die Johny love vind ik ook niks nee.
Maar het verhaal van Joepie klopt ook niet. Ten eerste is er geen GKV politiek geweest. En dat kan ik weten als voormalig GPV fractieassistent, en propagandacommissielid. Het beleid van het GPV was niet puur geënt op de GKV maar op een sociaal en degelijk bestuur waarbij de bijbel gewoon als richtsnoer gezien werd. Maar zaken als doop, avondmaal en allerlei andere zaken die ons van andere kerken laten afwijken spelen en speelden nooit een rol van betekenis. En daarnaast was er niet slechts èèn visie die voor alle GPVers gold. Er was een breed scala van meningen en opvattingen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Die liepen niet minder ver uit elkaar dan onder de huidige CU.
Wat ik wel zie is dat de cultuur wat veranderd is, maar cultuur is niet een bijbels iets, maar meer iets wat zo gegroeid is. De GPV cultuur was niet beter dan de CU cultuur, puur omdat het nou eenmaal de GPV cultuur was. Maar op politiek vlak voert de CU practisch gezien hetzelfde beleid als destijds onder het GPV, niet alleen plaatselijk maar vooral ook landelijk.
Wie het bovenstaande ontkent mag mij (het liefst landelijke) beleids en stemwijzigingen benoemen.