Auteur Topic: zonde  (gelezen 3193 keer)

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Gepost op: mei 05, 2006, 07:27:08 pm »
Ik vraag mij af.. wat betreft de zonde. Als je voor God vergeving hebt gevraagd van specifieke zonde, is het dan weer goed tussen God en jou. Of verlangt God dat je ook je zonde opbiecht aan de betrokkene?
Ik heb een zonde gedaan, waarvoor ik God vergeving heb gevraagd. Oprecht berouw heb gehad. Ik heb die zonde meerdere keren gedaan. Ik heb God nu gebeden, of Hij mij Zijn wil bekend wil maken. OF Hij wil dat ik mijn zonde vertel aan de betrokkene. Ook al kan dat betekenen dat mijn relatie erdoor ophoudt. Dat ik mijn vriendin, waar ik echt zielsveel van houd, kwijt zal raken daardoor. Ik wil oprecht voor God leven en ook oprecht zijn naar mijn vriendin. Ik heb er echt verschrikkelijk spijt van. Het is niet eens dat ik echt vreemd gegaan ben. Ik heb nog nooit, en zal nooit een ander meisje aan durven raken. Het is allemaal virtueel gebeurt, maar ik heb het gevoel alsof ik haar bedrogen heb. Ik heb het hier heel moeilijk mee en besef dat het misschien hierdoor wel komt dat ik het de laatste tijd zo moeilijk heb met mijzelf.

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2006, 08:16:12 pm »

quote:

In Christus Genade schreef op 05 mei 2006 om 19:27:
Ik vraag mij af.. wat betreft de zonde. Als je voor God vergeving hebt gevraagd van specifieke zonde, is het dan weer goed tussen God en jou. Of verlangt God dat je ook je zonde opbiecht aan de betrokkene?
Ik heb een zonde gedaan, waarvoor ik God vergeving heb gevraagd. Oprecht berouw heb gehad. Ik heb die zonde meerdere keren gedaan. Ik heb God nu gebeden, of Hij mij Zijn wil bekend wil maken. OF Hij wil dat ik mijn zonde vertel aan de betrokkene. Ook al kan dat betekenen dat mijn relatie erdoor ophoudt. Dat ik mijn vriendin, waar ik echt zielsveel van houd, kwijt zal raken daardoor. Ik wil oprecht voor God leven en ook oprecht zijn naar mijn vriendin. Ik heb er echt verschrikkelijk spijt van. Het is niet eens dat ik echt vreemd gegaan ben. Ik heb nog nooit, en zal nooit een ander meisje aan durven raken. Het is allemaal virtueel gebeurt, maar ik heb het gevoel alsof ik haar bedrogen heb. Ik heb het hier heel moeilijk mee en besef dat het misschien hierdoor wel komt dat ik het de laatste tijd zo moeilijk heb met mijzelf.
Wta je conclusies ook mogen zijn, heel, heel veel sterkte. Schuldgevoel is een zware last.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2006, 08:30:36 pm »
Wat denk jezelf, In Christus genade?

Als ik je verhaal zo lees dan heb je volgens mij allang een conclusie getrokken. Alleen de angst voor de gevolgen houd je nog tegen. Maar het lijkt me dat je ook dat aan God mag overlaten. Bid ervoor en neem dan de stap op een moment dat je eraan toe bent. Heel veel sterkte voor jullie beiden gewenst.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2006, 09:22:53 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Aquila

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2006, 09:04:28 pm »
In Christus genade, dank je wel voor je openheid en oprechtheid. Wat ik hieronder schrijf kan misschien hard overkomen, maar ik heb wel de overtuiging dat dit is wat God van ons vraagt. Ik zal voor je bidden, want ik weet zelf hoe moeilijk dit is.

Zonde heeft consequenties, altijd. Dat wordt al aan het begin van de geschiedenis duidelijk. Adam en Eva schamen zich voor zichzelf. Waarom? Omdat zonde altijd relaties kapot maakt, allereerst de relatie met God, maar ook de relatie met de ander, de relatie met jezelf en de relatie met de natuur. Dit wordt het nog duidelijker als Adam ook nog de schuld doorschuift naar Eva. In enkele seconden is de hele werkelijkheid, die zo ontzettend mooi was, tot in haar diepste wezen kapot, verrot, vertieft. En de gevolgen dragen we nog iedere dag.
Zonde heeft consequenties, op Abel's dood zijn nog miljarden gevolgd. Op de dood van Uria, de vrouw van Bathseba, ook. David (de man naar Gods hart!) wist dat als geen ander, maar ontkende het in alle toonaarden, tot de profeet Nathan bij hem kwam. Ondanks zijn schuldbelijdenis in psalm 51 moest hij het zoontje dat hij bij Bathseba had verwekt wel begraven. Zijn zonden hadden consequenties, heel pijnlijke.

Mijn zonden, jouw zonden, hebben ook consequenties, nog steeds, ookal is Jezus gekomen. De pijn die je voelt is de pijn van een gebroken hart en een angst voor de consequenties van je zonden in je relatie. Een gebroken hart is alles voor God (kijk maar naar psalm 51) en Hij wil je graag vergeven, maar daarmee zijn de consequenties nog niet voorbij. Jezus heeft voor jouw zonden betaald en daarom hoef je niet meer bang te zijn dat je de doodstraf krijgt voor jouw zonden, ookal heb je dat wel verdient. Maar jouw zonden staan als een muur tussen jou en je geliefde in, ookal heb je het aan God beleden en heeft hij het je vergeven.
Zonder je daden oprecht te belijden aan je vriendin blijft dit altijd tussen jullie instaan. Zonder het te belijden heeft zij geen gelegenheid om je te vergeven. Zonder te belijden is er geen openheid dat kan voorkomen dat het nog een keer gebeurt en is de weg naar groei in heiligheid afgesloten. Oprecht berouw betekent volgens mij ook dat je de consequenties onder ogen durft te zien, dat je nederig bent, voor God en je vriendin, en echt durft te leven uit Christus' genade en alles wat je ontvangt - waaronder liefde van je vriendin, ziet als iets wat je echt niet verdient hebt, in geen duizend jaar.

Sterkte! In alles wat je doormaakt houdt Jezus je vast!
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2006, 09:07:03 pm door Aquila »
kijk naar de wolken, hoor naar de wind

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2006, 09:10:56 pm »

quote:

Je naam doet eer aan.......In Christus genade. Even een tekst uit Efeze 4.

17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart. 19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen. 21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.
25 Legt daarom de leugen af en spreekt waarheid, ieder met zijn naaste, omdat wij leden zijn van elkander. 26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet. 28 Wie een dief was, stele niet meer, maar spanne zich liever in om met zijn handen goed werk te verrichten, opdat hij iets kan mededelen aan de behoeftige. 29 Geen liederlijk woord kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. 30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. 31 Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid. 32 Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft.  

Let vooral op vers 25 en 27. Ik ben ervaringsdeskundige, zoals vele mannen. Juist christenmannen krijgen kennelijk dergelijke aanvallen te verduren.
De duivel houdt voet zolang de zonde niet aan het licht komt. Hoe moeilijk het ook is, het is zaak je fout te bekennen. Vraag daarin kracht van de Heilige Geest. Deel het desnoods eerst met een derde die je vertrouwt. Bid samen en je zult kracht ervaren.
Wanneer je dit niet doet zal die gebeurtenis je altijd blijven achtervolgen op vele moment dat je je vriendin aankijkt of hoort. Een onrustig geweten is een broedplaats voor de krachten van het kwaad. Doet het nieuwe leven aan zoals in kolossenzen staat:

Het nieuwe leven
5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper, 11 waarbij geen onderscheid is tussen Griek en Jood, besneden of onbesneden, barbaar en Skyth, slaaf en vrije, maar alles en in allen is Christus.
12 Doet dan aan, als door God uitverkoren heiligen en geliefden, innerlijke ontferming, goedheid, nederigheid, zachtmoedigheid en geduld. 13 Verdraagt elkander en vergeeft elkander, indien de een tegen de ander een grief heeft; gelijk ook de Here u vergeven heeft, doet ook gij evenzo. 14 En doet bij dit alles de liefde aan, als de band der volmaaktheid. 15 En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. 16 Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten. 17 En al wat gij doet met woord of werk, doet het alles in de naam des Heren Jezus, God, de Vader, dankende door Hem!

Je vriendin zal je meer waarderen dat je het verteld. wanneer haar hart gericht is op Jezus en ook die van jou, jullie dit ook samen delen en na je bekennen aan haar dit samen bij Hem brengt. Wil hij deze wond helen en zal je vriendin ook de kracht ontvangen vers 13 voor jou tot leven te doen komen.

Ik wens je de kracht van Hem en Zijn de Heilige Geest in deze moeilijk periode. Wanneer je deze weg durft te gaan zul je de rijkdom van het geloof en de vergeving mogen ervaren.

Kajem
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2006, 09:12:57 pm door kajem »
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2006, 10:38:40 pm »
Ik heb het zojuist aan haar verteld en ze reageerde heel erg geschrokken en verdrietig. Ze wist niet of ze boos moest zijn, of medelijden met me moest hebben. Ik weet niet hoe het verder gaat. Morgen zie ik haar en ik hoop zo dat we opnieuw kunnen beginnen. Ik bid dat God ons beiden kracht mag geven, dat er ruimte mag zijn voor herstel.
Ik voel me zo slecht en schaam me zo diep.

Zijnkind

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2006, 11:00:18 pm »
Het resultaat zal afwachten zijn. Geef haar de tijd om dit te verwerken en neem geen overhaaste vervolgstappen zou ik zeggen.

Het is een goede en moedige zet van je geweest. Wat er ook uitkomt, voor jezelf en je relatie met God is dit ongetwijfeld de beste stap. Sterkte.

Overigens, heeft je eerdere topic verlatingsangst en de angst die je daar verwoorde ook te maken met deze zonde en het opzien tegen de confrontatie?
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2006, 11:05:36 pm door Zijnkind »

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2006, 11:01:14 pm »
Beste "in Christus genade",

Ik ken je achtergrond niet, je leeftijd niet. Een ding is heel belangrijk te onthouden en te mogen weten. Je geloof heeft je behouden, ook in deze zaak. Door je zwakheid te tonen, bleek je sterk. Door kwetsbaar te zijn, bleek je voor het kwaad onoverwinnelijk. Het kwaad heeft geen voet gekregen. Je hebt het zelf in het licht gesteld.
Feitelijk heb je gezegd tegen dat het kwaad dat het niet over je mag heersen.

Jacobus 5 vanaf vers 13 mag je tot troost zijn, ook voor deze nacht...

13 Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen. 14 Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. 15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden. 16 Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt. 17 Elia was slechts een mens zoals wij en hij bad een gebed, dat het niet regenen zou, en het regende niet op het land, drie jaar en zes maanden lang; 18 en hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en de aarde deed haar vrucht uitspruiten.
19 Mijn broeders, indien bij u iemand van de waarheid afdwaalt, en een ander brengt hem tot inkeer, 20 weet dan, dat, wie een zondaar van zijn dwaalweg terugbrengt, diens ziel van de dood zal behouden en tal van zonden bedekken.

1 johannes 1 vanaf vers 5 zegt ons:

5. En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben en u verkondigen: God is licht en in Hem is in het geheel geen duisternis. 6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben en in de duisternis wandelen, dan liegen wij en doen de waarheid niet; 7 maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander; en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.

Zo kan en mag johannes 8 ook voor jullie situatie gelden:

1 maar Jezus begaf Zich naar de Olijfberg.
2 En des morgens vroeg was Hij weder aanwezig in de tempel, en al het volk kwam tot Hem en Hij zette Zich neder en leerde hen. 3 En de schriftgeleerden en de Farizeeën brachten een vrouw, op overspel betrapt, en zij stelden haar in het midden en zeiden tot Hem: 4 Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt bij het plegen van overspel; 5 en in de wet heeft Mozes ons bevolen zulken te stenigen; Gij dan, wat zegt Gij? 6 En dit zeiden zij om Hem in verzoeking te brengen, opdat zij iets hadden om Hem aan te klagen. Maar Jezus bukte neder en schreef met de vinger op de grond. 7 Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. 8 En weer bukte Hij neder en schreef op de grond. 9 Maar toen zij dit hoorden, gingen zij één voor één weg, te beginnen bij de oudsten, en zij lieten Jezus alleen en de vrouw in het midden. 10 En Jezus richtte Zich op en zeide tot haar: Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld? 11 En zij zeide: Niemand, Here. En Jezus zeide: Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig niet weer.

Zie het gebeurde als een belangrijk leermoment, ook alle verzoeking en twijfel kan dienen ten goede, d.w.z. ons doen groeien in het geloof meer en meer naar het beeld van Christus. Door te vallen, kun je je weer oprichten. Zo wordt je rugzakje voor de toekomst het handvat van de Heilige Geest om via jou anderen weer te helpen in hun geloofstrijd. Zoals in romeinen 8 staat:

26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister.

Groei samen door dit moment heen in je relatie samen met Jezus Christus. Zondaarbesef is even belangrijk als willen vergeven. Niet dat dit altijd eenvoudig is. geef het de tijd en bid...

kajem
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2006, 11:15:41 pm door kajem »

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2006, 11:24:34 pm »

quote:

In Christus Genade schreef op 05 mei 2006 om 22:38:
Ik heb het zojuist aan haar verteld en ze reageerde heel erg geschrokken en verdrietig. Ze wist niet of ze boos moest zijn, of medelijden met me moest hebben. Ik weet niet hoe het verder gaat. Morgen zie ik haar en ik hoop zo dat we opnieuw kunnen beginnen. Ik bid dat God ons beiden kracht mag geven, dat er ruimte mag zijn voor herstel.

Heel praktisch:

Als je morgenochtend wakker wordt, start de dag eens met stille tijd. Pak je bijbeltje, zoek steun in Gods Woord. Draag je moeite en angst op in het ochtendgebed. Deel dit ook in het gesprek met je liefde.
Besef dat het geen tweegesprek is, maar een gesprek waarbij de kracht en aanwezigheid van Jezus Geest aanwezig mag zijn. Daar hoef je alleen om te vragen. Hij zal je deze nacht met zijn liefdevolle ogen bewaken en je morgen optillen en oprichten. Hij wil jullie gemoed verheffen de een in zijn spijt de ander in zijn teleurstelling en verdriet.
Schroom niet samen te bidden. Uitpraten mag je ook samen met Hem doen.

kajem

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2006, 12:09:51 am »

quote:

In Christus Genade schreef op 05 mei 2006 om 22:38:

Ik zal met je mee bidden.

En daarna, ookal helpt dat veel minder dan gebed, toch nog een kleine opmerking. Probeer er rekening mee te houden dat jij al een poos rondloopt met deze situatie en tijd nodig gehad hebt om tot deze stap te komen. Je vriendin hoort dit nu voor het eerst, gun haar dezelfde tijd.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2006, 05:26:03 am »
dat eerdere topic over verlatingsangst had er niet mee te maken. Althans, niet direct. Dat kwam door een dip die we hadden in onze relatie en waar ik niet mee om kon gaan. Nu, vandaag, kwam het besef dat ik me misschien wel eens zo slecht door kon voelen door die zonde waar ik mee rond liep. En dat het weleens daardoor kon komen dat ik me zo slecht voelde sinds we die dip hadden.

Ik voel dat ik rust en kracht krijg van God om dit te dragen, wat de uitkomst ook moge zijn.
Ik ga vandaag naar haar toe, heb vannacht nauwelijks geslapen. Er is nu een hele zware last van mijn schouders gevallen. Ik kan alleen maar bidden dat ze nu nog met mij verder wil. Ik snap niet dat ik het gedaan heb. Ik hou zo verschrikkelijk veel van haar. Het is alsof ik mezelf van een afstand zie, en dat ik iemand zie waarvan ik denk: dat ben ik niet...

Ze heeft me al vergeven. Ik hoop dat ze nog met mij verder wil nu. Het vertrouwen is kapot en ik heb haar zoveel pijn gedaan

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #11 Gepost op: mei 06, 2006, 01:49:17 pm »
Help me alsjeblieft!!!
Ik kan er niet meer tegen. Vandaag moest ik werken en ik kon alleen maar aan haar denken en ze reageerde al niet op mn smsjes en aan de telefoon was ze heel bot. Logisch, natuurlijk. Ik kan en wil niet zonder haar leven maar ben zo bang dat ze het nu uit gaat maken.
Ik wil niet meer... k zie het echt niet meer zitten.
Waarom heb ik dit toch gedaan????
Het beste uit mn leven hier raak ik zo kwijt :'(
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2006, 01:50:22 pm door In Christus Genade »

Aafke

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2006, 02:18:29 pm »
Geef haar een beetje tijd.

Sterkte!!
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2006, 02:32:45 pm »
Ik denk niet dat het heel slim is om op dit moment veel via sms en/of telefoon ofzo te communiceren, maar gewoon zo veel mogelijk met gesprekken. Verder sluit ik me aan bij de rest. Veel kracht en sterkte gewenst! Heel moedig dat je deze stap gezet hebt.

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #14 Gepost op: mei 06, 2006, 03:42:23 pm »

quote:

In Christus Genade schreef op 06 mei 2006 om 13:49:
Help me alsjeblieft!!!
Ik kan er niet meer tegen. Vandaag moest ik werken en ik kon alleen maar aan haar denken en ze reageerde al niet op mn smsjes en aan de telefoon was ze heel bot. Logisch, natuurlijk. Ik kan en wil niet zonder haar leven maar ben zo bang dat ze het nu uit gaat maken.
Ik wil niet meer... k zie het echt niet meer zitten.
Waarom heb ik dit toch gedaan????
Het beste uit mn leven hier raak ik zo kwijt :'(

Wij kunnen je niet helpen. Het is mooi weer en ik kan me zo voorstellen dat je vriendin even van de zon wil genieten en wellicht ook even denkt "zit maar op de blaren".
Daarbij komt dat je ook een beetje "flink"moet zijn. Enkelen van ons hebben je de weg gewezen. Je hebt een verstandig besluit genomen en deze omgezet in een moedige daad.
Draag die last nu ook moedig. Het is onverstandig in de slachtofferrol te gaan zitten. Het is heel simpel. Je bent stom geweest, maar ook eerlijk. Ik weet niet hoe jong je bent.
Door tegenslag en tegenwind wordt je alleen maar groot en sterk, weerbaar tegen negatieve prikkels. Je zult nu echt even de eigen boontjes moeten doppen. Figuurlijk gezegd hebben we een beetje met je mee gepunt, je moet dit boontje nu zelf stropen.
Een opmerking als "ik wil niet meer, ik zie het niet meer zitten" lijkt me wat dramatische retoriek om begrip naar jou te versterken. Het belangrijkste te weten is dat je ons begrip niet nodig hebt, maar het begrip van je vriendin. Als je haar later deze dag ziet lijkt me zielig doen iets wat ik niet zou aanbevelen. Laat je volwassenheid zien aan haar, maar ook je kwetsbaarheid, zonder zielig over te komen. Dat laatste is meestal wat juist niet werkt.
Overigens en dat is wel iets om over na te denken, een optie die je wel moet openhouden.
Stel dat ze zeg":  bekijk het maar, wat betekent dat dan? Is dat het einde van de wereld, is dat een definitief nee of is een koele periode tussen jullie juist wat even moet.
Nuchter gezegd, er worden vele verkeringen aangegaan, sommige tijdelijke verbroken sommige definitief verbroken om wat voor reden dan ook, maar in het algemeen trouwen er meer dan er alleen blijven. De verrassing voor de toekomst is wie dat zal zijn.

kajem
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2006, 03:53:34 pm door kajem »

observer

• Come As You Are
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #15 Gepost op: mei 13, 2006, 01:26:44 am »

quote:

Ik vraag mij af.. wat betreft de zonde. Als je voor God vergeving hebt gevraagd van specifieke zonde, is het dan weer goed tussen God en jou.
Ja, als jij je vertrouwen op God stelt is het weer goed.

quote:

Of verlangt God dat je ook je zonde opbiecht aan de betrokkene?
Neej, de 'betrokkene' kan je de zonden niet vergeven, soms is het ook zo dat de 'betrokkene' niet meer toegankelijk is of b.v. overleden is.

quote:

Ik heb een zonde gedaan, waarvoor ik God vergeving heb gevraagd. Oprecht berouw heb gehad. Ik heb die zonde meerdere keren gedaan. Ik heb God nu gebeden, of Hij mij Zijn wil bekend wil maken.
Probeer misschien eens na te gaan bij jezelf in welke mate je er toe geneigd bent God te vertrouwen in alles.
Geloof is als een paspoort....eerst stond je er bij je ouders bij, nu moet je er zelf 1 laten maken....

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #16 Gepost op: mei 13, 2006, 12:02:26 pm »
Hoe staat het er op dit moment mee ICG?

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2006, 11:50:08 pm »
t schommelt. Soms gaat het weer wat beter, ander moment valt het weer diep terug. Vanavond stortte ik weer in. Ik snap niet dat ik zoiets gedaan heb. t past helemaal niet bij mij. Dat ik het nu haar verteld heb, heeft me wel een bepaalde rust gegeven. Maar op andere momenten dan word ik weer bang. Ik heb hulp gezocht bij de Driehoek. Voelde dat het echt niet goed gaat met mij. Het is een hele moeilijke periode. De ene last (mijn zondenbesef en geheim) is van me afgevallen, een andere last is er voor in de plaats gekomen (angst dat het voorbij is tussen ons)
Ik kan alleen maar bidden en vertrouwen op God. Maar tis soms wel zo erg dat ik niet meer verder wil leven als ik zonder haar verder moet...

Koerok

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2006, 09:37:43 am »
Klaas brengt het wat bot, maar met de globale strekking ben ik het wel eens. D.w.z.: het is gebeurd, je hebt het opgebiecht en meer kun je op dit moment niet doen. De onzekerheid over wat zij nu gaat doen en de wanhoop die dat met zich meebrengt kan niemand voor je wegnemen. Die zul je voorlopig moeten dragen. En geloof me, ik ken die wanhoop. Mijn vriendin en ik zijn net een maand uit elkaar en in de periode daaraan voorafgaand was ik ook radeloos omdat ik haar toch niet kwijt wilde (en dan hebben we ook nog eens twee jonge kinderen). Ik zeg dit niet om over jouw leed heen te willen gaan, ik zeg het omdat ik inmiddels een maand verder ben en je dus ook kan vertellen hoe het nu met me gaat: Stukken beter (al heeft het echt z'n tijd nodig).
Ik begrijp dat je er nu liever niet aan wilt denken, maar ook als je haar kwijtraakt zal de zon weer doorbreken. Je kunt meer aan dan je denkt.

Zoals ik al zei kan niemand die emoties van wanhoop en verdriet bij je wegnemen, maar wat je wel kunt doen is helder blijven nadenken. Bedenk wat je wilt, bespreek dat met je vriendin, neem vervolgens een beslissing en houd je daar aan, ONDANKS allerlei tegenstrijdige emoties. Die leiden alleen maar af.
Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, daarom: Sterkte...

Koerok
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

Laodicea

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2006, 09:52:36 am »
ICG en Koerok, ik wens jullie allebei veel sterkte!
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2006, 10:03:52 am »
t voelt voor mij nu, alsof ik gestraft word omdat ik eerlijk ben geweest.
had ik het niet verteld, zou ik haar nooit kwijt raken, zou ik alleen mezelf er maar mee hebben en haar telkens moeten voorliegen.
dat kon en wilde ik niet. nu heb ik het verteld, maar moet ik straks misschien wel alleen verder. dat kan ik niet bevatten.. heb het echt ervaren als Gods leiding dat wij bij elkaar kwamen.
ik kan alleen maar bidden of het goed mag komen tussen ons.

Koerok

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2006, 10:16:59 am »
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt. Al was het alleen maar omdat het er op een gegeven moment toch wel uitkomt. Je geeft zelf al aan hoe schuldig je je voelt. Dat houd je nooit vol.

Liudger

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #22 Gepost op: mei 16, 2006, 10:41:05 am »
ICG, Je raakte de intimiteit met je vriendin voor een groot deel kwijt op het moment dat je die verkeerde stap nam. Uit ervaring kan ik je zeggen dat dit, zoals Aquila zegt, voor eeuwig als een onzichtbare muur tussen jullie in zou staan. Er zouden regelmatig situaties komen waarin je feitelijk, impliciet of expliciet, zou moeten liegen.

Het zou onrechtvaardig zijn als opbiechten alleen, direct zou leiden tot het oplossen van je probleem, toch? Dat zou in feite neerkomen op het overdragen van de ellende van jouw naar haar schouders.

De pijn die je vriendin je nu doet voelen heb je verdiend. Het is de pijn die volgt op het uitsnijden van het gezwel, de pijn waarmee genezing noodzakelijkerwijs gepaard gaat. Wees bereid de teleurstelling van je vriendin te ondergaan. Het respect dat je vriendin voor je had ligt in brokken. Maar je voortgaande bereidheid de storm niet te ontwijken, geeft haar de gelegenheid weer wat van dat respect op te bouwen.

Houd moed. Je hebt de eerste stap in de goede richting gezet. Zeer velen vallen zoals jij, maar weinigen zijn in staat op deze manier weer op te staan. Mijn respect heb je.

Koerok, jij ook, sterkte.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Sacerdos

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #23 Gepost op: mei 16, 2006, 10:54:52 am »
Het is altijd de vraag worden we voor de gek gehouden of niet, als het waar is wat hierICG zegt  worden hier goede en waardevolle christelijke adviesen gegeven op grond van de Heilige Schrift.

Maar als een persoon echt in nood is en van zijn/haar zonde af wil ,gaat men dat niet open en bloot op een forum zetten en dan raad vragen; dan wil de persoon praten met een mens van vlees en bloed elkaar in de ogen kijkend,kortom zonden belijden en om vergeving vragen doet men niet op een forum.

Kortom men legt al zo zijn/haar zorgen en zonden neer aan de voet van het Levendschenkend Kruis,want buiten dat Kruis en de Kerk geen Zaligheid.
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2006, 11:09:46 am door Sacerdos »

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #24 Gepost op: mei 16, 2006, 10:58:37 am »
Sacerdos, wellicht is én-én ook een optie, en zelfs een betere.

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #25 Gepost op: mei 16, 2006, 11:22:47 am »
Alsof ik hier iemand voor de gek zou willen houden... wat levert het mij dat op?
Misschien zette ik het hier wel neer omdat ik mijn verhaal ook kwijt wilde?
Vind dat je er heel erg makkelijk over doet Sacerdos. Maar goed, dat zal ik je niet kwalijk nemen, daar gaat het verder niet om.

kan nu alleen maar bidden en aan de toekomst werken. Ik weet dat God van mij houdt, ondanks wat ik gedaan heb. Ik kan nu alleen maar in oprechtheid leven voor God en voor haar. Hopen dat het vertrouwen weer hersteld kan worden.

Koerok

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #26 Gepost op: mei 16, 2006, 11:53:36 am »
Niets vanaan trekken ICG. De anonimiteit van internet kan soms heel lekker zijn. En ik mag in herhaling vallen, maar ook daar heb ik ervaring mee. :)

Aafke

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #27 Gepost op: mei 16, 2006, 01:04:31 pm »
Voor jullie beide een dikke bemoedigende knuffel.  d:)b  ;)
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Zijnkind

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #28 Gepost op: mei 16, 2006, 03:07:56 pm »

quote:

E-line schreef op 16 mei 2006 om 10:58:
Sacerdos, wellicht is én-én ook een optie, en zelfs een betere.
Kan ik (samen met ICG en Koerok) alleen maar onderschrijven  d:)b .

Arie2

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #29 Gepost op: mei 16, 2006, 05:34:16 pm »
Beste ICG,

Ik las je probleem op dit forum en ik wil je even een hart onder de riem steken. In Jacobus staat dat wij elkaar onze zonden moeten bekennen en dat is precies wat jij hebt gedaan. Ik heb zelf exact hetzelfde probleem gehad en heb het ook aan mijn vriendin verteld. Ondanks dat dat veel pijn deed en nog doet door de consequenties van mijn fouten heeft het de blokkade tussen God en mij en tussen mijn vriendin en mij weggeslagen. Ik vind het onvoorstelbaar dapper dat je dit hebt gedaan en ik ben er van overtuigd dat ook God dat ziet. "Snijden in je vlees" doet pijn, maar het kan wel de angel van je zonde eruit halen. Zonder dat heeft de duivel nog altijd grip op je. Jij hebt de goede keus gemaakt. Ik hoop dat je daar dankbaar om mag zijn. Sterkte.

Parel in Gods hand

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #30 Gepost op: mei 16, 2006, 05:35:54 pm »

quote:

observer schreef op 13 mei 2006 om 01:26:
[...]
Neej, de 'betrokkene' kan je de zonden niet vergeven, soms is het ook zo dat de 'betrokkene' niet meer toegankelijk is of b.v. overleden is.
Misschien een wat late reactie, maar zo'n allesuitsluitend antwoord kan ik niet negeren. De  betrokkene (i.c. de vriendin) is ook een kind van God. God wil niet dat Zijn kinderen pijn wordt gedaan (1 Thes. 4:6). Is er iets gebeurd wat tussen twee kinderen van God instaat, dan moeten zij dat ook samen uitpraten. Het is wel zo dat de betrokkene geen zonden kan vergeven, maar diegene moet wel met de feiten kunnen leven!!

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #31 Gepost op: mei 16, 2006, 07:28:02 pm »
mensen,

vandaag gesprek gehad met maatschappelijk werker. En vandaag ben ik de hele dag al rustig en nuchter. Gaat het uit? het zij zo. Het zal me veel verdriet doen omdat ik waarlijk van haar houdt, maar ik kan er nu niks meer aan veranderen en het zal haar keus zijn. Ik kan haar slechts laten weten dat ik zielsveel van haar hou.
Op t moment weet ik niet wat ze zal besluiten. Ze moet t nog allemaal verwerken en ik hoop slechts dat we er samen uit kunnen komen.
Wel heb ik rust gekregen om hier mee te leren leven. ik kan haar slechts mijn hand aanreiken. Of ze die pakt is haar keuze, en daar heb ik verder geen invloed op of iets dergelijks. k moet het laten rusten en gewoon met mijn leven verder gaan. t liefste met haar.. maar ook zonder haar. Dan kan ik mezelf en haar recht in de ogen kijken en dan hoop ik slechts dat ze me heel erg zal gaan missen en dat het dan toch goed komt. ik kan me er nu niet echt druk om maken ofzo. t klinkt raar maar ik kan erin berusten nu. Ik ben door het gesprek met de maatschappelijk werker er nu wel bewuster van geworden ik mijn onzekerheid gecamoufleerd heb de afgelopen tijd tijdens onze relatie. En ja ik kan het nu wel beter in een context plaatsen. Ik hang aan een draadje.. en zij kan besluiten de draad los te laten als ze dat wil. Maar vooralsnog heb ik er wel vertrouwen in.

aan Arie2:
zijn jij en je vriendin nog bij elkaar nu?
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2006, 07:30:31 pm door In Christus Genade »

Liudger

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #32 Gepost op: mei 16, 2006, 08:34:23 pm »

quote:

In Christus Genade schreef op 16 mei 2006 om 19:28: ..... maar ik kan er nu niks meer aan veranderen en het zal haar keus zijn. Ik kan haar slechts laten weten dat ik zielsveel van haar hou.

Je kan in feite dus wel wat doen. Je kunt het haar laten weten. Nog beter, je kunt het wellicht haar laten blijken.

Ik kan me voorstellen dat ze er nu extra behoefte aan heeft dat je laat blijken van haar te houden. Dat je, hoe ongemakkelijk ze nu ook is, niet opgeeft, dat je vasthoudt, dat je pijn en afwijzing en harde woorden om haar wil kunt incasseren. Als dit je Rachel is, laat zien wat je voor haar over hebt.

Daarmee samenhangend, accepteer niet te makkelijk dat ze het allemaal op haar eentje herkauwt. Je hebt denk ik een grotere kans op succes als je haar zover krijgt de zaak met jou te bespreken, ook als dat voornamelijk een-richtingsverkeer (verwijten van haar aan jou) zou zijn. Geef haar de gelegenheid haar gevoelens op jou te botvieren. Het laat haar zien dat je haar pijn kunt dragen.

Wat je ook doet, ik wens jullie beiden van harte toe dat je er samen, en sterker, uitkomt :)
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2006, 10:34:51 pm door Liudger »
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Arie2

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #33 Gepost op: mei 16, 2006, 09:30:31 pm »
Beste ICG,

Die overweging en berusting die je nu hebt heb ik ook gehad. De gedachte dat het allerbelangrijkste is dat je in het reine komt met je God en je vriendin. Dat God verder bepaalt wat er gebeurt. Mijn vriendin heeft de kracht gekregen om mij ook te accepteren met fouten en zwakheden. Het zal waarschijnlijk nog een aantal keer ter sprake komen, maar we zijn inderdaad nog gezegend met een relatie. Mijn vriendin wil hieraan toevoegen dat het voor haar heel erg geholpen heeft dat ze vragen heeft kunnen stellen om alles op een rij te krijgen/ te verwerken. Ik hoop dat je open kunt blijven staan zodat ze ziet dat er voor haar nu niets meer verborgen is en dat ze je kent zoals je bent: met zwakheden.
Een man die zichzelf overwint is sterker dan een man die een stad inneemt.

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #34 Gepost op: mei 16, 2006, 11:25:32 pm »
thanks mensen...
k heb er vertrouwen in en heb er zin in om er tegen aan te gaan. Zal haar steunen waar ik kan en ze heeft me gevraagd om te helpen het vertrouwen weer op te bouwen. K geloof in ons.. zoals boudewijn de groot het zo mooi verwoord in "ik geloof" maar boven alles geloof ik in Gods leiding..

istarion

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #35 Gepost op: mei 17, 2006, 02:32:08 am »
succes ermee! praat er veel over met elkaar en zoals Arie2 zei, geef haar de gelegenheid alles te vragen wat ze wil. Je hebt nu niets meer wat je voor haar verborgen moet/wilt houden, en zo een open dialoog is echt heel waardevol.

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #36 Gepost op: mei 18, 2006, 08:40:40 pm »
t voelt allemaal zo raar voor mij. alsof t niet gebeurt is en ik gewoon verder kan leven, maar ik weet dat het wel zo is en dat ik haar nog steeds kwijt kan raken. ben ook wel rusteloos, wil eigenlijk de hele tijd wel bij haar zijn om dr een dikke knuffel te geven en lieve dingen tegen dr zeggen. k hoop zo dat wat ik zeg, betekenis voor haar heeft. dat het haar niet niks doet als ik zeg dat ik van haar hou...

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #37 Gepost op: augustus 07, 2006, 10:24:18 pm »
Dacht ik het afgesloten te hebben met mijn vriendin, kwamen er een poosje terug weer herinneringen naar boven. Dingen die ik haar nog niet verteld had. En waar ik nu zo door gekweld werd. Ik heb het haar verteld en nu ben ik zo bang dat er alsnog een eind aan komt. ik zit zo in de out. waarom mag het nou niet gewoon afgelopen zijn?

Marnix

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #38 Gepost op: augustus 07, 2006, 11:04:32 pm »
Als het je echt enorm spijt.... zou ze het je dan ook niet willen vergeven? Is dat niet ten dele ook een plicht? Ik weet dat ik wat kort door de bocht ben... jij kent haar goed... maar denk er eens over na.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #39 Gepost op: augustus 07, 2006, 11:32:33 pm »
ja dat heeft ze de eerste keer ook al gedaan.. maar hoe vaak gaat dit nou nog terug komen? Hoeveel kan ze nog verdragen?
Ik weet het niet. Ik wil alleen nog maar dit kunnen vergeten en aan de toekomst denken...

dingo

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #40 Gepost op: augustus 07, 2006, 11:53:05 pm »
Eerlijk gezegd klinkt het alsof je een paniekaanval hebt. Als dat zo is zou je je huisarts 's kunnen vragen om een paar paniekonderdrukkers dan kun je redelijk zuiver naar de toekomst en het verleden kijken.

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #41 Gepost op: augustus 08, 2006, 07:44:23 am »
k zou best een paniek aanval kunnen hebben. Ben laatste tijd al depressief en nu zou zij er wel genoeg gehad van kunnen hebben. ik heb helemaal geen hoop, k heb ook niemand in de buurt die me op kan vangen. ben behoorlijk radeloos. Ik kan nergens aan mijn gevoelens van angst en verdriet ontsnappen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. K wil met haar praten en met haar knuffelen maar in plaats daarvan zit ik hier achter de computer helemaal alleen en wil ze me niet zien. Ik wil niet meer. Ik heb helemaal geen kracht meer om te leven.
Ik walg zo van mezelf en ik kan het op geen enkele manier terug draaien.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 08:33:20 am door In Christus Genade »

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #42 Gepost op: augustus 08, 2006, 09:37:15 am »
Beste in Christus genade,

Ik zal je proberen te bemoedigen. De bemoediging voor jou is heel dicht bij. De bijbel staat vol bemoediging voor hen die oprecht in Jezus Christus verlossende werk geloven. Ik neem aan dat jij ook tot die categorie behoort.
Uit die rijke schat van woorden van hoop en belofte heb ik een en ander voor je uitgezocht wat ik je wil meegeven om te overdenken:

Misschien dat psalm 107 vers 10 tot 14 een bemoediging kan zijn. Je zou dit als volgt kunnen toepassen. De mens is soms erg zondig in zijn gedrag. Hij houdt zich bezig met zaken die niet passen in het geloofsleven van een christen. Er is sprake van een situatie waarin men telkens weer terug valt, terwijl men dit niet wil. Men wil dat niet omdat men weet dat dit niet overeenkomt met de wil van God. Te denken is bijvoorbeeld aan overmatig alcoholgebruik, pornoverslaving, dwangmatige masturbatie, sex voor het huwelijk, gokverslaving, drift, luiheid, roddelen. Er zijn eindeloze voorbeelden maar er zijn ook eindeloos veel zonden nietwaar? Waar het nu om gaat is niet het soort zonde, want in principe zijn die allemaal gelijk, maar het feit dat men er niet los van komt.
Daar spreken eigenlijk de verzen 10 tot 12 over. Vers 13 en 14 geven aan dat het schreeuwen naar de Heer uitredding biedt en Hij verbreekt hun boeien. Let op het woordje “schreeuwden”. Het ellendegevoel kan dus heel diep gaan. Dit is ook bij jou het geval lijkt me.

De verzen 25 tot 28 zou je als volgt kunnen toepassen. Het draait hier om het leven. Er kan storm zijn in je leven (herkenbaar denk ik). In die storm speelt God zijn rol. De mensen stijgen op tot aan de hemel (dicht bij God, een vertrouwd en rustig geloofsgevoel / geweten) en vallen neer in de diepte ( het gevoel dat je ver weg bent van God, het alleen lijkt te moeten doen, je angstig voelt). Maar ook zoals de tekst bedoelt, dat je alle kanten wordt uitgeslingerd. Je lijkt niets meer onder controle te hebben en te krijgen. In die angst riepen zij naar de Heer.
Ook hier weer roepen, niet louter spreken. In die stormen valt alles wat van belang lijkt weg. Wat heb jij nu voor je gevoel aan je prachtige schooldiploma als je de vrucht daarvan niet in je later leven kunt delen met je vriendin. Er wordt iets gevraagd van de Christen. Hij dient zich te buigen en te keren naar God.
Dan brengt God de storm tot zwijgen. Het is bekend dat na het liggen gaan van de storm er nog een  flinke deining kan zijn. Het lijkt dan wel onrustig, maar de oorzaak van het heftig te keer gaan van het water is verdwenen. Ze waren verheugd dat de zee tot rust kwam., ze kwamen in een veilige haven. Namelijk weer op het spoor van Gods wil.

Spreuken 8 geeft een mooi vers, een belofte die ook geldt voor jou. Spreuken 28 lijkt me ook zeer op jou van toepassing.
Als er zaken zijn in je leven waar je niet los van komt Inchristusgenade dan is het zaak dit te delen met jezus Christus je verlosser. Hij is in staat je te bevrijden van datgene wat je bindt. Of dit nu je angts en onzekerheid is, een van de zaken of iets ander wat ik reeds noemde. Besef daarbij dat de kracht van het gelovig gebed een enorme kracht is die los kan maken. Heb je daar hulp bij nodig? Vraag een aantal vertrouwde mensen samen met jou in gebed te gaan. Heel concreet. Want er is maar één die jou onzeker wil maken of je gebonden houden aan je zwakheden en dat is de satan. Hij is de beste aanklager die er is.
Ik ben via de weg die ik je wijs bevrijd van een aantal onhebbelijkheden en ben daarmee een levende getuige van de kracht van gebed en de bevrijdende kracht door Jezus Christus.

Veel rust en zegen,

Hierna de genoemde teksten:

Psalm 107

10 Soms woonden zij in donkere krochten
als slaven met ijzeren boeien,
11 want ze hadden zich tegen Gods woorden verzet,
de raad van de Allerhoogste verworpen,
12 hij liet hen buigen onder een zware last,
ze vielen, en er was niemand die hielp.

13 Ze schreeuwden in hun angst tot de HEER –
hij heeft hen gered uit vele gevaren,
14 haalde hen weg uit donkere holen
en brak hun boeien aan stukken.

25 Hij sprak en ontketende storm,
hoog zweepte hij de golven op.
26 Zij stegen tot aan de hemel, vielen neer in de diepte,
hun maag keerde om van ellende,
27 ze tolden en tuimelden als dronkaards,
alle kennis baatte hun niets.

28 Ze riepen in hun angst tot de HEER –
hij leidde hen weg uit vele gevaren,
29 hij bracht de storm tot zwijgen,
de golven gingen liggen.
30 Het verheugde hen dat de zee tot rust kwam,
hij bracht hen naar een veilige haven.

Spreuken 8

17 Wie mij liefheeft, heb ik ook lief,
wie mij zoekt, zal mij vinden.

Spreuken 28

13 Wie zijn fouten verbergt, zal geen voorspoed kennen,
wie ze toegeeft en vermijdt, krijgt vergeving.

quote:

In Christus Genade schreef op 08 augustus 2006 om 07:44:
k zou best een paniek aanval kunnen hebben. Ben laatste tijd al depressief en nu zou zij er wel genoeg gehad van kunnen hebben. ik heb helemaal geen hoop, k heb ook niemand in de buurt die me op kan vangen. ben behoorlijk radeloos. Ik kan nergens aan mijn gevoelens van angst en verdriet ontsnappen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. K wil met haar praten en met haar knuffelen maar in plaats daarvan zit ik hier achter de computer helemaal alleen en wil ze me niet zien. Ik wil niet meer. Ik heb helemaal geen kracht meer om te leven.
Ik walg zo van mezelf en ik kan het op geen enkele manier terug draaien.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 09:43:06 am door kajem »

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #43 Gepost op: augustus 08, 2006, 09:49:57 am »
Dank je wel Kajem, ik heb hier geen vertrouwde mensen om me heen. M'n ouders zijn op vakantie.. mn vriendin wil me liever niet zien. Ik heb niemand waar ik mee kan praten. Ik ga kapot aan mijn pijn en verdriet.

Eergisteren hadden we het nog over onze trouwplannen, gisteren en vandaag is dat helemaal weg.
De tranen stromen over mijn gezicht.. Ik wil mijn  fouten zo graag terug draaien

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #44 Gepost op: augustus 08, 2006, 09:59:46 am »
Jawel hoor,

Als je alleen bent is dat de ultieme gelegenheid om eens uitgebreid met God in gesprek te gaan. Niet even kort, maar uitgebreid. Dat kan net zo als je tegen een ander een gesprek voert. Probeer dat maar eens en vertel wat je bezig houdt, dwars zit en dat je hulp nodig bent. Verwoord de diepste geheimen en valkuilen. Hij kent ze toch al lang, Hij wil echter gebeden zijn.
Ik weet niet hoe jong of oud jullie zijn. In dit geval is spreken met elkaar volwassener, dan bij elkaar weg blijven. Als je getrouwd bent zullen er nog vele zaken passeren in het leven die voor een van twee niet gemakkelijk zijn. Dan kun je ook niet weg lopen, dan moet je met elkaar spreken. verkerings/ verlovingstijd is daarin een een leerproces. Het getuigt van groei dat je in die tijd leert ontdekken dat vermijden van elkaar bij een probleem niets toevoegd, de situatie blijft immers onveranderd. In een relatie moet je de ander ook willen dragen als die even door het ijs zakt.
Wat dat betreft misschien een kritisch puntje voor jullie beiden, maar ook voor je vriendin.

kajem

quote:

Ik heb niemand waar ik mee kan praten.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 10:01:34 am door kajem »

Aafke

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #45 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:07:22 am »
Alle scherven inleveren

Waar bent U Heer in mijn verdriet
ik dacht dat U mij nooit verliet
waarom kon U mij niet beschermen
hebt U mij niet horen kermen?

"M'n lieve kind, 'k denk steeds aan jou
omdat ik zoveel van je hou'
Ik wil jou al mijn liefde geven
jou beschermen tegen het leven.

Het doet Mij ook zoveel verdriet
weet zeker, dat ik je nooit verliet
ook nooit zál verlaten, er altijd zal zijn
Ik voel met je mee, Ik draag ook jouw pijn.

Jouw leven en je broos geluk
lijken nu volkomen stuk
maar Mijn liefde kan alles helen
wil je Mij daar de kans voor geven?

Leg de scherven maar bij Mij neer
dan doet het al wat minder zeer
Ik leer je weer opnieuw vertrouwen
en help je weer op Mij te bouwen."

Bron

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #46 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:47:41 am »
we zijn 23 en 22, ruim 3 jaar bij elkaar en wat mij betreft de komende honderd jaar ook nog...Zo God het wil

nu net komt de post. Zit er een superlief kaartje bij van haar dat ze gisteren gestuurd heeft, voordat ik haar er weer over vertelde. Ze is zo lief voor mij en ik heb haar zo teleurgesteld.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 11:25:55 am door In Christus Genade »

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #47 Gepost op: augustus 08, 2006, 11:59:36 am »

quote:

In Christus Genade schreef op 08 augustus 2006 om 10:47:
we zijn 23 en 22, ruim 3 jaar bij elkaar en wat mij betreft de komende honderd jaar ook nog...Zo God het wil

nu net komt de post. Zit er een superlief kaartje bij van haar dat ze gisteren gestuurd heeft, voordat ik haar er weer over vertelde. Ze is zo lief voor mij en ik heb haar zo teleurgesteld.
Beste ICG, ik weet niet hoe daar in reformatorische kringen over wordt gedacht, maar in de omgeving waarin ik sta wordt het huwelijk gezien als een afbeelding van Christus' liefde voor Zijn kerk. Met alle menselijke gebrokenheid, maar toch. En een relatie is nog geen huwelijk, dat weet ik ook, maar wie weet heb je er toch iets aan: je spreekt vanuit een intens gevoeld schuldgevoel, zo te lezen, naar haar. Uit dat schuldgevoel lijk je te zeggen "ik verdien haar niet" en dat brengt je groot verdriet. Maar zoals de kerk van Christus, Christus' liefde niet verdient zo verdien jij ook haar liefde niet, en zij die van jou niet. Liefde is niet iets dat je verdient, maar dat je kan aanvaarden of afwijzen als het je wordt geboden. Het is heel gezond om je te realiseren dat je haar liefde niet verdient, dat het geen verdienste van je is dat ze van je houdt, maar het is geen reden voor verdriet in zichzelf. Verdriet over je fouten kunnen je helpen minder makkelijk fouten te maken, maar je zal fouten blijven maken. Laat dat je niet minder ontvankelijk maken voor haar liefde, laat het jezelf niet toe die liefde af te wijzen, op welke manier dan ook, omdat je jezelf die liefde niet waard acht. Rationeel gezien is niemand de liefde waard die hij of zij krijgt, liefde wordt niet gegeven omdat de ontvanger die waard is, maar omdat degene die lief heeft nu eenmaal lief heeft.

Heel veel sterkte

In Christus Genade

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #48 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:11:13 pm »
ik wil haar liefde maar al te graag aanvaarden, alleen... dan moet die liefde er nog wel zijn.
en ik verkeer nu in hele grote onzekerheid.

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #49 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:19:30 pm »

quote:

In Christus Genade schreef op 08 augustus 2006 om 10:47:
Ik weet het niet, maar het klinkt als een indicatie, toch?