Auteur Topic: Oproep deelname onderzoek!  (gelezen 1804 keer)

Kasper

• Bekijk profiel
Oproep deelname onderzoek!
« Gepost op: juni 07, 2006, 02:17:01 pm »
Geachte mevrouw/meneer,

Ik, een student International Business Studies aan de Universiteit Maastricht, ben momenteel bezig met mijn eindscriptie. Mijn onderzoek betreft de invloed van religiositeit op de beslissingen van consumenten met betrekking tot de aanschaf van diensten.

Om mijn onderzoek naar behoren uit te kunnen voeren zou ik u willen vragen deze vragenlijst in te vullen. Het duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.
De gegevens wordt als vertrouwelijk en discreet behandeld. De gegevens zullen niet voor geen ander doeleinde dan mijn onderzoek worden gebruikt.

Zij, die aan het einde van de vragenlijst hun e-mail adres invullen, maken tevens kans op een prijs van 20 of 10 Euro. De twee gelukkige winnaars zullen door middel van een loting bekend worden gemaakt.

Bij voorbaat dank,

Kasper Buil

Klik op de onderstaande link om naar de vragenlijst te gaan:
http://www11.fdewb.unimaa...00-9947-0475-17905f410daa

als je jonger bent dan 18 heeft het niet zo veel zin mee te doen aan dit onderzoek

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2006, 02:22:14 pm »
Modbreak:
Veplaatst naar 't prikbord

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2006, 02:23:25 pm »
Wat een vermoeiende zinsbouw hebben die vragen. En vragen als 31 en 32 zijn zelfs volledig onbegrijpelijk.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 02:27:11 pm door Pooh »

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2006, 02:29:39 pm »
Dat je daar bent gekomen :o
Als je graag veel mensen wilt bereiken kun je misschien beter de vragen nog eens opnieuw formuleren Kasper.

vraag 31/32 ligt misschien aan firefox?
http://img154.imageshack.us/img154/2658/kasper7mh.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 02:33:49 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2006, 02:39:57 pm »
Pfff, ik dacht vooruit dan maar.. tot ik de vragen zag..
Daar ga ik echt niet m'n tijd in steken :/
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2006, 02:40:30 pm »
Marloes: Snap jij daar wat van dan? Wat is het verschil tussen 'leuk', 'aantrekkelijk' en 'aangenaam'? En wat te denken van de schalen onwaarschijnlijk-waarschijnlijk, onwaarschijnlijk-vermoedelijk en onmogelijk-mogelijk? En dan als klap op de vuurpijl: Een schaal van 'geen intentie' naar 'iedere intentie'? :? Geen wonder dat je slechts cijfers van 1 tot 5 kunt geven, een dikke onvoldoende voor 't samenstellen van deze enquete.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 02:40:46 pm door Pooh »

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2006, 02:43:09 pm »
Wat voor diensten bedoelt deze persoon eigenlijk?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2006, 02:46:04 pm »

quote:

joepie schreef op 07 juni 2006 om 14:43:
Wat voor diensten bedoelt deze persoon eigenlijk?

Dat wordt in de introductie keurig uitgelegd:

quote:

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in de context van diensten/services. Nu bestaat er een grote variatie aan soorten dienstverlening. U zou bijvoorbeeld kunnen denken aan restaurants, hotels, banken, allerlei verzekeraars (bijv. ziektekosten, levensverzekeringen, autoverzekeringen), internet providers, (mobiele) telefoonnetwerk aanbieders, ziekenhuizen, reisburos, kappers, effectenhandelaren, luchtvaartmaatschappijen, consulting en vele andere soorten bedrijven.

Alleen in die ontzettend brede context valt er ook niks zinnigs meer over te zeggen. Natuurlijk zal ik in de toekomst nog diensten afnemen. Ik ga wel eens naar de kapper, heb een bankrekening, reis met de bus, et cetera. En mijn gedrag in de aankoop van diensten verschilt ook nogal per dienst. Zo ben ik niet bang dat de bus plotseling onderhoudskosten gaat doorberekenen, boeien advertenties van de bank mij niet, en zoek ik een kapper vooral op locatie. Een telefoonabonnement zoek ik op prijs, een restaurant juist op kwaliteit.

Kortom: Kasper: Terug naar de schoolbanken. Eerst weten wat je vraagt, dan hoe je 't vraagt, en dan nog maar eens proberen.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 02:49:33 pm door Pooh »

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2006, 02:57:27 pm »
En 't zit ook nog tjokvol spellingfouten :| Daarom ben ik na de intro al gestopt...
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2006, 03:14:58 pm »
Bedoelt TS niet toevallig kerkdiensten?
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2006, 04:01:17 pm »
Blijft dus mijn vraag: welke diensten bedoeld hij nu eigenlijk?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2006, 04:30:40 pm »

quote:

joepie schreef op 07 juni 2006 om 16:01:

Wat is er niet duidelijk aan:

quote:

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in de context van diensten/services. Nu bestaat er een grote variatie aan soorten dienstverlening. U zou bijvoorbeeld kunnen denken aan restaurants, hotels, banken, allerlei verzekeraars (bijv. ziektekosten, levensverzekeringen, autoverzekeringen), internet providers, (mobiele) telefoonnetwerk aanbieders, ziekenhuizen, reisburos, kappers, effectenhandelaren, luchtvaartmaatschappijen, consulting en vele andere soorten bedrijven.
:?
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 04:30:46 pm door Pooh »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2006, 04:50:11 pm »

quote:

joepie schreef op 07 juni 2006 om 16:01:
Alle.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Kasper

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2006, 05:35:59 pm »
dames en heren,

om het te verduidelijken. het gaat om alle diensten (services). zoals ook in de intro wordt uitgelegd. en kerkdienst zou je in zekere zin ook daar bij in kunnen delen.
wat de taalfouten betreft. na 5 jaar in het engels studeren en een periode in duitsland is mijn nederlandse taalvaardigheid behoorlijk achteruit gegaan. neemt u mij niet kwalijk a.u.b. 't is niet altijd even makkelijk zinnen die in het engels perfect begrijpelijk zijn te vertalen naar begrijpelijk nederlands. vooral niet als het om wetenschappelijk taalgebruik gaat.

voor diegenen die zich aan de taalfouten in de nederlandse versie storen is de engelse versie misschien een aanrader.

iig wel bedankt voor de moeite. de enquete blijft voorlopig nog online voor degene die 'm nog in zou willen vullen.

MaVee

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2006, 05:40:26 pm »

quote:

Kasper schreef op 07 juni 2006 om 17:35:

voor diegenen die zich aan de taalfouten in de nederlandse versie storen is de engelse versie misschien een aanrader.
Eh, ook niet dus... Kreupelengels, nederlandse zinsbouw/grammatica in het Engels past niet :O
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
het is alleen wat dooier

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juni 07, 2006, 05:48:06 pm »
* Promtus opent enquette

quote:

1.      
De investering, die met de aanschaf van diensten geassocieerd wordt, in acht nemend, hoe risicovol vind u de aanschaf van diensten over het algemeen?
* Promtus haakt af.

:X

Ik vul best vaak enquettes in, maar dan moet ik daar wel in 5 minuten en zonder nadenken doorheen kunnen klikken.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2006, 05:56:52 pm »

quote:

Also, the ones who leave their e-mail address at the end of the questionnaire have the possibility to win either 20 or 10 Euros.
Kijk, dat maak je niet vaak meer mee, dat je gewoon zelf kunt kiezen wat je wint. Doet u mij de 20 euro maar.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Kasper

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2006, 06:08:01 pm »

quote:

MaVee schreef op 07 juni 2006 om 17:40:
[...]

Eh, ook niet dus... Kreupelengels, nederlandse zinsbouw/grammatica in het Engels past niet :O

Eigenlijk wilde ik hier niet eens op reageren. Maar ik doe het toch.
Die vragen zijn letterlijk overgenomen uit schaal boeken en artikelen in het Engels.

Omdat de meesten al bij de eerste vragen afhaken omdat ze ze niet begrijpen. Ik heb ze enigszins opnieuw geformuleerd.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 06:47:52 pm door Kasper »

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2006, 07:00:36 pm »

quote:

een student International Business Studies aan de Universiteit Maastricht,

quote:

De gegevens wordt als vertrouwelijk en discreet behandeld. De gegevens zullen niet voor geen ander doeleinde dan mijn onderzoek worden gebruikt.

quote:

Kasper Buil
Als dit het niveau is van de huidige studenten op universiteiten zullen die zich nog vaak een buil vallen.  :+  :Y)  :O

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2006, 07:08:07 pm »

quote:

Merwekade schreef op 07 juni 2006 om 19:00:
Als dit het niveau is van de huidige studenten op universiteiten zullen die zich nog vaak een buil vallen.  :+  :Y)  :O

Kwilde het niet zeggen - maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Als de toekomstige elite al zo met taal omgaat ...

Nou moet ik er wel bij zeggen dat je dat niet echt Kaspar kan verwijten. Waarom hebben zijn leraren op de middelbare school hem niet harder aangepakt? Waarom heeft de universiteit hem in deze staat toegelaten? Waarom hebben wij voor politici gestemd die het onderwijs zo hebben laten versloffen?
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Kasper

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2006, 07:17:01 pm »
Die had ik nog niet eens opgemerkt. Bedankt iig. Zijn van die dingen waar je zelf zo makkelijk over heen leest.

Over het niveau van de universiteiten geen slecht woord. Maar men kan zich natuurlijk afvragen of het goed is dat steeds meer studies in het engels worden gegeven. Zo heb ik de afgelopen 5 jaar amper, of eerlijk gezegd geen, stukken in het nederlands geschreven of voorgedragen.
En ja, mijn basisschool was inderdaad niet echt geweldig. Verouderde methoden etc etc etc. En mijn tweetalige opvoeding heeft er ook niet echt aan bijgedragen.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 07:17:31 pm door Kasper »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 07, 2006, 09:47:02 pm »
Zoals je ziet; gereformeerden zijn liever eerlijk dan vriendelijk. :P (maar ze hebben een hart van goud en je kunt op ze bouwen hoor. ;) )
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 07, 2006, 09:48:53 pm »
Ik denk dat ik 20 en 10 euro ga winnen. Ik zal wel de enige zijn die meedoet :)

apperloo

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 07, 2006, 10:09:36 pm »
ik heb em ngevuld; viel reuze mee

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 07, 2006, 10:26:40 pm »
Het viel mee idd. Enig nadeel is wat Pooh al aanstipte...tis erg breed van opzet en als de vragen per dienst zou stellen zou je ook per dienst een ander antwoord krijgen. Voor harde conclusies dus niet geschikt.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 08, 2006, 09:22:44 am »

quote:

Kasper schreef op 07 juni 2006 om 19:17:
Die had ik nog niet eens opgemerkt. Bedankt iig. Zijn van die dingen waar je zelf zo makkelijk over heen leest.

Over het niveau van de universiteiten geen slecht woord. Maar men kan zich natuurlijk afvragen of het goed is dat steeds meer studies in het engels worden gegeven. Zo heb ik de afgelopen 5 jaar amper, of eerlijk gezegd geen, stukken in het nederlands geschreven of voorgedragen.
En ja, mijn basisschool was inderdaad niet echt geweldig. Verouderde methoden etc etc etc. En mijn tweetalige opvoeding heeft er ook niet echt aan bijgedragen.
Och het ging mij niet eens om de tikfout, dat kan iedereen overkomen, maar in combinatie met je achternaam vond ik het wel leuk  ;)

joepie

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 08, 2006, 01:59:28 pm »

quote:

Pooh schreef op 07 juni 2006 om 16:30:

[...]

Wat is er niet duidelijk aan:

[...]
 :?

Alles dus. Over welke diensten moet ik antwoorden? Alle? Die zijn allemaal verschillend en kan ik weer een ander antwoord op geven.
Maar zal wel met het niveau te maken hebben.......ben ik te simpel voor.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 09, 2006, 12:22:35 am »
Als ik een academicus was, zou ik opmerken dat deze vragenlijst methodologisch beroerd is en nooit tot enige zinvolle, laat staan wetenschappelijk verantwoorde conclusie kan leiden. Gelukkig ben ik nooit afgestudeerd, dus kom maar op met die 20 eurootjes!
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

MaVee

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 09, 2006, 03:52:11 pm »
@Kasper;
sorry voor mijn wat lompe reacties eerder in dit topic, maar ik krijg een beetje de kriebels van spel- en stijlfouten in (in dit geval) een enquette waarvan ik toch enige mate van kwaliteit verwachtte...

Misschien handig om de volgende keer niet alleen een digitale spellingcheck uit te voeren, maar ook door een persoon, bij voorkeur iemand die de tekst nog niet kent.

Verder wens ik je veel succes bij het afronden van je studie :)
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2006, 03:52:36 pm door MaVee »
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
het is alleen wat dooier

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 09, 2006, 04:18:23 pm »
Ik vraag me af hoe je iets over advertenties kunt zeggen (bijv vraag 21) als je al aan hebt gegeven daar nou nooit op te letten.
Vreemde vraag: "27. Het is belangrijk dat er voldoende personeel beschikbaar is om klanten te helpen." Ja duh... onvoldoende personeel is natuurlijk nooit goed.
Voor de vragen 38-45 is een schaal van 5 wellicht wat overdreven.

Verder sluit ik me aan bij anderen: je moet op zijn minst HBO niveau hebben wil je een beetje snappen waar de eerste 25 vragen over gaan. Op een dergelijke abstracte manier over 'diensten' denken is best moeilijk voor iemand die geen economie-gerelateerde opleiding heeft gedaan.
Daarnaast vind ik het aantal vragen over hoe je geloof invloed heeft op je leven wat mager, en het aantal vragen over hoe je in je leven omgaat met het geloof wat veel.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]