quote:
Ik ben dan ook vrij open in wat ik bedoel. Ik zeg dat gewoon. Jammer is, dat jij daar niet op in wil gaan, en maar blijft proberen met iets anders te komen.
quote:
Het voorbeeld daarentegen is niet geheel relevant
Dan waag ik te betwijfelen of je het echt begrijpt.
quote:
ik zal proberen het duidelijker uit te leggen , A2 is een snel weg en ja daar loopt een emsn gevaar als ie daar gaat lopen dus sleur je hem van die weg af!
Dat zou ik namelijk ook doen!
Boeiend, hoe je jezelf tot maatstaf der dingen neemt. Iets is goed want "dat zou jij namelijk ook doen". Je visies zijn opmerkelijk coherent, je idee dat je geen verlossing nodig hebt is steeds beter te plaatsen zo.
quote:
Het pad wat ik "gekozen hebt" is het pad wat al generaties lang in mijn familie bewandelt wordt , ik ben dus zo opgevoed ...natuurlijk heb je een keus je kan /mag ook een andere religie aanhangen als je dat zou willen daar is ieder vrij in maar dit is wat we van huis uit hebben meegekregen.
Interessant. Totaal irrelevant in het licht van wat ik je vroeg, maar heel interessant.
quote:
Het voorbeeld deugt naar mijn idee ook niet omdat , het gevaar wat jij ziet vanuit je geloofsovertuiging niet te vergelijken is met het voorbeeld wat je steld ... dat is gevaar wat zichtbaar is voor ieder mens en jouw gevaar zeg maar is zichtbaar voor degene die daarin geloven.
Dan heb je mijn voorbeeld niet goed gelezen, of niet begrepen. Geeft niet, want je antwoord was desalniettemin glashelder. Ongewenst voor je eigen standpunt, dus het is te begrijpen dat je je er nu onderuit probeert te wurmen, maar dat geeft niet, je bent duidelijk genoeg.
quote:
Natuurlijk mag je proberen mensen op een ander pad te krijgen omdat jij vind /denkt dat dat het beste is je doet dat ,omdat je houd van mensen en dus die mensen op het "juiste"pad/geloof te krijgen.....
Maar om dan iemand anders zijn religie voor geheel af te keuren cq af te kraken lijkt mij niet de manier....
Ah, dus nu gaat het om de manier. Vertel eens, hoe zou jij iemand in acuut levensgevaar van diens levensbedreigende keuze proberen af te helpen?
quote:
Het Christendom is een geloof waar heel veel mensen baat bij hebben en die heel veel mensen gelukkig maakt , prima!! verder is dat voor jullie de waarheid ook prima !
Maar zoveel mensen zoveel waarheden....en zoveel meningen.
Kan de aarde tegelijk plat en een bol zijn?
quote:
Geloof fijn in dat wat je denk dat goed is maar daar mee hoef je een ander niet minderwaardig te vinden
Dat hoeft inderdaad niet. Het gekke is, dat je zelden christenen zal tegenkomen die dat vinden. Wat je wel erg veel tegenkomt, ook op dit forum, zijn mensen die de minderwaardigheid van christenen graag verkondigen. Geeft niet hoor, overigens.