Auteur Topic: Ik ben een beetje moe.  (gelezen 3745 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #50 Gepost op: juni 26, 2003, 06:44:33 pm »
quote:
op 26 Jun 2003 12:42:15 schreef Jakolien:
[...]
Ik heb nog steeds geen helder beeld, maar ik heb sterk de indruk dat er hier maar een kleine groep GKV-ers is dat zich ook werkelijk Geref. Vrijgemaakt vóelt, en die met liefde en overtuiging de 'GKV-standpunten' uitdraagt.

Sorry Jakolien, ik wil geen droom wreed verstoren, maar toch vraag ik me af wat dan 'werkelijk Gereformeerd Vrijgemaakt' in zou moeten houden? En wat zijn die 'GKV-standpunten'?
Is maar 1 bepaalde manier van denken en 1 serie standpunten de 'werkelijk Gereformeerd Vrijgemaakte'. Het heerlijke van de afgelopen jaren vind ik juist dat er steeds meer verscheidenheid mogelijk is en dat de 'eenheidsworst' (vergeef me het woord) wat doorbroken wordt. Nu is het zaak elkaar te blijven accepteren en zien als Gods kinderen en om elkaar vast te houden bij het kruis van Jezus. Dan leren we vanzelf zien wat de 'middelmatige dingen' zijn waar we met een gerust hart van mening over mogen verschillen, om het even zwaar uit te drukken.

Jakolien

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #51 Gepost op: juni 26, 2003, 09:20:02 pm »
quote:
op 26 Jun 2003 18:44:33 schreef Mezzamorpheus:
En wat zijn die 'GKV-standpunten'?

Ik geef toe, ik (al 42 jaar gkv-er) zou het ook niet meer weten. Laat staan dat een buitenstaander er nog wijs uit kan worden...

quote:
Het heerlijke van de afgelopen jaren vind ik juist dat er steeds meer verscheidenheid mogelijk is en dat de 'eenheidsworst' (vergeef me het woord) wat doorbroken wordt. Nu is het zaak elkaar te blijven accepteren en zien als Gods kinderen en om elkaar vast te houden bij het kruis van Jezus. Dan leren we vanzelf zien wat de 'middelmatige dingen' zijn waar we met een gerust hart van mening over mogen verschillen, om het even zwaar uit te drukken.

En wat is tot nu toe de uitwerking van die groeiende 'verscheidenheid'? Is er nog iets moois te ontdekken aan de toenemende verschillen onder ons? We begrijpen elkaar niet meer, er ontstaan scheuren en kloven op allerlei terreinen, er is verdeeldheid, verharding aan beide zijden, we dreigen elkaar los te laten....
Hóe willen we nu nog samen ontdekken wat de 'grote' en de 'middelmatige' dingen zijn?
Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #52 Gepost op: juni 27, 2003, 12:09:36 am »
quote:
op 24 Jun 2003 22:43:25 schreef Wilhelmina:

Moet ik dit lezen

[modbreak] ffies de quote ingekort... [/modbreak]
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Johan V.

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #53 Gepost op: juni 27, 2003, 12:21:15 am »
quote:
op 27 Jun 2003 00:09:36 schreef Joesoef:
[...]

Moet ik dit lezen

Ja. mijn broeder. Het lijkt me raadzaam dat je het wel leest. We mogen elkaar vermanen en aansporen. Terechtwijzen waar nodig, maar nooit door zomaar te oordelen, of je af te sluiten voor gesprek.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

Sarah

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #54 Gepost op: juni 27, 2003, 07:18:29 am »
Ga je nou kijken of deze ook ge-edit wordt?
(like Does')
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)