Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (85/85)

P. Strootman:
Nee, Nunc,

Ik kom morgen niet weer!
Het is afgelopen. Definitief!

Nunc:
Q.E.D.

de 'theorie' van de 'inwonende Geest van Christus' en het onderscheiden van 'Jezus' en 'Christus', waarbij Christus de geest was die in Jezus woonde (zoals geponeerd door dhr P.Strootman) is weerlegd en niet bijbels gebleken.

belangrijkste weerleggingen:

* De teksten 1 Kor.5:3 ("Want mijnerzijds heb ik, hoewel lichamelijk niet, maar naar de geest wèl aanwezig") + 2 Kor.5:16 ("Indien wij al Christus naar het vlees gekend hebben, thans niet meer. ") + Kol.2:5 ("Want al ben ik naar het vlees afwezig, naar de geest ben ik bij u") tonen aan dat 'naar de geest' in het geheel niet op te onderscheiden entiteiten duidt, omdat Paulus 'naar de Geest' op zichzelf toepast evenals 'naar het vlees'. Vergelijking tussen Kol.2:5 en 1 Kor.5:3 toont aan dat Paulus met 'naar het vlees' gewoon 'lichamelijk' bedoelt, een aspect van hem zelf. Daarmee vervalt het bewijs voor de twee te onderscheiden 'Christussen'

* 2 Kor.13:13 ("De genade des Heren Jezus Christus, en de liefde Gods, en de gemeenschap des heiligen Geestes zij met u allen. ") toont onderscheid tussen Christus en de heilige geest aan (in tegenstelling tot jouw theorie).

* Kol.2:9 ("Want in Hem [Christus] woont de volheid van God lichamelijk") toont het fysieke aspect van Christus aan en dat is een contradictie in jouw theorie! (Nunc in "Acceptatie")

* Rom.8:10 ("Indien Christus in u is, dan is wel het lichaam dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid. ") laat zien dat de theorie tot absurde conclusies leidt m.b.t. de Christus (namelijk: dood indien niet in een mens) (Nunc in "Acceptatie")

* Gal.6:18 "De genade van onze Here Jezus Christus zij met uw geest, broeders! Amen." toont aan, dat wij mensen een eigen geest ("uw geest") hebben, die onderscheiden moet worden van de "Heilige Geest".

* Handelingen 9:5 "En hij zeide: Wie zijt Gij, Here? En Hij zeide: Ik ben Jezus, die gij vervolgt." geeft aan, dat diegene die is opgestaan, Zichzelf gewoon met "Jezus" identificeert. Aangezien Paulus maar één verschijning heeft gehad, is dit dezelde als vermeld in 1 Kor.9:1 ("Ben ik niet vrij? Ben ik geen apostel? Heb ik niet Jezus, onze Here, gezien?") en 1 Kor.15:8 ("maar het allerlaatst is Hij ook aan mij verschenen, als aan een ontijdig geborene. ") dus Paulus en Lukas maken geen onderscheid tussen "Jezus", "Christus" en "Here Jezus", etc.

enz. zie o.a.
Nunc in "De Christus-geest, die niet Jezus is",
Nunc in "Acceptatie",
Nunc in "Acceptatie"
....
(ongeveer alle topics op dit forum in LB, die over 'Christus' of 'Paulus' of 'evangelie' gaan)

Laodicea:

P. Strootman:
Een allerlaatste, allerlaatste conclusie:
 ‘Indien CHRISTUS in u is, dan is wél het LICHAAM dood vanwege de zonde, MAAR de GEEST (de Christus dus!!!) is LEVEN vanwege de gerechtigheid’

JIJ Nunk, en JIJ ALLEEN máákt de Christus DOOD, omdat je niet wilt aannemen, dat Paulus de  CHRISTUS INTENTIFCEERT MET DE  GEEST.
Paulus heeft het hier niet over een dode Christus, maar over een in wezen dood LICHAAM.
Zie je nu wel, dat je absoluut niet kunt lezen?

elle:
Modbreak:'nuf said.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie