Auteur Topic: Disney biedt gratis tv-programma's op internet  (gelezen 761 keer)

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Disney biedt gratis tv-programma's op internet
« Gepost op: april 11, 2006, 11:04:48 am »
quote:
nu.nl

Uitgegeven: 10 april 2006 16:11
Laatst gewijzigd: 10 april 2006 16:22

NEW YORK - De televisiezender ABC van het Amerikaanse amusementsconcern Walt Disney biedt een aantal van zijn meest populaire televisieseries gratis aan via het internet. Het gaat onder meer om programma's als Lost en Desperate Housewives. Dat maakte het bedrijf maandag bekend.

De series zijn in mei en juni op het internet te bekijken. Ze komen een dag nadat ze op televisie zijn uitgezonden op het net. De kijker moet daarbij wel reclameblokken accepteren. De gebruiker kan de reclameblokken niet overslaan, maar kan wel spoelen in de programma's zelf.

Amerikaanse mediabedrijven zijn volop aan het experimenteren met nieuwe manieren om inkomsten te genereren omdat het aantal kijkers naar reguliere televisie terugloopt. Disney en ABC bieden bijvoorbeeld ook hun meest populaire televisieseries tegen betaling aan via de digitale muziekspeler iPod.

Eindelijk worden ze verstandig! Kijkers willen naar hun favoriete serie kunnen kijken zonder het risico te lopen dat je één keertje een aflevering mist, en dan de draad kwijt bent (omdat er nooit een herhaling wordt uitgezonden).

Jammer dat ze die reclameblokken er in hebben, want dat wordt toch binnen de kortste keren eruit gehaald door e.o.a. hacker, waarna de versie ook zonder reclame beschikbaar is.

Ik las pas geleden ook een aardige suggestie (http://www.mindjack.com/feature/piracy051305.html) om ipv reclameblokken in de digitale uitzending, reclame te maken d.m.v. een klein logo in beeld (net zoals de tv-zenders ook reclame maken door hun logo in beeld te hebben tijdens een film). Omdat dat minder storend is, lijkt de kans dat men het eruit gaat proberen te halen ook kleiner. Vooral ook omdat je dan een 'gat' maakt in je film.

(een aardige quote uit een vervolgartikel van dezelfde auteur: "Two predictions so recently made, and so recently come true. You know what this means? I am no longer a futurist. I am a presentist. Everyone else is simply living in the past.").
« Laatst bewerkt op: april 11, 2006, 11:08:45 am door Nunc »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2006, 01:23:51 pm »
Gewoon downloaden! Klaar.

Ben je ook van die domme reclameblokken af.
Live vanuit de luie stoel

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2006, 01:51:44 pm »
quote:
Does schreef op 11 april 2006 om 13:23:
Gewoon downloaden! Klaar.

als ik weer eens een deel van een serie gemist heb, dan doe ik dat wel eens. Aangezien 'herhalingen van goede series' kenenlijk een onbekend begrip is in tv-land. 'Herhalingen van prut' kennelijk niet, want ik zie keer op keer herhalingen van 'the bold and the beautiful' in de gids staan  :(
quote:
Ben je ook van die domme reclameblokken af.

die kunnen mij niet zoveel schelen. Mooi om ff naar de keuken te lopen of naar de wc.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2006, 01:52:18 pm door Nunc »