerder opgemerkt gaat het hier over een forum en niet over een kerk  :) .

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: januari 24, 2006, 11:29:49 pm »

quote:

dingo schreef op 24 januari 2006 om 22:25:
[...]

Zoals al eerder opgemerkt gaat het hier over een forum en niet over een kerk  :) .
Puur voor het begrip, is het mogelijk uit te leggen wat in essentie het verschil is waardoor je beiden verschillend wil benaderen?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: januari 25, 2006, 12:03:43 am »

quote:

Iris schreef op 24 januari 2006 om 21:59:

Natuurlijk is iedereen welkom in de kerk en ook op dit forum. Maar dit forum draagt de naam van een kerk. en die kerk is een verzameling mensen die min of meer dezelfde mening over bepaalde zaken zijn toegedaan. Je zou dus mogen verwachten dat in een redelijk deel van de postings die ("gemiddelde") mening hier naar voren zou komen en dat er gesproken zou worden over zaken die in die kerk leven.
Ik zou het willen vergelijken met een gezin dat aan tafel zit en na de maaltijd met elkaar in gesprek is. Natuurlijk zijn daar gasten welkom en kunnen die meediscuseren over zaken die spelen. Maar bepaalde zaken zal je als gezinsleden onder elkaar willen bespreken zonder de gasten. En als je over zaken spreekt die niet direct met het gezinsleven te maken hebben dan mag je denk ik van de gasten ook verwachten dat ze zich gedragen zoals het gezin in b.v. taalgebruik. Het zal denk ik vreemd worden als op een bepaald moment alleen nog maar gasten aan tafel zitten en geen gezinsleden meer. Dit omdat de gezinsleden weggaan omdat ze zich niet meer thuis voelen in hun eigen huis, omdat de onderwerpen en de manier waarop en de conclusies niet meer overeenstemmen met de manier van denken van dat gezin.

(Ik weet dit voorbeeld gaat mank maar dat is meestal zo met voorbeelden)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: januari 25, 2006, 01:01:02 am »
Ik ben het wel eens met de critici. De nieuwe indeling is er juist gekomen om de GKVers terug te halen naar het forum. Maar helaas heeft het niet echt gewerkt.
Ik ben voor de breedheid van het forum op bepaalde punten, maar ik zou ook een bepaalde smalheid willen voor de GKV discussies waar je het direct gereformeerde niet hoeft te verdedigen of te nuanaceren. En wat dat betreft sluit ik me dus ook aan bij Merwekade. Het is niet direct onopenheid als je een bepaalde discussie in een bepaalde setting wilt houden.

Als je zelf graag rechten wilt om ergens te discussieren zou je ook wel eens anderen het recht kunnen geven om iets beperkter te discussieren vind ik. Maar wat ik in de maatschappij zie, zie ik ook hier en dat is vooral kijken naar de rechten van jezelf en minder naar de rechten van anderen.
Pinkeltjefan

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: januari 25, 2006, 08:50:54 pm »
* AVee kan helemaal niets...
Maar ik zal Pooh ff vragen want die is Admin, die kan wellicht meer. :+

Maar ik zal eens kijken of ik een leuk scriptje kan bakken. Er komen, als ik het goed begrepen heb, ook meer statistieken in de volgende versie van de software. Maar dat zegt nu natuurlijk niet zoveel.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash