Auteur Topic: Een, ahum, christelijk computerspel...  (gelezen 1951 keer)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Een, ahum, christelijk computerspel...
« Gepost op: december 14, 2006, 09:38:59 am »
http://www.nu.nl/news/916...gelisch_computerspel.html

quote:

In het spel sluit de speler zich aan bij een paramilitarie evangelische strijdgroep. In de straten van New York moeten tegenstanders vervolgens worden bekeerd, of vermoord. "Een moord gaat ten koste van je 'zielpunten'. Om je ziel weer op te laden moet je knielen en verzinken in gebed, dat lijkt mij een duidelijke boodschap", aldus Stevens

Ik mag van mijn baas de website van die spelmakers niet bekijken, maar tsjonge, zoiets verzin je als rechtgeaarde christen toch niet??
Ik vond die 'left behind'-bazuinreeks al dubieus, maar dit slaat het absoluut! Zoiets zou wmb idd verboden moeten worden.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2006, 09:41:43 am »
Verbieden moet je zoiets nooit, denk ik. Maar de malloot die 't verzonnen heeft is wel rijp voor 't gesticht, lijkt me.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2006, 09:48:02 am »
Als ik de screenshots bekijk is het niets meer dan een ordinair schietspel.  Ik zie vooral veel schietende militairen.  Ik vind die schietspellen sowieso al niets maar met een soort van Christelijk sausje hoeft het van mij al helemaal niet.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2006, 10:33:40 am »
de verontwaardiging is wel wat eigenaardig. In Command&Conquer (etc) was het 'vrije westen' tegen 'rood rusland' en toen kon precies hetzelfde concept wel. Maar als de media het brengt als 'militant christelijk' dan is het gevaarlijk.

(nb. dit staat los van het feit of je het spel nu smakeloos vindt of niet)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2006, 11:01:16 am »
Eh, ik vind het ook nogal een maf spelletje, maar de christenen in dat spelletje 'vechten' toch alleen door te bekeren en te bidden? Niet door lekker ongeremd niet-christenen neer te knallen?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2006, 11:23:33 am »

quote:

Zwever schreef op 14 december 2006 om 11:01:
Eh, ik vind het ook nogal een maf spelletje, maar de christenen in dat spelletje 'vechten' toch alleen door te bekeren en te bidden? Niet door lekker ongeremd niet-christenen neer te knallen?

Moeten we niet de andere wang toekeren en duurt zo een spelletje dan niet heel kort.
Wellicht heeft het letterlijk en figuurlijk dus maar één level.

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2006, 12:25:54 pm »
aan de screenshots te zien, is het een soort warcraft achtige situatie (maar dan grafisch mooier) met 'tovenaars' en 'spreuken' (nou ja, met gebeden, bovennatuurlijke ingrepen en engelen en demonen), etc en degenen die de vijand zijn, zijn allemaal in dienst van de anti-christ.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2006, 12:26:03 pm door Nunc »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2006, 01:48:35 pm »

quote:

aan de screenshots te zien, is het een soort warcraft achtige situatie (maar dan grafisch mooier)
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst warcraft gespeeld hebt hoor, maar de graphics in dit spel zijn erg matig.. We leven eind 2006, niet ergens in het jaar 2000 8)7
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2006, 03:09:24 pm »

quote:

Joesoef schreef op 14 december 2006 om 13:48:
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst warcraft gespeeld hebt hoor, maar de graphics in dit spel zijn erg matig.. We leven eind 2006, niet ergens in het jaar 2000 8)7
Wat verwacht je van iemand die liever woorden heeft dan plaatjes? Een echte nazaat van de beelden stormers, onze Nunc  ;) .
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 14, 2006, 03:26:59 pm »
Uit het artikel:

quote:

"Er wordt wel gemoord natuurlijk, het is tenslotte een computerspel."

8)7

Als je denkt dat moorden noodzakelijke inhoud is voor elk computerspel best, maar houdt dan op met dat verheven gedoe en maak gewoon een ordinair schietspel.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 14, 2006, 05:25:35 pm »

quote:

AVee schreef op 14 december 2006 om 15:26:
Uit het artikel:

[...]

8)7

Als je denkt dat moorden noodzakelijke inhoud is voor elk computerspel best, maar houdt dan op met dat verheven gedoe en maak gewoon een ordinair schietspel.

Mensen gaan het sneller bekijken, doordat er een "christelijk tintje" aan zit.
Dat zou de opzet wel wezen.  :+
« Laatst bewerkt op: december 14, 2006, 05:25:48 pm door thijs14 »
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 14, 2006, 05:39:47 pm »
Ongetwijfeld, in de V.S. is een 'Christelijk' sticker net zo effectief als een 'Korting' sticker in Nederland is. En als 'Christelijk' gebruiken als middel om $$$ binnen te halen lijkt wel te passen bij het idee dat een moord te compenseren is met een rondje bidden en dat je zieleheil te meten is in 'zielpunten'. Alles gaat uiteindelijk om zoveel mogelijk scoren. That's all...

quote:

"Om je ziel weer op te laden moet je knielen en verzinken in gebed, dat lijkt mij een duidelijke boodschap", aldus Stevens
Inderdaad, duidelijk toch?
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2006, 10:08:05 pm »

quote:

Joesoef schreef op 14 december 2006 om 13:48:
[...]

zoals ik zei: "maar dan grafisch mooier". Ik refereerde niet aan World of Warcraft, maar aan het oude realtime strategy spel, wat qua idee wel vergelijkbaar is: vechten, maar dan ook met een flinke dosis bovennatuurlijke 'wapens'

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 15, 2006, 01:39:35 am »
Nog steeds vind ik de graphics erg slecht voor 2006.. Maar goed, het gaat over de inhoud dus zal er over ophouden :+
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 15, 2006, 09:51:04 am »
Ik vond pacman grafisch al geweldig....

jesus_saves

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: december 18, 2006, 06:13:07 pm »
Ik denk dat dit soort verdorven mensen het juist Christenlijk noemen om ons over te halen.
Dit is vast het werk van de duivel!
In de bijbel staat ook dat er mensen zijn die in de laatste dagen met een valse tong spreken.