quote:
op 23 Jun 2003 00:07:37 schreef dingo:
De Heilige Geest IS God en de Heilige Geest wil in ons wonen hoeveel intiemer moet het volgens jou nog worden?
Als je gaat trouwen ga je een verbintenis aan, en wordt je één van vlees (om het ff Bijbels te zeggen), kortom intiem. Maar als het goed is wordt die intimiteit door liefde bepaald, zonder de liefde is er geen intimiteit, en dus geen huwelijk ook al ben je misschien wel getrouwd, snappie de belofte alleen is niet genoeg.
God vraagt van ons om hem te aanbidden, om dicht bij Hem te zijn. Hij is een vader die Zijn kinderen wil omarmen, Hij wil je een hug geven en je toefluisteren: "ik hou van je, je bent mijn oogappel!", en dan heb je de Heilige Geest, want ja je weet dat ie in je is, dus je bent dan intiem met God? Je belooft elkaar het ja-woord, dus ben je intiem? Nee volgens mij niet, ik bedoel wat is intimiteit binnen een huwelijk? Is dat vertrouwen? Is dat seks? Is dat geloof? Wat is het? Volgens mij is het als je dicht tegen elkaar aan ligt en kun zeggen ik hou van je en ik laat je nooit meer los, als je elkaar daarom een zoen geeft en alles om je heen vergeet en alleen maar aan je partner kan denken.
Zo ook met God, als je in Zijn armen komt en je aan niets anders meer kunt denken dan Hem en eigenlijk nooit meer uit z'n armen weg wilt omdat het gewoon zo goed is. Dat is intimiteit met God, intimiteit is dus niet weten, maar ervaren!