ik heb een stukkie ingezonden. Zou het navolgende moeten zijn en is best een prikkelende regeringscoalitie:
Tekst,
Politiek Nederland is in de war, de wereld ook. Als ik het spel rondom Hirschi Ali / Verdonk volg zie ik veel volksvertegenwoordigers door de mand vallen. Wie zonder dubbele agenda is mag blijven? Ik denk dat de tweede kamer dan behoorlijk leeg zou stromen.
Gaat het niet om een heldere en eerlijke vertegenwoordiging die Nederland nu mist. Wat is de positie van de christelijke politiek in dit kader.
Wie de strijd in de tweede kamer de laatste maanden heeft gevolgd, debatten rondom het vreemdelingenbeleid, Uruzgan, de recente regeringsverklaring en de reacties van de kamer daarop heeft toch veel kunnen leren. Toen leek dat de coupe was gepleegd betreffende Verdonk / Hischi Ali werd ineens iets duidelijk. Onze Minister President vertoonde het leiderschap waarvan werd verweten dat dit ontbrak. Van sturen op afstand naar behoorlijke doortastendheid. Het derde kabinet Balkenende mag nog een paar belangrijke slagen doen voor september.
Nu is het een goed moment om je stem voor november te overwegen.
Ik wil mijn waardering uitspreken over André Rouvoet. Zijn rug blijft recht en hij gebruikt gelukkig onvervalste duidelijk taal. Een top - debater met eigen gezicht. Maar ik kan me ook vinden in de SP aanvoerder Jan Marijnissen. Al was het alleen maar vanwege mijn schoonzus die als alleenstaande moeder in de bijstand zit.
Rouvoet en Marijnissen hebben mijn waardering. Omdat ze ( SP deels en onbewust) staan voor wat Jezus Christus van ons vraagt. Opkomen voor de zwakkere in de samenleving. Dit willen CU en SP met eerlijke en heldere politiek. Beiden hielden ze de rug recht.
We hebben een minister president nodig die leiderschap vertoond. Ik wist het al, maar in één week tijd heeft Jan Peter laten zien dat hij dat heeft en hij is nog gereformeerd ook.
Met de CU mogen we politiek bedrijven die wil uitgaan van wat Jezus Christus van ons vraagt. CU in verbondenheid onderweg als protestants / evangelisch politieke beweging.
Het SP - programma is voor een deel realistisch in te passen in een regeerakkoord tussen CDA, CU, SP.
Omdat Groen - links ook mijn lichte sympathie heeft, lijkt me een kabinet CDA - CU - SP - Groenlinks wel wat.
CDA en CU zijn goed in staat centrumrechtse christelijke elementen in te vullen en te bewaren.
De SP en Groenlinks kunnen prachtig positieve dingen van het linkse gedachtegoed inbrengen.
Ik stem op André Rouvoet en zet hem om Binnenlandse Zaken. Jan- Peter Balkenende weer als Minister President. Jan Marijnissen op Justitie omdat het hele gevangeniswezen nu op een ongezonde manier zijn kop gaat. Tineke Huizinga op Vreemdelingenzaken omdat ons land wel degelijk een schuilplaats mag zijn voor de echte politieke vluchteling en Camiel Eurlings op Europese Zaken.
Als het CDA nu defensie, de CU economische zaken en de GL sociale zaken pakt. De huidige zittende tweede kamerleden zullen lachend van hun stoel vallen. Maar da's geen bijzonderheid, gebleken is dat men in meerderheid de afgelopen vele jaren meer onder tafel had te zoeken dan erboven. Ik wil gewoon niet dat de kiezer weer het bos wordt in gestuurd.
Peter Tiggelaar
Maar dat zal vast niet worden geplaatst denk ik.
quote:
Ewout Klei schreef op 14 juli 2006 om 10:03:Ik denk dat een reactie van een evangelisch iemand ook interessant is. De ChristenUnie probeert evangelische kiezers te werven en heeft daarom een evangelisch iemand (Joel Voordewind) op nummer 4 gezet. Zal hij veel voorkeurstemen krijgen? Of stemmen evangelischen liever CDA of GroenLinks of misschien wel helemaal niet?