Auteur Topic: Evangelisatie in GKV: om je te schamen  (gelezen 10059 keer)

Rusty1979

• Bekijk profiel
Evangelisatie in GKV: om je te schamen
« Reactie #50 Gepost op: maart 05, 2006, 04:39:25 pm »

quote:

Oftewel slechts 1 keer in de 4 jaar komt iemand van buiten de kerk definitief bij de gemeente! Ben ik nu gek, is de kerk haar missie kwijt of is Nederland wérkelijk onbekeerbaar, zelfs voor God?  8)7
Wie heb jij (o.l.v. de HG) afgelopen jaar bekeerd tot het christelijk geloof?

Rusty1979

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 05, 2006, 04:41:55 pm »

quote:

Verder is het wel jamemr te merken dat zodra je iets van een evangelisatieactie.project oppakt samen met je evanglisch ingestelde plaatsgenoten, dit tot rumoer in je gemeente gaat leiden, en nog raarder dat zodra ze merken dat iets goed loopt, ze zichzelf gaan afvragen waarom zijn we als gkv alleen niet instaat met dergelijke ideëen te komen

Weet je wat ik zo grappig vind. Dat men binnen de ChristenUnie over kerkmuren heenkijkt en dat evangelischen en Gereformeerden daar gewoon samenwerken, terwijl een groot aantal van de mensen die er op stemmen (toch veelal Gereformeerden?) niets moet hebben met samenwerking met deze 'dwalingen'.
Ik snap het soms ff niet.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2006, 04:42:16 pm door Rusty1979 »

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 05, 2006, 10:17:59 pm »
Ik wil hier toch even reageren, ook al ben ik officieel 6 jaar geen gkv-lid meer (maar wel nauw betrokken vanwege mijn kinderen die op een gkv school zitten).
Ik denk namelijk dat evangelisatie heel erg veel inhoudt, behalve dat je op iemand afstapt die nieuw is in de kerk. Of papiertjes uitdelen op straat, E&R, tentprojecten etc...wat overigens allemaal goede initiatieven zijn.
Ik durf te stellen dat ik vrij veel ervaring heb met evangelisatie an sich in de GKV, ik was erg actief. Ook ben ik in vrij veel kerken geweest en ook evangelisatieprojecten van andere kerken, heb me vrij veel georiënteerd en heb zelf ook nu ook persoonlijk de ervaring aan de lijve gevonden sinds ik weg ben uit de GKV.
Ik heb in een kleine kerk gezeten waar een nieuwe bezoeker ontzettend sociaal werd onthaald. Je werd na de 2e keer zelfs al uitgenodigd bij mensen thuis voor de koffie of eten. Dat was daar zelfs de cultuur, iedereen deed daaraan en het werd gepredikt. Ik heb er warme ervaringen opgedaan en het is ideaal voor kleine kerken. Maar mijn ervaring is dat de GKV kerken toch wel wat groter zijn dan 70 leden ;) .
Door omstandigheden zitten we nu in een evangelische kerk die vrij groot is. Dat betekent dat nieuwe leden niet altijd opgemerkt worden en dat komt dan ook weer door de vele activiteiten die er worden gehouden waardoor er ook veel aanloop is en je niet altijd meer weet wie er nu nieuw is en wie niet. In het begin zit je er dan wat verloren in.
Maar....er wordt veel aandacht gegeven om mensen in de kerk te lokken. De diensten zijn standaard laagdrempelig. Dat betekent niet dat er kinderachtige preken zijn, wel worden er bijv. standaard blaadjes uitgedeeld waar je tijdens de preek zelf dingen moet invullen en je kan dat blaadje meenemen naar huis om het door te lezen.
Ook bestaan er bijbelkringen. Voor deze kringen hoef je geen lid te zijn. Je mag je gewoon opgeven, ook al wordt aan niet-christenen in de 1e instantie wel geadviseerd eerst de alpha te doen. Maar mensen die al meer van het geloof weten kunnen gewoon instromen. Dit heb ik dan ook gedaan en ik vind dit fantastisch, zo maak je het mensen aantrekkelijk om mee te doen en uiteindelijk hopelijk zich zo thuis te voelen dat ze lid worden.
Er zijn veel activiteiten zoals nu een eigengemaakte 40 dagen campagne over het lijden en sterven van Jezus...althans...met eigengemaakt wil zeggen, iedereen die meedoet krijgt een dagboekje die geschreven is in opdracht van de gemeente door mensen die bekend zijn met de gemeente. Zelfs de kinderen krijgen een 40 dagen dagboekje mee, zodat het hele gezin mee kan doen. Ook mensen buiten de kerk kunnen gewoon meedoen mits ze zich wel even opgeven, maar dat is kosteloos.
En dat is wat ik nu een beetje op aan stuur. Het is ook heel belangrijk hoe je je als gemeente profileert. Ik denk dat veel gemeentes waaronder de GKV uit traditie toch nog steeds erg hoogdrempelig zijn ook al doen ze steeds meer hun best hoor zoals in mijn woonplaats:). In de gemeente waar ik nu ga moet je voor bepaalde dingen zeker gewoon lid zijn maar voor dit soort activiteiten hoeft dat juist niet en dat maakt dus dat ik elke zondag veel nieuwe gezichten zie en dat wijt ik dus aan die openheid waardoor mensen makkelijker binnenwandelen. En daar gaat het toch eigenlijk ook om want je gemeente beschermen is belangrijk maar door te veel te beschermen schrik je juist de mensen af.
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 05, 2006, 11:29:28 pm »

quote:

Rusty1979 schreef op 05 maart 2006 om 16:41:
[...]

Weet je wat ik zo grappig vind. Dat men binnen de ChristenUnie over kerkmuren heenkijkt en dat evangelischen en Gereformeerden daar gewoon samenwerken, terwijl een groot aantal van de mensen die er op stemmen (toch veelal Gereformeerden?) niets moet hebben met samenwerking met deze 'dwalingen'.
Ja maar, een politieke partij is wel heel wat anders als kerkzijn natuurlijk.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 08, 2006, 12:59:09 pm »
Op zich wel, maar in beide gevallen moet je een bepaalde lijn kiezen bij allerlei kwesties. Je kan als politieke partij ook niet intern verdeeld zijn. Zo is het bij samenwerking tussen kerken ook... je moet dan een lijn kiezen... zonder dat je gelijk allemaal hetzelfde moet denken en geloven... als kerken samenwerken is wat anders dan als kerken samengaan. In het eerste geval hoef je echt niet op alle punten precies het zelfde te geloven om toch goed samen te kunnen werken.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: maart 08, 2006, 02:15:44 pm »
Toevallig weet ik dat in mijn woonplaats de gereformeerd vrijgemaakten al zeker enkele keren samenwerking hebben gehad met andere gemeentes. Bijv. met de film "the passion"van Mel Gibson hebben ze samengewerkt met evangelische en traditionele gemeentes en wat ik heb gehoord is dat erg goed gegaan. Moet ook kunnen want je hebt een gezamenlijk doel'.
Ten tweede denk ik wel dat het ook goed is om als 1 gemeente te evangeliseren. Soms is dat gewoon duidelijk voor de mensen buiten de kerk. Beide gevallen moet dus gewoon mogelijk zijn en is naar mijn weten ook mogelijk.

quote:

Rusty1979 schreef op 05 maart 2006 om 16:41:
[...]

gerts

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: maart 09, 2006, 08:18:09 pm »
laten we het niet van mensen verwachten.........maar van onze Vader

ik hoop dat onze Vader, mensen in het hart geeft om discipelen te "zijn" en te "getuigen".

Het gaat toch niet om onze persoonlijke scorekaart?
Gerts

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: maart 11, 2006, 10:11:54 am »

quote:

marijma schreef op 08 maart 2006 om 14:15:
Toevallig weet ik dat in mijn woonplaats de gereformeerd vrijgemaakten al zeker enkele keren samenwerking hebben gehad met andere gemeentes. Bijv. met de film "the passion"van Mel Gibson hebben ze samengewerkt met evangelische en traditionele gemeentes en wat ik heb gehoord is dat erg goed gegaan. Moet ook kunnen want je hebt een gezamenlijk doel'.
Ten tweede denk ik wel dat het ook goed is om als 1 gemeente te evangeliseren. Soms is dat gewoon duidelijk voor de mensen buiten de kerk. Beide gevallen moet dus gewoon mogelijk zijn en is naar mijn weten ook mogelijk.

[...]

In het conservatieve Friesland?! ;) :)

Sorry... moest er ff uit... jeugdtrauma's. Ik weet dat ik ongelijk heb.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: maart 11, 2006, 10:19:09 am »

quote:

gerts schreef op 09 maart 2006 om 20:18:
laten we het niet van mensen verwachten.........maar van onze Vader

ik hoop dat onze Vader, mensen in het hart geeft om discipelen te "zijn" en te "getuigen".

Het gaat toch niet om onze persoonlijke scorekaart?
Hehe. Klinkt mooi. En is ook mooi. Maar het gaat niet om onze persoonlijke scorekaart, maar het gaat er wel om dat ons persoonlijke geloof ook leeft.

Esek

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: maart 11, 2006, 12:15:32 pm »
Degenen die zijn woorden aanvaardden, lieten zich dopen; op die dag breidde het aantal leerlingen zich uit met ongeveer drieduizend. (Hand. 2:41)
Maar van degenen die naar de toespraak hadden geluisterd, bekeerden velen zich, zodat het aantal gelovigen aangroeide tot ongeveer vijfduizend. (Hand. 4:4)

Wat is er veranderd? Doen we misschien iets verkeerd? Is God veranderd of zijn wij veranderd? Zomaar een paar vragen waar ik mee zit. Wie wil zich hierin eens verdiepen?

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: maart 11, 2006, 05:34:08 pm »
Het nadeel is wel dat het toen wat nieuws was.... nu kennen veel mensen het al en hebben ze allang een keuze voor of tegen gemaakt. Wie nu evangeliseert vertelt ze vaak niets nieuws.... ondertussen zitten ze al met allerlei vooroordelen in hun hoofd, sommigen terecht, sommigen niet...

Als je kijkt naar sommige landen waar het evangelie nieuw is zie je een explosieve groei in het aantal christenen die je gerust met rond pinksteren kan vergelijken.

Aan de andere kant, misschien evangeliseren die mensen daar ook wel meer... en zijn we hier wat te gemakzuchtig geworden?

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: maart 12, 2006, 01:35:35 pm »

quote:

Marnix schreef op 11 maart 2006 om 10:11:
[...]

In het conservatieve Friesland?! ;) :)

Sorry... moest er ff uit... jeugdtrauma's. Ik weet dat ik ongelijk heb.

Haha, en wat dacht je dan van de beroemde kerk in Drachten van Bottombley :P  :) , ligt ook in Friesland.
Onze (evangelische) kerk groeit ook gestaag! Elke week kunnen we nieuwe aspirantleden/leden verwelkomen:).

Ik denk echt dat je persoonlijk geloof, dat je wandelt met God, verschrikkelijk cruciaal is! Immers....het maakt wie je bent en dat straal je uit!

Ik denk ook dat hoe de kerk zich profileert ongelooflijk belangrijk is. Veel meer dan wij in dit nuchtere kikkerlandje denken. Onze hollandse nuchterheid en gereserveerdheid tav nieuwe dingen uitproberen, houdt een hoop tegen.
(onze voorganger heeft dan ook een frans/italiaanse afkomst ;) ) Misschien moeten we maar meer voorgangers hebben uit het zonnige zuiden, dan komt er misschien meer temperament in de gemeente. De rest, die zich daaraan ergert, kan dan wel naar de traditionele gemeentes die ook best goed zijn hoor (voor ik ruzie krijg hier op dit leuke forum :>

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: maart 12, 2006, 04:06:51 pm »
Oh, je bent evangelisch.... dan snap ik het... :D

;)

Verder heb je helemaal gelijk... uitstraling is belangrijk... Wist je dan in communicatie 70% van de informatie die mensen uitwisselen non-verbaal is? Daarom is je houding, je levensstijl en je uitstraling zo belangrijk!

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: maart 13, 2006, 07:14:36 am »
Citaat
Marnix schreef op 11 maart 2006 om 17:34[/message
Het nadeel is wel dat het toen wat nieuws was.... nu kennen veel mensen het al en hebben ze allang een keuze voor of tegen gemaakt. Wie nu evangeliseert vertelt ze vaak niets nieuws.... [einde quote]

Vindt je het erg dat ik het hier oneens mee ben?
Veel mensen in ons land kennen het evangelie absoluut niet. Je vertelt ze heel veel nieuws.
Europa is het werelddeel waar weer moet worden geevangeliseerd. De europeaan is de waarheid werkelijk kwijt.

kajem
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: maart 13, 2006, 11:03:45 am »
Neemt niet weg dat velen hun keus al hebben gemaakt, al is het dan op foute gronden.
Geloof in God is voor zwakkelingen en despoten. Of je vindt het prima om onderdrukt te worden, of je hebt 'troost' nodig die je elders niet vindt, of je hebt een smoes nodig om je zin door te kunnen drijven. Mensen die denken dat er een God bestaat houden zichzelf voor de gek. Punt. (Maar misschien trek ik teveel met hoogopgeleide mensen op?)
Dat geldt imho voor de ouderen (35+) heel duidelijk. De jongeren van nu staan er veel meer open voor, dat is waar. Die zijn sneller geinteresseerd in waarom je toch blijft geloven ook al staat het gros van Nederland er afwijzend tegenover. Een open en eerlijke houding sluit daarbij aan.

Overigens: met de komst van de moslims verandert de sfeer tav geloof ook. Geloven in een God, normen en waarden halen uit een boek, daarvoor ontstaat mede dankzij hen weer ruimte.
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2006, 11:04:56 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: maart 13, 2006, 11:19:28 am »

quote:

elle schreef op 13 maart 2006 om 11:03:
Overigens: met de komst van de moslims verandert de sfeer tav geloof ook. Geloven in een God, normen en waarden halen uit een boek, daarvoor ontstaat mede dankzij hen weer ruimte.

Of juist niet. Al die extremistische gevallen maken het juist alleen maar 'eng'...

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: maart 13, 2006, 11:30:58 am »
Da's waar. Hmz. Hangt waarschijnlijk samen met het kennen van oprechte moslims of niet. Zoals een 'goede moslim' als collega hebben bijvoorbeeld. Moslims komen iig makkelijker voor hun geloof uit, zijn wat dat betreft veel minder murw dan christenjongeren. En wat ik merkte bij mijn stage is dat daar toch wel ruimte voor is (al zijn er ook 45+ ers die falikant tegen hoofddoekjes zijn).

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: maart 13, 2006, 10:16:20 pm »
Citaat
Neemt niet weg dat velen hun keus al hebben gemaakt, al is het dan op foute gronden.[EINDE QUOTE]

Dus ????????????????????

Jezus handelde vanuit bewogenheid. Ook al hadden mensen (kennelijk) een keus gemaakt, toch trachtte Hij hen te raken en de enige weg te wijzen. Die opdracht heeft hij ELKE  christen mee gegeven. Dus ook de kerk. We moeten Gods akker bearbeiden en niet in zelfgenoegzaamheid naar binnen staren, maar uit het raam kijken. Dat is niet alleen de akker van je kerkelijk terrein bewerken, des te meer de akker van het niet ontgonnen land.
Dus niet achter over leunen, maar aan het werk..................

kajem
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: maart 14, 2006, 01:03:30 am »
Citaat
kajem schreef op 13 maart 2006 om 22:16:

quote:

Neemt niet weg dat velen hun keus al hebben gemaakt, al is het dan op foute gronden.[EINDE QUOTE]

Dus ????????????????????

Jezus handelde vanuit bewogenheid. Ook al hadden mensen (kennelijk) een keus gemaakt, toch trachtte Hij hen te raken en de enige weg te wijzen. Die opdracht heeft hij ELKE  christen mee gegeven. Dus ook de kerk. We moeten Gods akker bearbeiden en niet in zelfgenoegzaamheid naar binnen staren, maar uit het raam kijken. Dat is niet alleen de akker van je kerkelijk terrein bewerken, des te meer de akker van het niet ontgonnen land.
Dus niet achter over leunen, maar aan het werk..................

kajem

Helemaal mee eens. Veel mensen kennen overigens het evangelie niet echt, maar laten zich bij het maken van keuzes leiden door vooroordelen. Jongeren hebben die keuze vaak nog niet echt gemaakt, ouderen vaker al wel... (dit zijn stereotypen, vergeet dat niet :))

Tja... als mensen een keuze hebben gemaakt op verkeerde gronden, is het aan ons die vooroordelen en verkeerde gronden weg te nemen... bijvoorbeeld door aan ons gedrag en in ons spreken te laten merken dat ze niet kloppen... dan zou iemand zijn keus kunnen gaan heroverwegen.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: maart 14, 2006, 01:10:38 pm »
Citaat
Marnix schreef op 14 maart 2006 om 01:03:

quote:

kajem schreef op 13 maart 2006 om 22:16:

[...]

Helemaal mee eens. Veel mensen kennen overigens het evangelie niet echt, maar laten zich bij het maken van keuzes leiden door vooroordelen. Jongeren hebben die keuze vaak nog niet echt gemaakt, ouderen vaker al wel... (dit zijn stereotypen, vergeet dat niet :))
Heb toch de indruk dat in de apostolische tijd in ieder geval ook zat rijpe volwassenen tot geloof kwamen - het kan wel.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: maart 14, 2006, 02:05:36 pm »
Klopt... toen was overigens het evangelie nog wel nieuw, toen hadden velen zich nog geen mening gevormd over Jezus Christus en het christelijke geloof. Dat is wel een verschil met west europa nu.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: maart 14, 2006, 02:25:02 pm »
Om met Marnix mee te gaan:
Jezus ageerde nogal eens tegen de hypocrisie van de geestelijke leiders van het Joodse volk. Door in Jezus te geloven nam je dus afstand van die hypocrisie. Vandaag de dag is gereformeerde stromingen vaak hypocrisie verweten. Veel mensen hebben zich van die hypocrisie afgekeerd. Gelukkig voor een deel door lid van een evangelische of pinksterbeweging te worden. Maar er zijn er ook genoeg die zich om die reden van God hebben afgekeerd. En dat argument had je in die tijd niet: je kon de jonge gemeente hoegenaamd geen hypocrisie verwijten.

Rest ons natuurlijk de taak om te laten zien dat in God geloven los staat van hypocrisie en schijnheiligheid.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: maart 14, 2006, 02:58:16 pm »
Het verschil tussen hoe Christenen leven en hoe anderen leven is (nog) niet aansprekend genoeg. Paradoxaal genoeg is een van de redenen daarvoor dat veel van het Christelijk gedachtengoed nog steeds leeft in de samenleving, maar niet meer als zodanig onderkend wordt.

Ik denk dat de verdeeldheid ook niet helpt.

Ik moet ook steeds denken aan Gideon en zijn leger. Is God aan het snoeien, totdat er een keurbende overblijft?
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: maart 14, 2006, 03:51:00 pm »
Of is de satan onkruid aan het zaaien tussen het graan?

Of zijn wij bezig bij Hem vandaan te raken door eigen regels, tradities steeds belangrijker te gaan vinden bijvoorbeeld... Zo niet, waarom luisteren we dan niet naar Jezus tips om bijvoorbeeld één te zijn... opdat de wereld gelove dat God Jezus gezonden heeft.... en dan vinden we het gek dat mensen het niet geloven...

Moeten we op het gebied van evangelisatie niet veel meer samenwerken, ook met kerken waarin we wat leer betreft niet helemaal op 1 lijn zitten? Er wordt gepraat over samengaan... en dat heeft vrij weinig opgeleverd en heel veel moeite gekost. En dat is dan nog wel met kerken waar we nauwelijs mee verschillen...

Dat vind ik nog iets waar we ons het meest voor moeten schamen, dat we zo weinig de handen in eenslaan.... vele lampjes bij elkaar vormen samen een groot licht dat veel duidelijker zichtbaar is dan allemaal kleine lampjes.

gerts

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: maart 18, 2006, 03:07:28 pm »
:O

Marnix,

quote:

• er wordt ook wel gesproken over vertroebeld licht
  • de 'geraakten' niet de "juiste' weg kunnen wijzen

ik deel inderdaad je mening: "We moeten als christenen de handen in een slaan"
Uit de (con)tekst gerukt: "wat God samenbrengt, scheide de mens"

quote:

• Maar hoe activeer je je mede-gemeenteleden/kerkgenoten?
Kleine dingetjes zoals:
  • het kerkgebouw ook naast de zondag "open" is al in weinig gevallen realiseerbaar.

Laat staan samenwerken met andere kerkgenootschappen.

:Z
Gerts

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: maart 18, 2006, 06:19:17 pm »
Modbreak:
2 off-topic berichten verwijderd. In dit topic is de evangelisatie van de GKv aan de orde.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: maart 25, 2006, 01:22:39 pm »

quote:

gerts schreef op 18 maart 2006 om 15:07:
:O

Marnix,

[...]

ik deel inderdaad je mening: "We moeten als christenen de handen in een slaan"
Uit de (con)tekst gerukt: "wat God samenbrengt, scheide de mens"

[...]

Kleine dingetjes zoals:
  • het kerkgebouw ook naast de zondag "open" is al in weinig gevallen realiseerbaar.

Laat staan samenwerken met andere kerkgenootschappen.

:Z

Samenwerken met andere kerkgenootschappen kan wel beter inderdaad. Niet arrogant bedoeld, maar wat dat betreft kan men nog een hoop van de jeugd leren. Youth for Christ, jeugdkerken, Jongerendag, Flevo Festival... jongeren zien ontzettend veel mogelijkheden om met elkaar samen te werken.... Natuurlijk geldt dit niet alleen voor jongeren, maar je merkt wel dat die meer een zijn onderlin, beter over kerkmuren heen kunnen kijken, niet zo moeilijk doen over verschillen in leer etc . :)

Kerkgebouw op andere dagen open kan best, en verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Het is best realiseerbaar, maar men moet wel willen. Het kost tijd en die moet je er in investeren, en daar ontbreek het denk ik wel eens aan... Die tijd stoppen we wel in het meedoen in allerlei commissies en zo... maar ook in dat soort zaken?

Gelukkig veranderen er volgens mij wel dingen, hier in Arnhem bijvoorbeeld krijgt het missionaire steeds meer aandacht, komen er trainingen, hebben we een straatevangelisatieteam, kerk open en ga zo maar door en daar is ook duidelijk groei in te zien.

Lightwoman

• http://productions.4uss.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: april 24, 2006, 07:28:53 pm »
Nog ff over de kerk ook naast zondag open...

Ik zit in een gemeente, waar de kerk de hele week open is!

Alle dagen van de week...
And there will be light!

klaas f

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: april 25, 2006, 02:30:59 am »

quote:

quote:

Probeer niet tè uitnemend te zijn: waarom zou je jezelf tot verbijstering brengen? Prediker
vriendelijke groet, klaas.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: april 25, 2006, 09:51:05 am »
offtopic:
beste klaas f,

er staat "probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn", niet "probeer zo perfect mogelijk te zijn"

Je moet niet steeds tegenstrijdigheden willen zien, dat is een slechte leidsman.