Laocidea,
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik wil even terugkomen op deze passage:
Nu is de tijd niet gekomen waarop iedereen moet gaan samenwerken aan de vestiging van een nieuwe organisatie van de hele menselijke familie om zo vrede en harmonie tussen de volkeren de verzekeren en tezelfdertijd hun integrale vooruitgang te bevorderen? Het is belangrijk elk misverstand ter zake te vermijden: er is hier geen sprake van de vestiging van een mondiale Superstaat!
Er dient veel meer te worden onderstreept dat dringend werk ervan moet worden gemaakt de al gemaakte vooruitgang te versnellen om te kunnen beantwoorden aan de zo goed als universele vraag naar democratische middelen in de uitoefening van het politieke gezag, zowel internationaal als nationaal, en om ook tegemoet te komen aan de eis voor transparantie en geloofwaardigheid op alle niveaus van het openbare leven. Vertrouwend op de in het hart van elk mens aanwezige goedheid, wilde paus Johannes XXIII zich daarop verlaten en riep hij de hele wereld op tot een nobeler visie op het openbare leven en de uitoefeningen van het openbare gezag. Stoutmoedig spoorde hij de wereld aan om haar toenmalige toestand van wanorde te overstijgen en zich nieuwe vormen van internationale ordening te verbeelden, die op de maat van de menselijke waardigheid zijn gesneden.
Laten we nu eens dit stukje gegeven eens rustig doorlezen:
Nu is de tijd niet gekomen waarop iedereen moet gaan samenwerken aan de vestiging van een nieuwe organisatie van de hele menselijke familie om zo vrede en harmonie tussen de volkeren de verzekeren en tezelfdertijd hun integrale vooruitgang te bevorderen? Het is belangrijk elk misverstand ter zake te vermijden: er is hier geen sprake van de vestiging van een mondiale Superstaat!
Ten eerste staat er: Iedereen moet.....
Dwang dus!
Vrede en harmonie tussen de volkeren!
Waardoor! Geweld, oorlog tegen het "terrorisme" wie zijn de terroristen en wie bepaald wat of wie dat zijn. Wanneer komt er een einde aan het oprichten van Wereld Vrede Familie? Door geweld en oorlog?
Juist, totdat alle landen en koningen ondergeschikt gemaakt zijn aan de Supermacht USA!
Want de Bijbel leert duidelijk dat de Beesten zich voordoen als het Lam, maar spreken als de Draak!
Welke Geest staat nu boven alle mensen verheven? Juist, de Heilige Geest!
Vrede en harmonie tussen de volkeren? Wie bepaalt wat en hoe vrede er uit moet zien en wat is harmonie! In 1918 na de eerste wereldoorlog werd er gezegd," nooit meer oorlog"!
Tja, er is nog nooit zoveel strijd op aarde geveord als de laatste eeuw. Geen land ter wereld weet meer waar ze de militaire vandaan moeten halen om de brandhaarden in de wereld te blussen. Maar feitelijk voeren ze een oorlog tegen windmolens, mensen die mensen vermoorden Gods kinderen, dus geen bezit van wie dan ook, op deze aarde, de Christelijke landen voorop. De Kruistochten van vandaag. Cruicaders for the USA, las ik eens ergens, met de Kerk in haar kielzog!
Christus leert ons dat er nooit vrede zal komen, die is immers door de Draak weggenomen! Want vrede in de ogen van Christus is die welke we alleen kunnen vinden in het Hemels Koninkrijk in Christus en in de relatie met de Heilige Geest, niet in een door mensen georganiseerde, en dus dwangmatig Wereldrijk. Mensen zijn alleen in toom te houden door hen te manipuleren en hen door angst en demagogie aan te sturen.
Neem nu België. Deze Staat is geen rechtsstaat, zij heeft een totaal ander idee over democratie dan bijv. Nederland, ze kan nog niet in de schaduw van bijv. de Nederlandse democratie staan.
Sommige voelen zich hier bedreigd, door de politie, door de wetten, door de afstandelijkheid van de politiek, die over het algemeen vanuit één richting wetten oplegt zonder levendig aandeel van het volk daarin te kunnen vertegenwoordigen. Daar hebben ze ook weinig tijd voor want zij moeten "stipt" de wetten naleven en werken zich 24 uur op/af de pleuris.
Ondanks het feit dat St Jozef hier de "beschermheer" is van deze bijzondere Staat, is er weinig vrede,veel armoe en strijd om het hoofd boven het water te houden.
Het Beeld van Nebukadnessar leert ons dat Europa (de voeten van leem en ijzer) het niet meer kunnen houden en het Beeld door een "Steen" -is Christus- van zijn plaats gestoten zal worden en het tot stof verpulvert zal worden. Inclusief de kerk van Rome en de gehele Amerikaanse militaire macht erbij, alles voor niets, nop en aqlles een tralala voor niets!
verder.... Er is geen sprake van een Mondiale Staat!
Neen natuurlijk niet, alle landen behouden hun eigen koningschap maar de centrale ordening vindt wel plaats vanuit Washington en Rome, zoals Openbaring 13 ons leert. Er staat ook in Openbaringen dat de Beesten aan de oevers van de wateren zitten. Ik heb juist aangegeven wat Rome ( dePaus) en Washington (Bush) hebben verklaard aangaande een wereldorde en nog zit je te slapen! De beesten controleren slechts de koningen der aarde.
Op een bepaald moment zullen die volkeren wel, geestelijk gezien, de twee Beesten erkennen en daar gaat het om. Satan zoekt erkenning door een vals -aards- Heiligdom, aanbidding van zijn wetten (inplaats die van God) en een Geestelijk vervolg daarvan in een Ongeestelijke kerk. Wetten en geboden overschreiden nu al de grenzen en we kunnen er niets tegen beginnen, ook al ergeren we ons soms aan al die "internationale wetten"
Ook de EU meent één Verenigd Europa te zijn, edoch dat is het alleen op Economische gebied (Babylon) toch zal het nooit één Rijk gaan vormen, voorspelt Daniël en Openbaringen.
Verder citeerde je:
Er dient veel meer te worden onderstreept dat dringend werk ervan moet worden gemaakt de al gemaakte vooruitgang te versnellen om te kunnen beantwoorden aan de zo goed als universele vraag naar democratische middelen in de uitoefening van het politieke gezag, zowel internationaal als nationaal, en om ook tegemoet te komen aan de eis.
Dus toch een Eénpartijstelsel, zoals je hier aangeeft. Wat is democratie, wie bepaald wat democratie is. De USA? Okay dan zijn we even ver heen als in België. Dan is die democratie dat gene wat de RKK er van vindt; rechten moet je verdienen, daardoor moet je je plichten doen. Welke plichten! Mijn rijk is niet van deze aarde leert Christus!
Blijkbaar is dus de RKK een kerk die wel een aardse vorm van éénheid moet vormen, maar wie is dan de burgerwetgever van die Geestelijke kerk.
vervolgens:
Om ook tegemoet te komen aan de eis voor transparantie en geloofwaardigheid op alle niveaus van het openbare leven
Wat is de maatstaf? Wat is de transparantie: Hoeveel pixels bedraagt dan mijn netvlies hoeveel pixels krijg ik dan toebedeeld via mijn electronische controlekaart 25%, 75% of 100% Het ligt er dan maar hoe trouw ik aan de Staat ben. de éénpartijstaat dan wel te verstaan, want waar meerdere partijen zijn, is een liberrale democratie en die vorm wordt door de RKK het meest gehaat. Neen, Rome houdt het tussen het communisme en de democratie die zij voor ogen heeft, de democratie van de wet. Hoe stipt ben ik in het onderhouden van de wet! Hoeveel puntjes overschrijdt ik de harmonie van de Eénheidsstaat van de Paus en de USA!
Welke is invoerbaar voor alle culturen en gemeenschappen, hoe te doen met de mensen die op een Hemelse God vertrouwen? Een hemels Koninkrijk? Uitsluiten of voor hen een ladder naar de hemel maken? Leg eens uit Laocidea?
Kan de Paus de mensen redden voor een Hemels Koninkrijk als hij meent een aards Rijk op te moeten richten? Dan heeft het pausdom dan toch niets met een hemels Rijk? Dat kan toch nooit haar verdienste zijn! Zij kan zich toch niet voordoen als de Christus en tegelijkertijd zeggen dat zij Christus navolgen of er een voorbeeld van zijn? Alleen al over het 4e gebod zijn ze al gestruikeld dus over de overige 9 dubbel zo hard.
verder:
Vertrouwend op de in het hart van elk mens aanwezige goedheid, wilde paus Johannes XXIII zich daarop verlaten en riep hij de hele wereld op tot een nobeler visie op het openbare leven en de uitoefeningen van het openbare gezag. Stoutmoedig spoorde hij de wereld aan om haar toenmalige toestand van wanorde te overstijgen en zich nieuwe vormen van internationale ordening te verbeelden, die op de maat van de menselijke waardigheid zijn gesneden.
Lees nu eens zelf wat je daar beweert! Begin bij jezelf en probeer eens voor jezelf maatstaffen aan te leggen voor een betere wereld en het vertrouwend hart (hart staat voor denken en doen= indentiteit. Naar welke Indentiteit Laocidea, denk je nu dat de Kerk van Roem, Paus Johannes XXIII verwijst. Denk nu gewoon eens na, als Christus op een heel andere Indentiteit wijst. Vertrouwend op zondige harten? Je hebt al moeite om met andersdenkenden op dit forum om te gaan, hoe moet dat dan als jij zou moeten meestemmen met de Paus of de USA als zij zich hebben verenigd en hun trouwe burgers oproepen om hen te verraden die nog "terrorist" zijn, die Christus meer voorstaan dan de Heilige Vader in Rome of Washington. Neen Christus bouwt en vertrouwd op veranderde harten. Maar dat is heel wat anders!
Ik denk Laocidea dat jij met evenveel gemak de Christenen die Jezus voorstaan en de wereldse machten weerstaan door de Heilige Geest, zou verraden en aangeven, dan zoals velen in andere evenementen van strijd voor jou gedaan hebben. Je bent namelijk niet opgewassen tegen de macht van de Draak, die de Beesten hunne macht heeft gegeven. Alleen de Heilige Gest kan je beschermen tegen de 3 onreine geesten.
Hoe geloofwaardig is een Paus Johannes XXIII als vanuit zijn imposante Vaticaanse bunker geluiden van onzedelijkheid en politieke sleutelarij klinken. En zondig mens die zich verzet tegen Gods wetten en Godslastering spreekt zoals Christus mij leert. Wie is nu de Deur tot het eeuwige vredesrijk; de Paus of Christus!
Als je nu zelf voordurend kritiek hebt op alle mensen die in de postings worden aangegeven, hoe onbetrouwbaar ben je dan voor hen die Christus navolgen in Geest en hoe trouw en navolgzaam zul je zijn aan het Pausdom dat het zo "goed met de mens voorheeft". Die beslist over oorlogen en politieke uitsluitsels, door de eeuwen heen!
De dood van 1000 den Christenen op hun geweten hebben en waarvoor de Inquisitie nog
beslist geen afgedane zaak is, maar voor een tijd in een stoffige kast van het duistere Vaticaan is opgeborgen. Paus Benedictus de 16e de paus die bekend staat als de man van de Inquisitie!
verder:
Stoutmoedig spoorde hij de wereld aan om haar toenmalige toestand van wanorde te overstijgen en zich nieuwe vormen van internationale ordening te verbeelden, die op de maat van de menselijke waardigheid zijn gesneden.
Wat is de .....toenmalige toestand.......? Is de toestand sindsdien beter geworden? Minder geweldadig of zo, minder oorlogen zowel geestelijke als fysieke, minder armoede of minder honger, of juist toegenomen, vechten om water of onzekerheden in de westerse wereld over de brandstoffen van morgen, onzekerheid over ons leven, onze toekomst de zorg van alle dag of de vergaring van luxe en overbodige rommel die plmotseling morgen anders kan zijn, zie Libanon? Vandaag stilte om Libanon, duizenden mensen zonder huis, zonder dak, zonder democratie, zonder hulp en zonder voedsel.Van de beoogde harmonie en vrede die de Kerk van Rome zo luidt preekt,; nog geen spoor. Haar moement is nog niet gekomen; neen Bush en Rome moeten erst de wereldkaart nog schudden voordat de poppetjes van de vrede ineens voor de dag worden getoverd, de Hezbollah ineens een vredeskorps van Israël blijkt te zijn en de Cruicaders van de USA de 144000 first mission commanders for World Wide Peace hun medaillesq in ontvangst moegen nemen. De wereld heeft een mening over hen, maar wie zijn nu daadwerkelijk de mensen van Hezbollah. Wijs ze me aan en veroordeel ze dan via de Rechter of de Farao van Rome, laat me nu eens werkelijk zien wie die terroristen zijn en zeg me wie ze heeft opgeleid; de CIA, de KGB of MI 16.
En wat is "stoutmoedig". Kan er ieand het pad van de Paus kruisen en hem tegenspraak geven? De paus is van niemand afhankelijk, hij staat als Kon ing der wereld boeven elke Koning deer aarde en elke politieke of relgieuze macht in deze wereld. Wat is dan stoutmoedig. Staoutmoedig iss het Laocidea, als je tegen de uitspraken van de Paus in gaat, op Bijbelse gronden,; in het Getuigenis van Christus persoonlijk,; daarvoor is de Draak gevoelig en dus ook zijn religeuze invloed in de wereldkerken.
Is Satans leuze: "In het kwaad zijn ze één maar onderling verdeel ik hen", dan toch een juiste optie, als ik de wereldmachten zo te werk ,zie gaan?
Doet de gehele wereld mee aan het uitroeien van de " terroristen", of werken alle machten eensgezind samen, als een symbolische strijd die volledig in tegenspraak is met de strijd die Joden en Christenen voortdurend moeten voeren om hun JHWH of Christus te verdedigen of te verkondigen? Is Matheus 28 zendingsbericht nog steeds van kracht? Ik denk het wel Laocidea.
Er zal, zolang Christus niet is verschenen, oorlog zijn op deze wereld. Totdat de laatste "terrorist" ; de oprechte Christen -dus- uitgebannen is. Daar gaat de strijd om. De aardse mens bereid zich voor op een oorlog tegen een Hemelse God. Zijn leider is de Draak die heeft de Beesten hunne macht gegeven. Ik zeg dat niet, maar Christus in Openbaringen.
De porfeet Daniël in zijn boek en tegen Farao Nebukadnessar, klip en klaar! U bent het gouden hoofd Oh Farao! We are building a New Babylon roepen dan sommige politici in Wasginhton en Europa eensgezind.
God echter leert dat Hij zijn trouwe schapen niet uit zijn hand zal laten wegrukken. Niet door de aanblik van een harmonische en "vredige" wereld en ook niet door de donderpreken van de Beesten die zich voordoen als het Lam, maar het niet zijn!
Dank voor je "bron" Ik veeg zulke onzin gewoonweg van tafel omdat het nooit een eeuwige bestemming zal kennen, maar ten onder zal gaan als de Steen het Beeld er van zal verbrijzelen en tot stof zal doen vergaan tot in eeuwigheid!
Christus staat Zijn trouwe volk ter zijde Daniël 12