Auteur Topic: Liedboekentas  (gelezen 1957 keer)

Onesimus

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Gepost op: juli 03, 2006, 02:47:47 pm »
Het aantal verschillende liedboekjes loopt al een tijdje uit de hand, vind ik. Een heel gesjouw met LB, NG, NBV en GK. Maar als je gast bent in de kerk of nog maar pas lid, is het helemaal niet meer te volgen. 'We zingen NG 79'. Tegen de tijd dat het lied uit is, heb je als gast ook wel gevonden in welk boekje het staat.  |:( Ik heb niets tegen nieuwe liederen, integendeel, maar oh wee als er nóg een extra boekje bij komt. Ik geloof dat er een nieuwe bundeling uitkomt, maar dan met andere nummers voor dezelfde liederen... zucht.
Onesimus

Promtus

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2006, 03:00:04 pm »
Hang een beamer aan het plafond en laat alle boekjes thuis... 8)

sukkeltje

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2006, 03:00:40 pm »
Heeft er iemand in de gkv gevraagd  om al die bundels dan? ik niet, de christelijke boekhandels vast wel!   :)

another brick

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2006, 03:04:06 pm »
Het is het gevolg van besluitvorming door de GS Leusden. Er is gekozen voor een geleidelijke invoering: groepjes liederen selecteren, beproeven en indien akkoord defintief maken. Dit traject loopt nog door tot 2012. Eind van dit jaar komt er een bundel die alle liederen (m.u.v. Liedboek-liederen, want dat mag niet) in elk geval in een kaft bundelt.
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2006, 03:24:38 pm »
Tijdje terug 1 lied mee kunnen zingen tijdens een hele dienst waarin veel gezongen werd.. 8)7
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2006, 04:01:41 pm »
Misschien een ringband een idee ???
Kunnen we makkelijk toevoegen, met een extra tabblad voor favorieten :) want 99% zingen we waarschijnlijk toch nooit. Dit kost je als een gezin een vermogen. [overdrijf]Nieuwe liedbundels -> Dag vakantie [/overdrijf]

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2006, 04:09:50 pm »
Even rekenen. Een bundel kost een tientje ofzo, een beamer met toebehoren 10.000 euro. In een kerk met  300 leden ben je dus na ongeveer 3 bundels al goedkoper uit met een beamer. Waarom zijn er eigenlijk nog kerken zonder? :?
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2006, 04:10:41 pm door Pooh »

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #7 Gepost op: juli 03, 2006, 04:12:24 pm »

quote:

Pooh schreef op 03 juli 2006 om 16:09:
Even rekenen. Een bundel kost een tientje ofzo, een beamer met toebehoren 10.000 euro. In een kerk met  300 leden ben je dus na ongeveer 3 bundels al goedkoper uit met een beamer. Waarom zijn er eigenlijk nog kerken zonder? :?
Niet te snel, je vergeet de rechten, ik weet niet of die jaarlijks terug komen en sommige boeken mag je helemaal niet beamen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #8 Gepost op: juli 03, 2006, 04:14:36 pm »
Ik hoorde dat ze in de kerk van mijn schoonouders een beamer hebben, inclusief alle liedjes op tekst en de hele Bijbel, maar 'm bewust niet gebruiken omdat ze bang zijn dat de leden dan de boekjes en de NBV niet meer gaan aanschaffen...

1) Waarom zou je die boekjes ook aanschaffen als er een beamer in de kerk is
2) Alsof je alleen in de kerk in de Bijbel leest.

Oftewel:   8)7
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2006, 04:14:46 pm door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #9 Gepost op: juli 03, 2006, 04:21:40 pm »

quote:

Merwekade schreef op 03 juli 2006 om 16:12:
[...]
Niet te snel, je vergeet de rechten, ik weet niet of die jaarlijks terug komen en sommige boeken mag je helemaal niet beamen.

Rechten kosten je een euro per lid per jaar ofzo. Maar inderdaad, dat was ik even vergeten. Niet mogen beamen is een beetje flauwekul, maar daar heb ik in allerlei beamer topics al wat over gezegd. Je moet betalen, en als ze je niet de kans daartoe geven, moet je gewoon dat geld in een potje stoppen, ze jaarlijks een briefje sturen dat ze 't mogen hebben, en je verder niet schuldig voelen. Je moet de geest van de wet niet gaan verwarren met een bijna 100 jaar oude letter.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #10 Gepost op: juli 03, 2006, 04:23:42 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 03 juli 2006 om 16:14:
Ik hoorde dat ze in de kerk van mijn schoonouders een beamer hebben, inclusief alle liedjes op tekst en de hele Bijbel, maar 'm bewust niet gebruiken omdat ze bang zijn dat de leden dan de boekjes en de NBV niet meer gaan aanschaffen...

Alleen de liederen projecteren, lijkt me dan. Bij zingen is zo'n ding veel nuttiger, al was het maar vanwege de houding, en wat je thuis met 6 soorten liedboekjes moet ontgaat mij ook. Bij bijbellezen is 't juist handig om de context erbij te hebben, dus kun je 't beamen wel achterwege laten (als leden dat nodig hebben om een bijbel aan te schaffen, al vind ik ergens dat er dan iets anders fout zit).

joepie

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #11 Gepost op: juli 03, 2006, 05:34:26 pm »
Ik dacht dat dit topic een patroon aanbood voor een liedboektas  :D  :+
Of een aanbod voor mooi geborduurde liedboektassen die je kunt kopen ten bate van een noodlijdende kerk of zo.....

ghj

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #12 Gepost op: juli 03, 2006, 05:55:55 pm »
Hoewel het aantrekkelijk lijkt om in 2012 een nieuwe bundel uit te brengen twijfel ik aan de levensduur van die bundel. De lied- en zingcultuur verandert de laatste jaren zo snel dat die bundel denk ik al snel weer achterhaald is.

Overigens is het beamen van liederen zonder muziek voor gasten ook niet altijd even gastvrij. Net als voor nieuwe liederen is het soms best handig om muziek bij de hand te hebben, dan kun je sneller meezingen.

Onesimus

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #13 Gepost op: juli 03, 2006, 08:36:31 pm »
Inderdaad ghj, als je de liederen (muziek) niet kent, zit je nog best een tijdje met je mond vol tanden naar de beamer te kijken. Zou er geen programmaatje zijn waarmee je de muziek erbij kunt zetten? (Zonder de halve zaterdag te hoeven kopiëren of scannen). Of mag dat niet vanwege de rechten?
Onesimus

Macguinness

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2006, 12:35:22 am »
Er zijn landen waar het misschien wel verboden is om een bijbel of een liedboek te hebben, hier mogen we er zo veel hebben als we zelf willen, en toch is het weer niet goed.
Wat een gezemel zeg! :r

another brick

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2006, 08:44:17 am »

quote:

Bumblebee schreef op 03 juli 2006 om 16:14:

Bij ons in de kerk wordt de tekst van de NBV wel op de beamer gezet. Steeds meer jongeren vertellen dat ze daardoor weer gaan meelezen terwijl ze vroeger hun bijbel niet meenamen of hem dicht lieten. Dus het kan ook positieve effecten hebben.
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

Marnix

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2006, 12:40:05 pm »
Ja inderdaad. Bij ons kiezen ze er overigens voor de teksten niet op de plasmaschermen te zetten, zodat mensen echt in de Bijbel gaan meelezen. Ik vind het in ieder geval een ideale optie. Alleen de NBV mee, geen 5 kilo door de synode goedgekeurde liederen meenemen, gewoon alles op de plasmaschermen zetten.... zingt ook nog eens makkelijker omdat je gewoon voor je uit kan kijken tijdens het zingen en niet telkens in je boekje. Voor gasten ook wel makkelijk...

Het enige wat ik mis is het liedboek tussen de kerkbank en mijn knie, dat zat altijd wel lekker :D
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #17 Gepost op: juli 04, 2006, 01:05:04 pm »
wij hebben al een beamer, en ja dat scheelt wel, het rode boekje met 90 gezangen laat ik sowieso al thuis, de meest (iig degenen die vaak eruit gezongen worden) ken ik wel uit mijn hoofd.

maar het moet inderdaad niet veel gekker meer worden met boekjes,
zelf zou ik er voorstander van zijn dat er straks weer een appart psalem+gezangen+liederen+formulieren gkv bundel komt, dat je daarnaast gewoon je eigen bijbel meeneemt (die van kaft tot kaft kerkmuur onafhankelijk is)
[JESUS]Life[/JESUS]

another brick

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #18 Gepost op: juli 04, 2006, 01:09:42 pm »

quote:

spacy schreef op 04 juli 2006 om 13:05:
zelf zou ik er voorstander van zijn dat er straks weer een appart psalem+gezangen+liederen+formulieren gkv bundel komt, dat je daarnaast gewoon je eigen bijbel meeneemt (die van kaft tot kaft kerkmuur onafhankelijk is)
Nou, voor wat betreft die liedbundel word je op je wenken bediend: in oktober/november van dit jaar komt er zo'n bundel uit. Dan zou je maar 2 bundels nodig hebben: die liedbundel en een NBV met liedboek (die is er al, goedkoopste uitvoering ong. EUR 50).
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 11:49:05 am door another brick »

Marnix

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2006, 11:38:04 am »
Als je een beamer hebt heb je toch alleen de NBV nog maar nodig? :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2006, 11:45:53 am »
Nee, juist de NBG... Het is soms wel grappig om de verschillen te zien tussen de tekst waar je mee bent opgegroeid, en de klare taal in de NBV. :P
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Marnix

• Bekijk profiel
Liedboekentas
« Reactie #21 Gepost op: juli 07, 2006, 02:41:38 pm »
Hehe... die vertaling zit nog wel in mijn hoofd :)