Auteur Topic: Kunnen evangelischen en (orthodox)gereformeerden ooit samenwerken  (gelezen 4373 keer)

joris

• Bekijk profiel
Kunnen evangelischen en (orthodox)gereformeerden ooit samenwerken
« Reactie #50 Gepost op: juli 16, 2003, 01:44:57 pm »
quote:
op 15 Jul 2003 20:11:01 schreef Arne:
[...]

Dan is de vrijgemaakte kerk tot een besluit gekomen, als het project inmiddels is afgelopen. Lastig om samen te werken met die vrijgemaakten.

Wel iets waar flink wat mensen (misschien alleen de evangelisch gereformeerden)moeite mee hebben geloof ik?

haha, alwee: allemaal angst.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Arne

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 28, 2003, 07:17:01 pm »
Dat evangelischen en gereformeerden samen kunnen werken bewijst de praktijk:

http://www.gereformeerdappel.nl/content/groningen.html

Het is natuurlijk wel verstandig om als gemeente in gesprek te gaan met elkaar om samen te bekijken hoe je de samenwerking vorm geeft.

Kerkdiensten? Lijkt me een moeilijk punt, omdat je verschil hebt in leer als je bijvoorbeeld de doop neemt. Je moet kiezen voor kinderdoop of geloofsdoop.
Een betere kerk begint bij jezelf.

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 04, 2003, 10:38:51 pm »
Maar ik bid u, broeders, door den Naam van onzen Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt, en dat onder u geen scheuringen zijn, maar dat gij samengevoegd zijt in eenzelfden zin, en in een zelfde gevoelen. Want mij is van u bekend gemaakt, mijn broeders, door die van het huisgezin van Chloe zijn, dat er twisten onder u zijn. En dit zeg ik, dat een iegelijk van u zegt: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos; en ik van Cefas; en ik van Christus. Is Christus gedeeld? Is Paulus voor u gekruist? Of zijt gij in Paulus naam gedoopt?
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!