quote:
Moody schreef op 06 februari 2006 om 20:49:[...]
En is het echt zo dat gereformeerde baisscholen met uitsterven bedreigd worden als er niet genoeg vrijgemaakte leerlingen zich aanmelden of valt dat allemaal wel mee (omdat ze toch ook openstaan voor andere kerken)?
Een zus van mij die net als ik ook niet geref. vrijgemaakt is en ook niet chr. geref., heeft de kinderen wel op een geref. basisschool. Zij woont in een klein plaatsje waar de ogen speurend rondgaan om te zien wie van de gereformeerde zusters alweer zwanger is en zo de school voor uitsterven kan behoeden.

Dit is misschien ook wel een van de reden om daar de niet-gereformeerde die ook de drie formulieren niet onderschrijft, toch daar op de basisschool met open armen te ontvangen.
Ik woon zelf in een grote plaats met veel vrijgemaakten en dus ook een grote vrijgemaakte basisschool en wij kunnen niet terecht. Dat ligt waarschijnlijk aan de opvattingen van het bestuur.
Niet om daarover nu een boom op te zetten, maar het verschil ligt er wel. Is dat ook zo met andere kleine GKV-schooltjes dat men dan ruimer is wat betreft toelaten van leerlingen?