Maar zou je dan een achter-gesloten-deuren variant willen? Waar bijvoorbeeld synodezaken en andere specifiek GKv-zaken doorgespit worden, uitsluitend door hen die lid van een van de GKvs zijn?
Als de doelgroep in eerste instantie de GKv is, dan moeten we dit forum misschien meer gaan promoten in de gemeenten. Ik weet niet of dit leidt tot wat je wenst, maar is een manier om te zorgen dat het forum terecht komt bij degenen die het financieren

. Dat is dan meer een kwestie van reclame maken in gemeenten dan iets veranderen op dit forum.
Ik weet alleen niet of daarmee het vrijgemaakte gehalte zoveel omhoog gaat: veel leden in diverse gemeenten zijn helemaal niet zo vrijgemaakt, of zelfs gereformeerd. En andersom: buiten de GKv blijken best veel christenen rond te lopen die soms erg grefo uit de hoek kunnen komen.
Onder het mom 'In deze wereld, doch niet van deze wereld' heb ik er niet zo'n probleem mee dat 'ons geld' wordt besteed aan een forum als dit, waar het voor iedereen goed over geloofszaken dicsussieren is mits hij/zij zich houdt aan de gedragscode van fatsoen. Daarbij is de huidige onderverdeling GL-CL-CZDP-LB een heel praktische, imho. Dan wordt het meer een afspiegeling van de huidige digitale maatschappij dan van de GKv en wat haar bezig houdt.
Ergo
Ik denk niet dat ik veel heil zie in een scheiding op user- of onderwerpniveau (nog afgezien van praktische bezwaren die dit met zich mee zou brengen). Dit forum is nuttig, maar zou door meer GKv mensen benut kunnen worden. Alleen krijg je dat niet voor elkaar door het forum aan te pakken. Qua financien maakt het volgens mij niet uit of er wel of geen LB sectie is: de mods werken op vrijwilligersbasis.
Maar goed, ik maak hier niet de dienst uit, ik handel conform huidige richtlijnen. Maar er is vast een deputaatschap waar de admin zich aan moet verandwoorden. Gooi eens een balletje bij hem op. En anders speel je het via de kerkelijke weg

.