Goed, een beetje meer van m'n gedachten hierover.
Op zichzelf is het zwanger-zijn al iets bijzonders, in-verwachting van nieuw leven. Een kindje onder je hart dragen. Er ziek van zijn, last van zwangerschapskwaaltjes (heb de laatste zwangersschap 4 maanden plat gelegen, kon niets meer) Kortom, dat op zichzelf is al een hele happening.
Verwachten, uitzien naar nieuw leven.
Paulus schrijft hier over barensnood, kortom de bevalling is aanstaande. Het lichaam wordt klaargemaakt om het kindje te wereld te laten komen. Gepaard met pijn en moeite wat steeds heftiger wordt.
De gehele schepping zucht in al haar delen in barensnood, maar ook wij zelf.. degenen die de Geest als eerste gave hebben ontvangen. Wedergeboren zijn.. tenminste.. dat denk ik. En toch.. zet ik er vraagtekens bij want hier gaat het over een geboorte. Het zoonschap, de verlossing van ons lichaam. En zoals ik het nu kan zien leven we hier nog steeds op deze aarde met het lichaam waarmee we geboren zijn. Er wordt dus blijkbaar iets anders bedoeld.
Gaat dit over de Wederkomst..? Of wordt er iets anders mee bedoeld..?
Dit waren zomaar wat aanvullende gedachten. Wie kan of wil er iets meer over zeggen.