P.A.
Of jij een vraag stelde kunnen wij kort en lang over discuteren. Jij vindt van niet, ik vind
van wel. Padstelling dus. Is het belangrijk? Nee. Niet de moeite lijkt mij zo om daar
een verder draadje aan te wijden.
De draad die jij aangaat is die van de GAP theorie: die ervan uitgaat dat in genesis
tussen vers 1 en vers 2 de satan satan werd. Dit komt in het geheel niet overeen met
de Gl leer. Daar kan en ga ik dus ook niet verder over met jou in discussie.! Dit om-
dat ik mij op de bijbel beroep en niet op vage theoriën.
In Lucas 10 had jij kunnen lezen dat het God is die Satan een bepaald en beperkte
macht had gegeven en dat hij uit de hemel was geworpen. Die draad volgend, heb
ik jou de vraag gesteld: "wie schiep er in genesis de hemel"?
In Openbaring had jij kunnen lezen:
En er kwam oorlog in hemel: Michaël en zijn engelen hadden oorlog te voeren tegen
de draak; ook de draak en zijn engelen voerden oorlog, maar hij kon geen stand hou-
den, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. En de grote draak werd (op
de aarde) geworpen, de oude slang die word genaamd duivel en de satan die de hele
wereld verleidt; hij werdt op de aarde
geworpen en zijn engelen met hem. En ik hoorde een luide stem in hemel zeggen:
Nu is verschenen het heil en de krach en het koningschap van onze God en de macht
van Zijn Gezalfde; want de aanklager onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde
voor onze God, is nedergeworpen. En zij hebben hem overwonnen door het bloed van
het Lam en door het woord van hun getuigenis en zij hebben hun leven niet lief gehad
tot in den dood. Daarom verheugt u gij hemelen en wie daarin wonen. Wee u de aarde
en de zee, want de duivel is tot u nedergedaald in grote grimmigheid wetende dat hij
weinig tijd heeft.
Hierin zie je dus:
-God macht stijgt ver boven de Satan uit (Dat zie je omdat God de macht van de satan
beperkt.)
-De slang in het paradijs was ook de Satan
-De Satan en den zijne worden uit de hemel geworpen ( wie heeft die hemel ook al weer
geschapen?)
Btw, nergens in de bijbel kan ik een verwijzing vinden dat morgensterren, engelen zouden
zijn of vertegenwoordigen.
Er is sprake ja van vele soorten hemelbewoners, lees hier voor het boek Openbaring
nog maar eens. Niemand behalve de Drie-eenheid weet hoe dit zit en hoe de lichamen
te qualificeren. Het enigste wat de mens word verteld door de schrift, is dat zij God die-
nen. Komt weer mijn eerder gestelde vraag terug: "wie heeft die hemel ook al weer
geschapen"?
Sorry kon niet slapen... wel geprobeerd, soms gaat het leven niet over rozen.
(dus een toevoeging en nog maar eens de bijbel ter hand genomen)
P.A. De bijbeltekst waar jij je op beroept: Jesaja 14 : 12, gaat over de profetie over
Babel.! Het is niet rot bedoelt, toch kan ik mij nog steeds niet aan de indruk ontrekken
dat jij aan bijbel uit zijn verband teksterij trekken doet.
De bijbel is imho een geheel, geen scheurkalender, (zoals ik jou al eerder heb aange-
ven) waar je/iemand naar eigen believen maar teksten uit los kunt weken ter ere en
glorie of ondersteuning van standpunten die de schrift niet in zijn recht laten.
Het is niet dat ik wat tegen jou heb, maar af en toe bedroeft het mij oprecht als ik zie
hoe jij probeert topic's naar jou toe trekken met visie's en veronderstellingen die m.i.
absoluut niets meer met de bijbel van doen hebben.
offtopic:Ik ga weer een poging wagen tot slapen, ja ook voor jou blijf ik bidden P.A. Je zal
het ongetwijfeld goed bedoelen, ik ook. Probeer nu God eens op de eerste plaats te
stellen en te kijken wat God te vertellen heeft in de schrift.