Auteur Topic: wat vinden jullie van Black/death metal?  (gelezen 15595 keer)

Lucid

• Bekijk profiel
wat vinden jullie van Black/death metal?
« Reactie #100 Gepost op: augustus 13, 2003, 09:17:21 pm »

quote:

op 13 Aug 2003 16:48:46 schreef Scotfan:
De meeste mensen luisteren naar metal omdat het intense muziek is.
Daarom luisteren veel metalliefhebbers ook waarschijnlijk veel naar klassiek. Dat is ook intense muziek.

Ik luister veel naar klassiek als Vivaldi (was priester), Mozart, Bach en John Williams.

Ik luister ook veel naar klassiek, hoewel ik de voorkeur geef aan jazz met veel improvisatie. Als muziek expressionistisch of beeldend van aard is vind ik het bijna altijd mooi. Voorbeelden zijn dan de vier jaargetijden van Vivaldi of de schilderijententoonstelling van Mussorgsky. Het repetoire van Williams vind ik ook mooi, maar dat komt ook omdat ik de films die bij de muziek horen dan weer voor mij zie.  Verder luister ik naar zowat alles. Alleen het Frans Bauer-genre kan ik niet zo waarderen. Aardige vent die Bauer, maar ik luister nog liever naar het geluid van een 2000 watt stofzuiger van de Aldi dan naar zijn muziek.

Sarah> "intens" is iets heel persoonlijks volgens mij. Kwestie van smaak.

Scotfan

• De natuur staat boven mij.
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: augustus 13, 2003, 09:18:21 pm »
Muziek dat je raakt. Het is meeslepend.

Ken je Vivaldi's L'Estro Armonico? rv 522 en rv 524

Ik vind dat een geweldig stuk. Ik ga er helemaal in op.
Het was het eerste klassieke werk dat ik kocht terwijl ik daarvoor alleen maar metal en hardrock kocht.

Ook de "Vier Jaargetijden"vind ik geweldig.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: augustus 13, 2003, 09:21:06 pm »

quote:

op 13 Aug 2003 21:18:21 schreef Scotfan:
Muziek dat je raakt. Het is meeslepend.

Ken je Vivaldi's L'Estro Armonico? rv 522 en rv 524

Ik vind dat een geweldig stuk. Ik ga er helemaal in op.
Het was het eerste klassieke werk dat ik kocht terwijl ik daarvoor alleen maar metal en hardrock kocht.

Leuk om te weten Scotfan, maar hier heb ik niets aan.
Ik vraag me af wat intense muziek is! (met de nadruk op ís.)
Wat jóu raakt is niet meteen intens.
Als Vivaldi mij totaal niet raakt, dan zeg ik ook niet dat het níet intens ís!
Je kunt wel opnoemen wat jíj allemaal intens vindt, en wat jíj allemaal mooi vind, maar hebben wij hier veel aan?

Ik wil de definitie van intens weten.

;)
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2003, 09:28:53 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: augustus 13, 2003, 11:02:26 pm »
De dikke Van Dale: Intens = zeer krachtig.

Hoe moet ik het verder nog omschrijven? Meeslepend, gevoelig, wat je raakt, zeer krachtig.

Er is zoveeeel muziek dat je wel hoort maar je niet raakt.

:?

Lucid

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: augustus 13, 2003, 11:50:57 pm »

quote:

Je moet de Schilderijententoonstelling van Mussorgsky eens beluisteren. Daar is overigens in de jaren 70 een progressieve rockversie (Emerson, Lake & Palmer) van gemaakt. Het zou me niets verbazen als het ook al vertaald is naar zwaardere metal.

Cats Eye

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: augustus 17, 2003, 06:46:55 pm »

quote:

op 13 Aug 2003 16:48:46 schreef Scotfan:
De meeste mensen luisteren naar metal omdat het intense muziek is.

Ik ben ook metalliefhebber. (Niet uitsluitend; ik houd ook van instrumentale jazz en sommige vormen van klassieke muziek, zolang er maar niet bij wordt gezongen)
Ik luister naar metal om verschillende redenen:

1. Er zit veel creativiteit en afwisseling in de metal, in tegenstelling tot veel muziek die je in de top 40 tegenkomt. 99% van de nummers in de R&B zijn bijna niet van elkaar te onderscheiden en lijden aan een chronisch gebrek aan creativiteit.
Ik ben zelf gitarist in een metalband en omdat ik weet hoe moeilijk het is om origineel te zijn, kick ik er ontzettend op als een metalband een bepaalde ongewone maatsoort, harmonie of melodie weet te verzinnen die toch goed klinkt.

2. De muziek wordt live met veel passie en energie gebracht. Je moet een publiek tenslotte toch een beetje in beweging zien te krijgen.

3. Er zit veel emotie in de metal. Muzieksoorten als R&B komen op mij vaak toch wat emotieloos en ongeinteresseerd over, alsof ze het alleen maar voor het geld doen.

Om even in te haken op die eeuwigdurende teksten-bekvechterij:

het is verkeerd om te denken dat het een zonde is om naar metal te luisteren vanwege de teksten. Er is slechts een klein aantal metalbands met een neo-nazistische inslag en deze bands worden door 99% van het metalminnende volk genegeerd, omdat ze daar niets van moeten hebben.

Satanistische teksten worden in de black-metal inderdaad erg vaak gebruikt, maar dat is in de meeste gevallen met de bedoeling om een discussie op gang te brengen over wat er allemaal niet klopt aan wat er in de bijbel wordt verteld. Ze vinden niet dat er een God bestaat, omdat deze God anders niet van die wrede gebeurtenissen in de wereld zou laten gebeuren. (Spreek me trouwens niet op dit punt aan, want ik heb geen zin in een oeverloze discussie over wat er in de bijbel staat. Ik heb de bijbel nooit gelezen, op wat fragmenten na van mensen die stukken uit de bijbel als argument aanhalen op forums).

Er zijn ook enkele death-metal bands die satanistische teksten gebruiken, maar dat is maar een heeeel klein deel van de death-metalbands. De teksten van het merendeel van de death-metal bands gaan over bloederige afgehakte ledematen en dergelijke.
De meeste metalbands geven zelf ook al aan dat deze teksten niet serieus genomen moeten worden. De teksten zijn vaak humoristisch bedoeld.
Een van mijn favoriete bands, Carcass, had ook dit soort teksten, maar dan om een andere reden. Zij waren allen vegetariër en wilden met dit soort teksten de mensen fictief in de positie van de voor de vleesproductie afgeslachte dieren plaatsen. Dit om de mensen te overtuigen van de wreedheid van de vleesproductie.
Verder zijn er ook nog deathmetal en grindcore bands die teksten schrijven over de imperfecties van de maatschappij in het land waar ze vandaan komen.
Neem bijvoorbeeld de grindcore-band Nasum. Zij zingen over dingen als luchtvervuiling en fouten van de regering in hun land. Kortom, maatschappijkritische teksten.

Niet alle metalbands zijn dus bloeddorstige Christenhaters. Dat wou ik hiermee maar even gezegd hebben.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: augustus 17, 2003, 08:17:15 pm »
Heerlijk zo'n gast. :)

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: september 10, 2003, 03:53:23 pm »
O, je zit bij mij in de band?

*zie ook de reply van CATS Eye (lijkt me niet nodig de hele tekst te quoten)

Dit is voor mij ook de reden waarom ik naar veel metal luister.
De complexiteit, muzikaliteit. En vooral ook wars van de commercie.

Echter wat ik wel hoop is dat er meer christenen ook hun muzikaliteit durven tonen in metalbands. En dat ze zich niet laten weerhouden door de negatieve reacties van niet en/of anti-christelijke metalheads en christenen die metal alleen maar in verband brengen met satanisme en antireligieuze bands.

Linkjes naar christian metalbands:
Mortification: http://www.roweproductions.com/frames_index.htm
Tourniquet: http://www.tourniquet.net
Slechtvalk: http://www.slechtvalk.com
Saviour Machine: http://www.saviourmachine.com
« Laatst bewerkt op: september 12, 2003, 09:15:48 pm door Scotfan »

LadyLike

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: september 10, 2003, 08:05:22 pm »
En wat vinden jullie van Gammaray?

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: september 10, 2003, 08:21:07 pm »
Gamma Ray rulez en is zeker geen black/death metal!
Duitse heavy (happy) metal!

LadyLike

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: september 10, 2003, 08:24:59 pm »
:D ja ik vind het zelf ook erg lekkere muziek, maarre wat vind je van al die alienverhalen en verlossingstheorien?

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: september 10, 2003, 08:29:41 pm »
Ik maak me er persoonlijk niet druk over, vindt het (vooral bij hun wat oudere werk) het wel leuk.
Kai Hansen (zanger/gitarist/songwriter van Gamma Ray) schrijft deze teksten volgens mij vooral omdat het hem zelf erg interesseert en je moet toch ergens over zingen als band?

LadyLike

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: september 10, 2003, 08:57:19 pm »
Ja ik vind het ook erg leuk :) Maar soms denk ik wel 'wat zit ik nou weer mee te schreeuwen :D' "Heaven is for everyoooooone" Dat staat toch wel iets anders in de bijbel toch?

Cats Eye

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: september 11, 2003, 01:03:52 pm »
Aangezien Gamma Ray geen black of death metal is, zal ik deze thread maar weer ontopic brengen.
Wie gaat 27 september de nieuwe Morbid Angel kopen?
De reviews die ik ervan gelezen heb zijn vrij negatief. Had ik toch niet verwacht van een klasseband als MA.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: september 12, 2003, 08:56:04 pm »
Ik hoor het wel als ik hem in mijn cd speler doe. Smaak is subjectief. :)

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: september 13, 2003, 11:21:50 am »
wat vinden jullie hier eigenlijk van http://www.unblack-zone.de/mfj/index.html? (oprecht nieuwsgierige vraag!)
shoot me again, I ain't dead yet

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: september 13, 2003, 11:51:06 am »
Het is goed dat er wel aandacht is en dat er toch meer bands zijn dan dat ik dacht.
Maar je ziet er in de media weinig van. Dus kranten, metalbladen, rock-magazines enz...
Ik denk ook dat het iets met desinteresse en onwetendheid heeft te maken.

Veel media denken bij metal in termen van rebellie en anti-georganiseerde religie.
Daardoor wordt Christian metal niet opgepikt want dat botst niet met de gevestigde orde, het verkoopt niet.

Verder wordt Christian metal niet geassocieerd met kwaliteit, wat natuurlijk onzin is. Het zou een goede zaak zijn wanneer de grotere bands zouden staan op niet religieuze festivals. Want het is wel zo dat dit soort bands niet aangeboden worden op bv. Pinkpop Lowlands en Dynamo.
Wat ik wel moet opmerken wanneer zo'n band zou optreden daar dat het wel moet oppassen, tussen de nummers door, niet de lading te zwaar op het evangeliserende karakter te leggen. Veel jongeren reageren daar negatief t.o.v dat.  De jongerencultuur bestaat nou eenmaal uit het schoppen tegen alles wat heilig is.

Cats Eye

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: september 13, 2003, 03:17:55 pm »
Ik zag de naam Tourniquet ook ergens bij staan. Ik had begrepen dat dat wel een vrij goeie band is.

Ik vond ook een stuk tekst dat voor mij wel enige verklaring behoeft. Er is een pagina op die site, getiteld: Christian metal is a powerful tool!

De hele pagina komt op mij over alsof het de bedoeling is dat aan ons niet-christelijken, door middel van christelijke metal, het christelijke geloof moet worden opgedrongen. Wat is er gebeurd met vrijheid van geloof?
Als het goede muziek is, wil ik best naar christelijke metal luisteren (teksten interesseren me sowieso niet veel), maar ik laat me geen geloof opdringen. Het hebben van een geloof moet een vrije keuze zijn en niet door gelovigen aan je worden opgedrongen. Laat ons lekker zelf bepalen of wij ergens in willen geloven en welk geloof dat eventueel zou moeten zijn.

Het kan zijn dat ik de informatie op de pagina verkeerd interpreteer, maar zo komt het dus wel op mij over.

Hier zijn een paar quotes van die pagina:

quote:

DON'T  BE  SELFISH!
Don't just listen to your Christian Metal Cds by yourself but let non-Christians around you borrow them. Don't be so selfish! Buy Christian Metal Cds for your non-Christian friends. Let them know that there is a good and positive alternative to all the crap that many of the secular bands are offering!

Wie zegt dat niet-christelijke muziek ‘crap’ is? De meeste niet-christelijke death metal bands maken juist erg vooruitstrevende en op zijn minst interessante muziek. Ik heb het idee dat dat alleen maar wordt gezegd omdat die bands niet christelijk zijn.

quote:

PRAY  THAT  GOD  WILL  USE  YOUR  CD'S
And pray for Cd's you have lent to non-Christian friends. Pray that God will touch them and convince them that they are sinners and need to repent and accept Jesus in their lives.

Niet-christelijken zijn dus automatisch zondaars? Ook al doen ze tijdens hun hele leven verder niets verkeerds of misdadigs?
Ik zag laatst een film op televisie over een echtpaar met een kind, dat door een scheiding ging.
De vader was christelijk en de moeder was joods. Er kwam een rechtszaak om te bepalen wie het kind zou krijgen. De vader zei dat het kind maar bij hem moest blijven omdat de moeder niet-christelijk was, en dus slecht en naar de hel zou gaan.

Leg dit maar eens aan me uit…

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: september 13, 2003, 03:44:16 pm »

quote:

op 13 Sep 2003 15:17:55 schreef Cats Eye:
Ik zag de naam Tourniquet ook ergens bij staan. Ik had begrepen dat dat wel een vrij goeie band is.

Ik vond ook een stuk tekst dat voor mij wel enige verklaring behoeft. Er is een pagina op die site, getiteld: Christian metal is a powerful tool!

De hele pagina komt op mij over alsof het de bedoeling is dat aan ons niet-christelijken, door middel van christelijke metal, het christelijke geloof moet worden opgedrongen. Wat is er gebeurd met vrijheid van geloof?
Als het goede muziek is, wil ik best naar christelijke metal luisteren (teksten interesseren me sowieso niet veel), maar ik laat me geen geloof opdringen. Het hebben van een geloof moet een vrije keuze zijn en niet door gelovigen aan je worden opgedrongen. Laat ons lekker zelf bepalen of wij ergens in willen geloven en welk geloof dat eventueel zou moeten zijn.

Het kan zijn dat ik de informatie op de pagina verkeerd interpreteer, maar zo komt het dus wel op mij over.

[...]

Niet-christelijken zijn dus automatisch zondaars? Ook al doen ze tijdens hun hele leven verder niets verkeerds of misdadigs?
Ik zag laatst een film op televisie over een echtpaar met een kind, dat door een scheiding ging.
De vader was christelijk en de moeder was joods. Er kwam een rechtszaak om te bepalen wie het kind zou krijgen. De vader zei dat het kind maar bij hem moest blijven omdat de moeder niet-christelijk was, en dus slecht en naar de hel zou gaan.

Leg dit maar eens aan me uit…

Hoi Cats Eye, omdat ik in deze thread wat mensen las die echt wel een mening over de nodige metal-vormen hebben was ik nieuwsgierig naar de gedachten van deze deskundo's over de Metal For Jesus Page. Ik ben het zeker niet bij voorbaat met alles daar eens, al waardeer ik de goede bedoelingen van m'n collega (? dacht ik) die al dat materiaal verzameld heeft. Als je direct met hem in de clinch wilt, dat kan via de reactie-mogelijkheden daar.
In veel gevallen is het inderdaad de bedoeling om via een herkenbare muziekstijl niet-gelovigen de boodschap van Jezus voor te houden. Hoe opdringerig dat gedaan wordt of ervaren wordt is punt twee. Als ik bijvoorbeeld bands als Tourniquet en Mortification met elkaar vergelijk op dit punt is Mortification veel meer uitgesproken gericht op het overbrengen van de Boodschap. Maar ook dan nog kun je natuurlijk genieten van de muziek en proberen de boodschap naast je neer te leggen :)
Je laatste stukje lijkt me hier wat off-topic. In ieder geval wat je weergeeft uit de film lijkt mij grote onzin. Ik kan er me net zo aan ergeren als jij kennelijk doet.
shoot me again, I ain't dead yet

Cats Eye

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: september 13, 2003, 04:45:57 pm »
Je hebt gelijk, mijn laatste punt is nogal offtopic.
Maar bedankt voor je reactie op mijn andere punten. Op zich kan ik de muziek van sommige christelijke bands best waarderen. Mortification heb ik nog nooit gehoord, maar ik zal ze eens een luisterbeurt gunnen. Eens kijken of ik er mp3’s van op het net kan vinden.

blackdragon

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: september 13, 2003, 05:35:02 pm »
hallo,
ik ga nie echt reageren op jouw vraag maar ik zelf een vraag
en 'k zou nie weten oe da ge zelf een onderwerp moe beginnen en da leek me de meest geschikte plaats vo men vraag te stellen.
Kan er iemand een goien uitleg geven over trash metal, de kenmerken enzo..
en dan enkele voorbeelden
Ik heb al groepen zoals anthrax, testament,..

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: september 13, 2003, 05:57:13 pm »

quote:

op 13 Sep 2003 15:17:55 schreef Cats Eye:

Het gaat hier niet om opdringen van het christelijk geloof. Het gaat er wel om dat de meeste christenen (en dus ook de maker van die sites en die bands) hun geloof zo ontzettend mooi en belangrijk vinden dat ze ontzettend graag zouden willen dat anderen dat ook krijgen. Ze ervaren het als het mooiste cadeau wat iemand kan krijgen. En inderdaad, dat ze het zo ontzettend belangrijk is, komt ook omdat ze/we er van overtuigd zijn dat het een boodschap van levensbelang is! Maar al met al blijft het een boodschap die je zelf moet aannemen. Je moet zelf beslissen of je er wat mee doet of niet. Daar zal iedereen (ook de maker van die sites en die bands) het mee eens zijn. Maar als je niet weet wat het christelijk geloof inhoudt, kun je ook geen goede keuze voor of tegen maken. Het enige wat ze dus willen is zorgen dat zoveel mogelijk mensen de Blijde Boodschap horen. 'Opdringen' is in elk geval niet de intentie.

Hier trouwens een aardig artikeltje rond de vraag of Jezus intolerant is:
Jezus: de enige weg tot God?
Waarschuwing van de beheerders:
layout gerepareerd
« Laatst bewerkt op: september 13, 2003, 06:12:18 pm door Mezzamorpheus »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: september 13, 2003, 05:58:06 pm »

quote:

op 13 Sep 2003 17:35:02 schreef blackdragon:
hallo,
ik ga nie echt reageren op jouw vraag maar ik zelf een vraag
en 'k zou nie weten oe da ge zelf een onderwerp moe beginnen en da leek me de meest geschikte plaats vo men vraag te stellen.
Kan er iemand een goien uitleg geven over trash metal, de kenmerken enzo..
en dan enkele voorbeelden
Ik heb al groepen zoals anthrax, testament,..
Al eens gezocht met Google?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Cats Eye

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: september 13, 2003, 06:19:49 pm »

quote:

op 13 Sep 2003 17:57:13 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Het gaat hier niet om opdringen van het christelijk geloof. Het gaat er wel om dat de meeste christenen (en dus ook de maker van die sites en die bands) hun geloof zo ontzettend mooi en belangrijk vinden dat ze ontzettend graag zouden willen dat anderen dat ook krijgen. Ze ervaren het als het mooiste cadeau wat iemand kan krijgen. En inderdaad, dat ze het zo ontzettend belangrijk is, komt ook omdat ze/we er van overtuigd zijn dat het een boodschap van levensbelang is! Maar al met al blijft het een boodschap die je zelf moet aannemen. Je moet zelf beslissen of je er wat mee doet of niet. Daar zal iedereen (ook de maker van die sites en die bands) het mee eens zijn. Maar als je niet weet wat het christelijk geloof inhoudt, kun je ook geen goede keuze voor of tegen maken. Het enige wat ze dus willen is zorgen dat zoveel mogelijk mensen de Blijde Boodschap horen. 'Opdringen' is in elk geval niet de intentie.

Hier trouwens een aardig artikeltje rond de vraag of Jezus intolerant is: [...]

Bedankt voor de link. Ik zal het eens doornemen.

Wat dat thrashmetal betreft: ik heb hier denk ik wel een goede link gevonden.
http://www.wikipedia.org/wiki/Thrash_metal

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: september 15, 2003, 12:04:15 am »
Ik vond de link meer een Eye closer dan een opener...... :(
Ik heb wel eens gesproken met een boedhist. En hij vertelde dat je het geloof vooral gewoon in je zelf moet zoeken, of je nou Boedhist, Islamiet, Jood, Christen of Taoist bent. Er zijn zoveel Christendommen als er christenen zijn omdat ieder op zijn eigen manier er mee omgaat.

Dat geldt voor mij ook met muziek. Ik ga ook op mijn eigen manier met (anti)religieuze metalbands om. Een band als Deicide zal ik zeker nooit draaien. Er is bij hun geen greintje respect voor religieuze mensen, zelfs voor hun eigen publiek hebben ze geen respect.
Morbid Angel is gelukkig veranderd van een anti religieuze band dat nu meer tektsten schrijven dat gericht is op zelfontplooing, opbouw in plaats van afbraak.
Trey Azagthoth zegt ook dat wanneer je iets afbreekt moet je ook in staat zijn iets op te bouwen anders blijft er van je (belevings)wereld niets over.
Hun teksten hebben hun inspiratie in de Sumerische cultuur en geschiedenis.

jouke b.

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: september 22, 2003, 08:54:32 pm »
Een goed christelijk power-metal bandje is Harmony lijkt op Narnia maar dan meer keyboard Als je van power of symfonische metal houdt. Is een kruising tussen sonata arctica (seculier) en Narnia.

astarte

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: september 24, 2003, 08:56:39 pm »

quote:

op 12 Aug 2003 01:29:53 schreef Lucid:
Zo is er in Limburg "The church of Satan".

Niet!
Ik denk dat je je misschien met de Satanic Panic van een aantal jaar geleden in het Limburgse Stein vergist, maar in Limburg zit géén Church of Satan. Het enige 'filiaal' van de CoS in Nederland én België zit in Amsterdam.

quote:

Deze mensen richten zich inderdaad op het lichamelijke i.p.v. op het geestelijke.

We richten ons op zowel het lichamelijke (lust) als het geestelijke (vooruitgang) leven.

quote:

Ze doen zich voor als een vriendelijke sekte die het innerlijke van de mens stimuleert. In principe prima, maar dan snap ik niet waarom er allemaal duivels, pentagrammen (ondersteboven) en met nepbloed gesmeurde kaarsen in de tempel moeten staan.

Duivels? Met nepbloed besmeurde kaarsen?
Hebben we niet. Ik zal er verder maar niet op ingaan en jullie ermee lastigvallen wat we wél hebben, tenzij er naar wordt gevraagd.

quote:

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het geen grote grap is. Maar ook naast de internationale kerk zijn er diverse afsplitsingen. Volgens mij zit er achter vrijwel elke organisatie een puistige puber die te weinig aandacht krijgt van de meisjes waar hij van droomt.

hahahahaha
Dan heb jij nog nooit van Maarten Lamers of Kinma gehoord! ML was de priester van de Kerk van Satan in Nederland en Kinma heeft die rol overgenomen. Beide zijn allesbehalve pubers en puisten hebben ze ook niet.  

quote:

op 12 Aug 2003 01:29:53 schreef Lucid:Nog erger dan de Church of Satan zijn de mensen van the Church of Euthanasia. Deze stroming is ook ontstaan uit het satanisme.

NIET!

quote:

Oorspronkelijk is een hakenkruis ook niet een kwaadaardig symbool, maar toch associeert iedereen het met Hitler en de NSDAP, omdat Hitler het symbool heeft misbruikt.
De oorsprong van het hakenkruis, swastika, is nog onbekend. Wel is het symbool in Soemerië, Babylonië en Egypte gevonden. De Paganisten en Germanen schijnen het symbool ook te hebben gebruikt.
Liefde, oorlog, seksualiteit, vruchtbaarheid, vrouwelijkheid, onderzoek

Zeena

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: september 27, 2003, 08:22:41 pm »
Ik moet me aansluiten bij Astarte....
Er is nergens in Limburg een Church Of Satan. Zou wel eens willen weten waar deze informatie vandaan komt...
En wat betreft de met bloed besmeurde kaarsen enz....
Dit is ook niet waar...  
Hoe kun je dit ook weten als er geeneens een Church Of Satan is in Limburg.
En er dus ook geen tempel is....
Bloederige taferelen, het offeren van dieren en kinderen enz enz....
Dat zijn nou juist de dingen die mensen willen horen en geloven over satanisme...
Maar dit zijn nou ook juist de dingen die voor geen meter kloppen....

Miss_Kausalaya

• ***Punk WiLL NeVer Die***
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: november 16, 2003, 10:21:55 pm »
i love that muziek:D, ik luister nix anders bijna:P
***Punk WiLL NeVer Die***

skatergirl

• skater4life
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: februari 23, 2004, 08:27:15 pm »
weet je waar ik nou zo strontziek van word ? 8)7

dat ze een pentagram gaan vergelijken met die kutsatan een pentagram komt van heksen en wicca en niet van die achterlijk satan.

PENTAGRAM = WICCA

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SATAN U SUCK!

jetse

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: maart 17, 2004, 06:34:01 pm »

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: maart 21, 2004, 12:46:48 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 09:39:57 schreef The_Berzerker:
wat vinden jullie van deze muziek?
het is niet te ontkennen dat het meeste occult getint is, maar wat vinden jullie van de ze muziek?
ik vind het persoonlijk erg goed, voral de symphony achtige bands (dimmu borgir is daar een van).

en ik ben trouwes geeeen sataan, of satanist voor het gaval je dat denkt..
Dimmu is echt een vette band!!!!!!!!!!

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: april 02, 2004, 09:26:28 pm »

quote:

Zeena schreef op 27 september 2003 @ 20:22:
Ik moet me aansluiten bij Astarte....
Er is nergens in Limburg een Church Of Satan. Zou wel eens willen weten waar deze informatie vandaan komt...
En wat betreft de met bloed besmeurde kaarsen enz....
Dit is ook niet waar...  
Hoe kun je dit ook weten als er geeneens een Church Of Satan is in Limburg.
En er dus ook geen tempel is....
Bloederige taferelen, het offeren van dieren en kinderen enz enz....
Dat zijn nou juist de dingen die mensen willen horen en geloven over satanisme...
Maar dit zijn nou ook juist de dingen die voor geen meter kloppen....
Ik word er een beetje ziek van dat mensen dingen over satanisme vertellen die gewoon niet waar zijn. Waarom kunnen mensen niet gewoon eens naar de feiten kijken in plaats van de leugens die rond gaan.

DutchPeanut

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: juli 09, 2006, 08:46:39 pm »
lelijke muziek. khou alleen van metalcore, hardcore-punk, heavy metal :)

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: juli 09, 2006, 10:47:08 pm »
Waarom re-activeer je een antiek topic om alleen dat te vertellen?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: juli 10, 2006, 12:10:32 am »

quote:

Zijnkind schreef op 09 juli 2006 om 22:47:
Waarom re-activeer je een antiek topic om alleen dat te vertellen?
Het is best nuttig om er nog eens aan herinnerd te worden wat een doffe ellende die black metal is. :P
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: juli 10, 2006, 12:13:34 am »
Modbreak:
Uche, uche. * Pooh kijkt door de stofwolken heen, ontwaart een verroest topic, en gooit er maar een slotje op.