Auteur Topic: gereformeerde preek  (gelezen 972 keer)

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
gereformeerde preek
« Gepost op: juli 09, 2006, 10:37:58 pm »
Beste allemaal.

Bijgaande link geeft een pagina waar je een preek kunt beluisteren van de vrijgemaakt gereformeerde predikant Cor Harryvan. Deze was even in Nederland maar werkt in de Oekraine. Ik heb deze preek online beluisterd en deze heeft bijzondere indruk op mij gemaakt.
Je probeert wel eens iets duidelijk te maken of te krijgen over een levende relatie met Jezus Christus. Hoe vaak staat het feit van die levende relatie en kiezen niet als gesprekspunt op het menu op dit forum. In deze preek kan ik mij geheel vinden en weet ik me ook herkent en erkent in een aantal zaken.

Wellicht is het een uitdaging om deze dienst eens te beluisteren en daarna over van gedachten te wisselen en door te praten.

Hierbij de link. Het is de ochtenddienst van zondag 9 juli 2006. Voor eventuele lelystedelingen die meelezen. Ben ook benieuwd naar jullie gevoel en ervaringen.

http://www.pauwenburg.nl/DotNetNuke/Default.aspx?tabid=40

Kajem
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

Laodicea

• Bekijk profiel
gereformeerde preek
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2006, 11:37:15 pm »
Jammer dat ik op het moment geen geluid op m'n computer heb. :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
gereformeerde preek
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2006, 12:32:27 am »
Harryvan was ooit mijn 'favoriete' DS.  Todat hij  op een mooie zondagmiddag vlak voor de preek  de kansel in Daarlerveen verliet omdat hij een dubbele afspraak had gemaakt en  dus in Zwolle ging preken... (dit terzijde)

Ulysses

• Bekijk profiel
gereformeerde preek
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2006, 12:50:57 am »
Geef die beste man eens ongelijk.. ;-)

*hides*
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
gereformeerde preek
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2006, 01:52:45 pm »
Ben toch benieuwd wie denkt, zal ik eens de tijd en ruimte nemen om de preek te luisteren.
ga er maar vanuit dat die preek erg spreekt....ook over zaken waar we wel eens over van mening verschillen.

Kajem
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven