Hoi Mavee,
Hè, hè...Shimmer kan weer inloggen. Oud probleem, ik heb wéér gehad dat als ik inlogde, naar topic ging, ..ik dan weer ineens niet ingelogd was.
Vandaar dat je even niets gehoord hebt, ik kon niet reageren
Ik ben inmiddels wel beter (soort van). Heb waarschijnlijk voorhoofdsholteontsteking gehad in combi met stress. Waardoor hoofdpijn bleef bestaan. Momenteel minder hoofdpijn, al is het nog niet helemaal weg.
De kerk blijf ik een dubbel gevoel bij hebben. Preken ervaar ik als fijn, leerzaam. Op een bepaalde manier een rustpunt..
Maar (snorry niet negatief bedoeld) de houding van mensen ervaar ik niet als stimulerend. Voorbeeld: tijdens een dienst zitten de mannen van de kerkeraad de héle tijd te staren/kijken. Kijk ik terug, draaien ze hun hoofd snel weg. Na de dienst komt niemand eens naar me toe. Voel me net soort van 'atractie'.
na maanden verwacht ik dit 'staar -en kijk gedrag niet meer eerlijk gezegd De laatste keer na een dienst, sprak ik een man van kerkeraad en vertelde me te willen laten inschrijven. Hij wees naar 'het hokje', vroeg niets, geen interesse, opmerkingen en kapte gesprek toen snel af. Geen enkele reactie in trant van, dat gaan we eens regelen, of ik vertel je eens wat meer hierover..
En als Shimmer zijnde,....vroeg ik toen niet verder

. Dan heb ik zoiets van,..laat maar..(niet slim, maar wordt het beetje zat ondertussen). Heb nu toch aantal stappen ondernomen (mailen, mensen aangesproken). Voor mij voelt het ondertussen als 'een clubje waar je ik weet niet wat voor moet doen om'" erbij" te horen ofzo'? Terwijl ik er voor mezelf en God ben,..niet voor een groepje mensen. Momenteel bekruipt mij de idee, dat ik meer met kerk en mensen bezig 'moet' zijn, dan gewoon met mezelf en God hierdoor. Voor mijn gevoel klopt dat niet.
Mij bekruipt het gevoel van, ik zoek wel een andere kerk...hier heb ik geen zin in.
Komende week heb ik een afspraak met de dominee. Daarin hoop ik wat meer duidelijkheid te krijgen. In eerste instantie voor mezelf, mijn doop en belijdenis doen. Want dat is voor mij het belangrijkste. Mijn relatie met God..de dingen die me daarin bezig houden.
Vanmiddag ga ik naar de kerk met collega. En houd me voor, dat ik daar voor mezelf, God ben.
Greetz,
Shimmer