quote:
Clint schreef op 10 februari 2006 om 22:02:Is het wellicht de reden dat zoveel jeugd hun identiteit kwijt zijn omdat ze zoveel vrije seks bedrijven en iedere keer weer een worden en daarmede ook een deel van zichzelf kwijtraken.
Exact.. Mijn standpunt is dat iemand moet doen waar hij of zij zin in heeft. Dat als eerste.
Maar buiten dat standpunt zie ik wel hele grote problemen. Als je een vulpen hebt dan zegt men over het algemeen dat hij "naar je hand gaat staan" hij schrijft lekkerder dan alle andere pennen omdat hij zich aan je aanpast. En als je hem uitleent dan verpest je dat "naar de hand staan" een beetje.
Vrije sexualiteit staat gelijk aan je pen aan iedereen uitlenen waardoor hij uiteindelijk gewoon niet lekker schrijft. De sexuele energie wordt verkwist omdat hij in het rond gestrooid wordt.
De mens is dusdanig dat wanneer een man en een vrouw samen gebracht worden er automatisch een aantrekking ontstaat. Dit is biologisch en volkomen natuurlijk. Dus als je op straat een lid van het andere geslacht ziet en je aangetrokken voelt dan is dat heel gewoon.
Echter. Aantrekking is iets volledig anders als direct samen het bed in duiken. Veel mensen vergissen die aantrekkingskracht voor liefde. En handelen alsof ze liefde voelen. Maar dat is ze pertinent niet, het is gewoon aantrekkingskracht. Wees geamuseerd en dank God voor het vullen van de wereld met zoveel aantrekkelijke mensen. En kies er vervolgens eentje uit voor jezelf.
Door jezelf te beperken tot die ene concentreer je de seksuele energie waardoor ze zeker beter tot bloei zal komen. En de effecten op je lichaam en geest zijn ook veel positiever.
Christendom zegt denk ik niet dat je geen sex voor het huwelijk mag hebben omdat God dat niet wil, maar omdat het systeem zo ontworpen is (door God) dat een enkele partner je in je leven gewoon veel veel betere resultaten geeft. Het alternatief kan, maar gaat je uiteindelijk opbreken. Ik heb het geprobeerd ik kan het weten.
Als je niet de juiste partner treft en je toch vergist. Dan zou ik zeggen leer ervan, neem afstand, laat jezelf een poosje afkoelen door celibatie en platonische vriendschappen (maar dan ook echt platonisch dus niet enkel zonder sex maar ook zonder wervelwinden aan aantrekking etc) en probeer het dan nogmaals als je de juiste ontmoet. Ga niet bedhoppen want zo vind je de ware nooit en raak je in een negatieve spiraal omdat je je lichaam en geest vervuild met verkeerde energieen. Waardoor je de ware als je die toevallig zou ontmoeten misschien niet eens herkent omdat die persoon niet voldoet aan wat je denkt dat je ideaal is (=vervuiling).