Auteur Topic: Madonna tart christenen  (gelezen 2398 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Gepost op: mei 26, 2006, 11:23:32 am »
Uit het ND van 26 mei 2006:

quote:

Madonna tart christenen
door onze redacteur Gerhard Wilts
Als je niets te melden hebt, wat moet je dan doen? Madonna, de best verkopende vrouwelijke popzanger ter wereld, weet het: shockeren en provoceren. Bij het eerste concert van haar nieuwe wereldtournee, afgelopen zondag in Los Angeles, zag een enthousiaste menigte hoe Madonna aan een kruis hing, een doornenkroon opzette en de Amerikaanse president George Bush beledigde.
De podiumact is onderdeel van de zogeheten Confessions Tour ('bekentenissen') van de koningin van de pop. Twee maanden trekt Madonna ermee door de VS en Canada, dan komt ze vijf weken in Europa - waaronder in de Amsterdamse Arena - en Japan. Naar verwachting goed voor 200 miljoen dollar aan toegangskaartjes.

Nu is de grofheid van Madonna niet nieuw. In 1990 trok ze al een massapubliek met concerten die zich kenmerkten door buitensporig vloeken en seksuele handelingen. Het obscene gedrag leidde in Montreal zelfs bijna tot een arrestatie. Ook toen al provoceerde Madonna de Rooms-katholieke Kerk door misbruik van symbolen als het kruis, de rozenkrans, priesterkleding en nonnenhabijten. Paus Johannes Paulus II riep daarop de Italiaanse bevolking op de concerten in Rome te boycotten. Inderdaad moest Madonna, tot haar grote woede, een concert in Rome afgelasten.

De zangeres, met sympathie voor het kabbalisme, heeft haar leven niet gebeterd. In de Confessions Tour treedt ze onder meer op in sm-outfit (bij sm moet seksuele bevrediging voortkomen uit lichamelijke pijn, vernedering en sadisme), zet zich een doornenkroon op en hangt aan een enorm kruis vol spiegeltjes.

De puissant rijke artieste liet op videoschermen beelden van hongerende kinderen in ontwikkelingslanden vertonen. Zes keer kleedde ze zich om; tijdens een van de verkleedpartijen was een filmmontage te zien van Bush, Blair, Hitler, Nixon, Osama bin Laden en Mugabe. ,,Ik ken jullie leugens'', aldus Madonna. Even week ze af van haar tekst om een opmerking over Bush en orale seks te maken, want Madonna spuugt op Bush vanwege de oorlog in Irak. Twee jaar geleden riep ze iedereen op naar de controversiële film 'Fahrenheit 9/11' van Michael Moore te gaan en zag ze verwantschap tussen Bush en Saddam Hussein.

De jongste 'kruistocht' van Madonna heeft de afschuw gewekt van de Church of England en de Amerikaanse Catholic League. David Muir van de Britse Evangelische Alliantie noemde Madonna ,,schaamteloos ongevoelig''. Op de website van de Catholic League, de grootste katholieke mensenrechtenorganisatie in de VS, noemde kerkleider William Donohue de kruisigingsact ,,bijzonder zielig''. Donohue stelt dat de 47-jarige Madonna te oud is om nieuwe kunstjes te leren en daarom teruggrijpt op oude trucjes om het christelijk geloof belachelijk te maken. Het raakt hem niet meer: ,,Ze probeert te shockeren, maar het enige resultaat is dat ze een beroerde show opvoert. Doe ons een plezier, Madge, en hou het bij zingen en dansen. Kap met het christenen pesten. Het is zó zielig.''
En wat vind jij? Tart Madonna de christenen echt, of zou ze iets anders naar voren willen brengen.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Adinomis

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2006, 12:03:32 pm »

quote:

izzewizze schreef op 26 mei 2006 om 11:23:

[...]

En wat vind jij? Tart Madonna de christenen echt, of zou ze iets anders naar voren willen brengen.

Ik denk dat ze publiciteit zoekt. Hoe bizarrer je uitlatingen, hoe meer aandacht je krijgt. Dat zie je met het songfestival, dat zie je in de reclame, in TV programma´s. Het lijkt me beter om er geen aandacht aan te schenken. Ze kicken juist op die protesten.

quote:

Rom. 12:
21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Liudger

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2006, 12:15:52 pm »
 Schokkend?

quote:

There must be few things more vexing than going to the trouble of building a giant mirrored cross, clambering up it, and posing in a crown of thorns, only to find that no one is shocked. To find, in fact, that they were more interested when you did the shocking prim-librarian thing. Forgive them Lord, Madonna must have thought, lowering her preternaturally well-preserved body back down to earth. They know not what they do.

Since she will obviously be asking herself where to go next - short of actual crucifixion, or the obvious fatwah-inviting stuff that no sensible iconoclast would go near - may I suggest a Hitler-related theme?

Bij gebrek aan originaliteit zit er niets anders op dan te schokken. Helaas, we zijn uitgeschokt. En de keizerin blijkt zelf geen draad aan het lijf te hebben.

Overigens zit ik met ongeduld te wachten tot Bill Clinton een oproep doet Madonna gerechtelijk te vervolgen, zoals hij deed mbt de Deense cartoons. Ik zal mijn adem maar niet inhouden  }:|
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2006, 12:19:10 pm door Liudger »
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2006, 12:45:42 pm »
Hmmm. Het beledigen van Bush, Blair, Hitler, Nixon, Osama bin Laden en Mugabe valt bij mij niet echt onder het 'tarten van christenen'. Dus wat dat betreft voel ik me niet aangevallen.

http://pop.wizbangblog.com/images/2006/05/madonna_cross.jpg

Een bling bling kruis, je zou er een punt in kunnen zien. Iets met de 'nieuwe' god van de rijkdom. Past wel bij het tonen van beelden van verhongerende kinderen en aids slachtoffers enzo. Afgezien van de manier waarop zelfs wel terecht om daar aandacht voor te vragen. Maar dat is wel een nogal makkelijk punt als je na zo'n concert met een paar miljoen naar huis wandelt...

quote:

A Church of England spokesman said: "Is Madonna prepared to take on everything else that goes with wearing a crown of thorns?"
bron
En verder, Madonna :O
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Liudger

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2006, 03:10:03 pm »

quote:

AVee schreef op 26 mei 2006 om 12:45:
... Maar dat is wel een nogal makkelijk punt als je na zo'n concert met een paar miljoen naar huis wandelt...

Inderdaad. Ik moet aan die Bennetton reclamecampagne denken   |:(

quote:

A Church of England spokesman said: "Is Madonna prepared to take on everything else that goes with wearing a crown of thorns?"
_/-\o_
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

diak2b

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2006, 05:47:20 pm »

quote:

izzewizze schreef op 26 mei 2006 om 11:23:

[...]

Ik vind het vooral humor dat ze indertijd in Rome een concert moest afgelasten. Maar dat daargelaten, kunst (en hoe je er ook over denkt, maar Madonna maakt kunst) moet ontroeren of schokken, zegt meneer Van Dale :) Mij ontroert het niet, maar schokt het wel. Missie wmb geslaagd dus.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Laodicea

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2006, 10:04:23 pm »
Ik vind het kinderachtig, het is tegenwoordig zo 'in' om het Christendom door het slijk.

Sowieso denk ik dat het enige dat tegenwoordig nog als schokkend wordt ervaren, is jezelf bekend maken als orthodox Christen. :X
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2006, 11:52:34 am »
Madonna,........wie is dat? }:|
was ik weer

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2006, 01:47:17 pm »

quote:

smooky schreef op 27 mei 2006 om 11:52:
Madonna,........wie is dat? }:|

Nee, 'Who's that girl?' vraag je dan. ;)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

observer

• Come As You Are
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2006, 02:36:31 pm »
Ze is denk ik niet de enige die de bijbel als 'inspiratiebron' gebruikt, bij gebrek aan eigen originaliteit, opzich sowieso al diep sneu.
Geloof is als een paspoort....eerst stond je er bij je ouders bij, nu moet je er zelf 1 laten maken....

Does

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2006, 03:07:10 pm »
Nou Nou!

Ik ga naar Madonna in september.. :+
Live vanuit de luie stoel

observer

• Come As You Are
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2006, 03:16:24 pm »

quote:

Does schreef op 27 mei 2006 om 15:07:
Nou Nou!

We hebben allen onze eigen verantwoording naar God, ook jij neem ik aan?
Geloof is als een paspoort....eerst stond je er bij je ouders bij, nu moet je er zelf 1 laten maken....

Does

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2006, 03:30:51 pm »
Het is maar hoe je dit opvat hoor. Ik ga er naar toe omdat het een uitje is met mijn 2 broers...
niet voor madonna of wat dan ook.
Live vanuit de luie stoel

Macguinness

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2006, 03:31:39 pm »

quote:

Does schreef op 27 mei 2006 om 15:07:
Nou Nou!

Ik ga naar Pearl Jam in Augustus. 8)  :w

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2006, 08:03:56 pm »

quote:

Does schreef op 27 mei 2006 om 15:30:
Het is maar hoe je dit opvat hoor. Ik ga er naar toe omdat het een uitje is met mijn 2 broers...
niet voor madonna of wat dan ook.

Wat een onzin. Je GAAT naar Madonna, dan is dat op z'n minst gedeeltelijk ook voor haar.

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #15 Gepost op: mei 27, 2006, 09:47:34 pm »

quote:

Laodicea schreef op 26 mei 2006 om 22:04:
Ik vind het kinderachtig, het is tegenwoordig zo 'in' om het Christendom door het slijk.

Sowieso denk ik dat het enige dat tegenwoordig nog als schokkend wordt ervaren, is jezelf bekend maken als orthodox Christen. :X
Is het niet zo dat Christenen vooral kijken naar wat ze zien en minder naar de inhoud, naar datgene wat een artiest uiteindelijk door wil geven. Ik zelf denk namelijk dat Madonna er vooral op uit is om de hypocrisie aan te pakken en niet het feit dat iemand christen is. En met alle respect, met Bush heb ik niets, ik vind hem een moralistisch christen die er daarbij ook nog eens merkwaardige denkbeelden op nahoudt als het gaat om de invulling van sociaal christendom en voor een leugentje schrikt hij ook niet terug. Maar goed dat is Bush. Wat betreft Madonna kijk heb ik toch wel een wat genuanceerder beeld sinds ik de laatste documentaire van haar heb gezien en de beweegredenen die haar er toe drijven om te doen zoals ze doet.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Laodicea

• Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #16 Gepost op: mei 28, 2006, 12:00:31 am »

quote:

izzewizze schreef op 27 mei 2006 om 21:47:
Is het niet zo dat Christenen vooral kijken naar wat ze zien en minder naar de inhoud, naar datgene wat een artiest uiteindelijk door wil geven.
Ik kan niet voor 'Christenen' spreken, alleen voor mezelf als Christen. Zelf denk ik dat de inhoud van die boodschap in dit tijdsgewricht al gauw verloren gaat door dat soort uiterlijkheden.

quote:

Ik zelf denk namelijk dat Madonna er vooral op uit is om de hypocrisie aan te pakken en niet het feit dat iemand christen is.
Dan getuigt het toch van geestelijke en artistieke armoede als ze dat onderscheid niet beter weet aan te brengen.

quote:

En met alle respect, met Bush heb ik niets, ik vind hem een moralistisch christen die er daarbij ook nog eens merkwaardige denkbeelden op nahoudt als het gaat om de invulling van sociaal christendom en voor een leugentje schrikt hij ook niet terug. Maar goed dat is Bush.
Maar goed, hoe weet je zo zeker dat Bush een Christen is? Uiterlijk zegt niet alles, en als je de esoterische kant van de filosofie van Leo Strauss, die één van de meest belangrijke geestelijke vaders is van het neoconservatisme is, onderzoekt, dan vrees ik het ergste. :X

quote:

Wat betreft Madonna kijk heb ik toch wel een wat genuanceerder beeld sinds ik de laatste documentaire van haar heb gezien en de beweegredenen die haar er toe drijven om te doen zoals ze doet.

Persoonlijk denk dat Madonna niet zo'n groot licht is, én bovendien niet in God gelooft en dat dat vooral de reden is. Immers, als God niet bestaat, dan is de drempel een stuk lager om dit soort dingen te ondernemen. Al blijft het een teken van geestelijke armoede om je boodschap over te brengen door te shockeren, het werkt weliswaar soms, maar er zitten ook veel schadelijke bijeffecten aan, en bovendien raken mensen er op een gegeven moment immuum voor, en die immumiteit (er zit een spelfout in, maar weet niet wat precies) kan alleen nog maar doorbroken worden door nóg erger te shockeren, waardoor weer een spiraal effect ontstaat.

Wat ík knap vind, is een artiest die een boodschap weet over te brengen door ontroering, zoals bijvoorbeeld Neal Morse, Peter Gabriël of J.S. Bach om maar wat te noemen, dat blijft ook veel langer hangen. Wat dat betreft is Madonna toch vooral een aapje dat maar één truucje kent.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2006, 12:02:01 am door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
Madonna tart christenen
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2006, 04:55:45 pm »
Zonder make up nog lelijk ookhttp://www.planet.nl/upload_mm/6/1/7/1926756569_1999997165_pamela-madonna337.jpg
P de Mooij